Auteur Topic: Weer een nieuwe erbij!  (gelezen 7398 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2014, 12:39:44 »
Intussen wil ik ook nog even zeggen dat ik het meest ultieme wat een mens kan overkomen en niemand wilt meemaken overwonnen hebt voor 90 % dus die uitdaging van de UNB 3500 XLT zou ik wel aandurven denk ik.  Dit wilde ik nog even kwijt.....
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

PD1EU

  • Gast
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2014, 12:43:15 »
Bekijk het eens rationeel.

Is een groot geheugen tegenwoordig nog nodig? Zoveel is er niet meer te ontvangen.
Vind je het prettig om in het veld handmatig iets te wijzigen?
Is intuïtief bedienbaar belangrijk voor je?

Kun je uitleggen welke voordelen jij denkt te hebben als je voor een DMA-scanner kiest?

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2014, 15:37:11 »
Gewoon een goede aankoop gedaan en niet bang zijn als het niet lukt.
Ik ben zelf 52 jaar en hier draait een 3500 XLT en een BCT 15X en had totaal geen ervaring met deze scanners,gewoon de handleiding doornemen en doen,en ze draaien hier ook.
Ben ook in bezit van Proscan en BC tool de gekochte versies.
Dus veel sucses ermee als het mij lukt dan lukt het ook bij U.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

PD1EU

  • Gast
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2014, 16:13:44 »
Gewoon een goede aankoop gedaan en niet bang zijn als het niet lukt.

Ik heb een 3500 XLT die een jaar oud is,maar sinds enigetijd begint die vreemde kuren te vertonen.
Soms ontvangt hij een signaal die door de scanner zelf aangemaakt wordt met een ratel geluid.

Dit verschijnsel is nooit adequaat aangepakt door Uniden. Geen groot probleem, wel een vermelding waard.

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #19 Gepost op: 21 april 2014, 17:50:20 »
Aan ieder scanner mankeert wat,het zijn net mensen geen enkel exemplaar is het zelfde.
Ik heb de 3500 XLT aan de buiten antenne zitten en het geratel is er niet meer,het is een kwaal die niet bij elke 3500 XLT aanwezig is.
Het is een gevoelige scanner en dat is het probleem dat die zijn eigen signaal opvangt omdat de antenne tekort op zit.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

PD1EU

  • Gast
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2014, 18:03:34 »
Aan ieder scanner mankeert wat

Dat is waar. De UBC125XLT - BC125AT verbruikt aardig wat stroom. Een goede externe lader is dan ook noodzakelijk (bij voorkeur geen snellader).

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2014, 20:06:32 »
Ben ik weer, net thuis van werken.  Ik begon te twijfelen vanmorgen.  Wat gaat het worden? De 125 nu of de 3500?
De afgelopen dagen, vandaag niet, ik moest werken,  heb ik veel forums afgelopen en gekeken voor de verschillen tusen die twee. Waar ik op uit kom is dat de 3500 het meest gevoelige is en tot 1300 MGH gaat. Wat mij niet duidelijk is voor het beste resultaat in het veld zeg maar welke antenne er gebruikt wordt.
Kijk, dat er gelijk zoveel kanalen in zitten is dan mooi meegenomen. Zal ze ook niet allemaal gevuld krijgen maar als we eens weg zijn met auto of op vakantie bij de grensstreken kan ik er wel voor zorgen dat die er ook in staan. Ben zelf 58 en woon in Spijkenisse en dat DMA geheugen,  dat ga ik dan leren kennen. In September staat hier een nieuwe krachtige pc, ook voor video bewerking,  dus ga ik mijn gang. Heb nog een mooie hobby met zeg maar slecht weer haha, de Yamha Tyros 3, google maar eens...
Maar die antenne he, daar ben ik nog lang niet uit, ook niet voor mijn basisscanner van mij, de UBC9000XLT, daar wil ik een buitenantenne op maar welke?  Mijn interesse om te luisteren gaat naar de totale luchtvaart,  civiel en militair, marifoon, ISS, en dit soort dingen.
Hier laat ik het even bij, dan weten jullie weer wat meer van mij.
En bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Groetjes,  Bert
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT