Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2086 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rene0172

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Even voorstellen
« Gepost op: 7 juni 2014, 22:07:16 »
Hoi allemaal,

Ik wil mij even voorstellen. Ik ben Rene, al ruim de 40 gepasseerd en woon in Alphen aan den Rijn. Ik hou van alles wat door een motor wordt aangedreven: auto's, motorfietsen, vliegtuigen, boten, enz. Daarnaast vind ik navigatie voor vliegtuigen en boten heel boeiend en ben hou van techniek. Mijn favoriete hobby is FSX (PMDG NGX) en alles in het vliegwereldje.

Ik heb vroeger wel eens een radio gehad met een luchtvaartband, maar dat was reuze behelpen. De laatste tijd werd ik echter steeds meer geboeid door LiveATC en Flightradar24. Ik kan daar met zoveel plezier naar kijken, dat ik dacht: waarom niet een échte scanner kopen en lekker ter plaatse gaan genieten?!

Zo gezegd, zo gedaan. Na wat speurwerk een Uniden 125XLT gekocht en de software gedownload van Nick Bailey. Dat werkt prima samen, en ik ben nu een gelukkige scanner gebruiker. Overal waar ik nu naar toe ga, check ik even http://frequentiedatabase.tk of er wat te beleven valt. Het genot van een nieuwe frequentie life te ontvangen ervaar ik als érg leuk.

Ik hoop op deze site leuke tips & hints op te doen!
Uniden 125XLT, Midland SRH771

PD1EU

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2014, 22:34:15 »
Na wat speurwerk een Uniden 125XLT gekocht en de software gedownload van Nick Bailey. Dat werkt prima samen

Dat is nieuw voor me

Welkom. :)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2014, 08:29:38 »
Rene, welkom. Veel plezier op dit forum. Groet, Werner.

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2014, 10:36:44 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2014, 20:04:59 »
Welkom  :)
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter ,Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482

PD1EU

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2014, 21:49:34 »
Na wat speurwerk een Uniden 125XLT gekocht en de software gedownload van Nick Bailey. Dat werkt prima samen

Vandaag de software even geprobeerd met een BC125AT. Wat is dat mooi ontworpen. De scanner besturen en frequenties beheren, beide is mogelijk in een fraaie GUI.
Nu nog een basisscanner waarvoor je het ook kunt gebruiken. 8)