Auteur Topic: Weer een nieuwe erbij!  (gelezen 7399 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Weer een nieuwe erbij!
« Gepost op: 12 april 2014, 21:24:55 »
Hallo allemaal,

Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Bert en woon in spijkenisse. Ben 58 jaar. Ik begon in de jaren 1977 en verder mij te interesseren in het beluisteren van de wie niet? Politie berichten en andere diensten. Toen had je nog kristal scanners!
Al snel volgde een computerscanner van Uniden, weet het type niet meer maar had een liggend toetsenboord en de speaker zat links. Jaren die gehad en ben over gegaan op de UBC 9000XLT, een dijk van een apparaat!
In die tijd begon ik ook als trambestuurder in Rotterdam, nu inmiddels al 34 jaar en heb inmiddels bijna 3 handscanners "versleten" op de wagen!
Die basisscanner de UBC 9000 XLT heb ik nog steeds en de laatste portable is de UBC 92 XLT die bijna op zijn eindje is nu.
Dus concentreer ik mij op een andere, de techniek heeft niet stilgestaan heb ik gemerkt dus twijfel ik wat voor een scanner ik moet nemen.
Toen ik eraan begon dacht net al een radio kopen met het verschil nu frequenties, en destijds krisstallen erin en luisteren maar!
Dus in banden zoals UHF, VHF,AM en ik weet niet hoeveel meer er zijn heb ik nog (geen) veel verstand van! Neem mij niet kwalijk! Dus een leek!
Wat is mijn vraag, twijfel dus, de UBC 125 XLT is een mooie scanner, ook zie ik dit op het net, maar de UBC3500XLT lijkt mij ook heel aantrekkelijk! Dus neig ik naar die toe. De 125 ziet er zo sorry dat ik het moet zeggen 'gewoontjes"uit  ;)
Ben niet benauwd  ??? om iets nieuws te leren, al gaat dat tijd kosten, want dat gaat met deze modellen via de PC.

Bij deze, ik hoop dat ik mijzelf goed heb voorgesteld  ;) en hoop ook op leuke en leerzame reacties!

Hartelijke groeten, Bert  ;)
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2014, 21:38:03 »
Bert, welkom op dit forum, er is hier veel kennis aanwezig. Veel plezier, groet Werner.

Online Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2014, 21:43:55 »
Welkom Bert!
Luisterspulletjes :)

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2014, 10:07:25 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2014, 13:48:33 »
Hoi Bert!

Welkom!

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2014, 14:15:56 »
Dank jullie wel voor de ontvangst, zodra ik mijn nieuwe scanner in huis hebt, tussen nu en een paar weken, zal ik mij weer melden.
Vind het een moeilijke keuze worden, de UBC 125 XLT of de UBC 3500 XLT.
Het moet er een zijn met zeer ruime mogelijk heden en dat ik voor jaren gebakken zit.  En niet onbelangrijk, wil er frequenties van het hele land erin zetten dus als ik bv in Drente op vakantie ben gewoon dat ding aan kan doen en luisteren maar.
Met het programmeren zal ik vermoedelijk als het de 3500 gaat worden wel wat hulp moeten hebben vermoed ik maar daarvoor zit ik hier he.
Maar ik neig steeds meer naar die toe...spannend hoor.  Ik verwacht ook niet dat als ik die binnenkrijg dat ik gelijk de andere dag zal luisteren, dat zal dan nog wel even duren!
Jullie gaan het dus horen van mij.

Groet, Bert
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 474
  • Rotterdam
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2014, 14:33:27 »
Welkom Bert!
Zoals je al hebt ontdekt is de 3500 iets ingewikkelder dan de 125. Het geheugen van de 3500 zit namelijk anders in elkaar. Ook is hij te besturen met de computer. De 125 heeft een traditioneel geheugen, en iets minder functies en kanalen. Wel heeft deze een iets groter display. Het komt allemaal aan op wat jij het liefst in een scanner wil.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2014, 12:59:41 »
Persoonlijk zou ik voor de 3500 gaan. is qua geheugen veel flexibeler. Het instellen is best te doen met de computer en bijvoorbeeld BC-Tools. Ik zou wel een andere antenne aanschaffen als alternatief voor de standaard duck die er bij zit. Dat komt de ontvangst echt ten goede.

UBC3500XLT
http://www.jbe.nl/nl/communicatie/luchtvaart-band-radios/airband-receivers/465-bearcat-uniden-ubc-3500xlt

USB Kabel
http://www.jbe.nl/nl/communicatie/radio-ontvangers-scanners/cables-adapters/5184-bearcat-uniden-pc-3500230-usb

Trouwens ook welkom hier geheten :)
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2014, 16:22:00 »
Zoals ik al zei, wat is hier veel te leren zeg!

Is er ergens op het forum een 'knop' alwaar je alle nieuw geplaatste berichten in een keer kan zien? Als die er is heb ik 'm denk ik nog niet gevonden!

Groetjes, Bert ( Tramscanner )
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2014, 17:30:50 »
Is er ergens op het forum een 'knop' alwaar je alle nieuw geplaatste berichten in een keer kan zien? Als die er is heb ik 'm denk ik nog niet gevonden!

Welkom! Linksboven, onder 'Hallo Tramscanner' vind je 'Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek'.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #10 Gepost op: 15 april 2014, 17:48:12 »
Dank je wel, gevonden.
Had onder waar te kopen UBC 3500 XLT een bericht geplaatst en gelezen daar, nu kijk en weg is die! Beetje vreemd?

Groetjes, Bert ( Tramscanner )
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

PD1EU

  • Gast
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #11 Gepost op: 16 april 2014, 01:08:22 »
Had onder waar te kopen UBC 3500 XLT een bericht geplaatst en gelezen daar, nu kijk en weg is die! Beetje vreemd?

Simple Machines Forum  is open source (free) software. Beetje een vreemde eend in de bijt, dat wel. :)

Klik even op het oranje šIndex" en scroll helemaal naar beneden, daar vind je in het "Het Scannerforum - Infocentrum" onder andere de meest recente berichten.

DMA-geheugen versus bankgeheugen. Verdiep je goed in de verschillen en besef wat je gewend bent.

Welkom Bert.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2014, 20:16:46 »
Nou ik besloten hoor, ik ga 'm deze week bestellen met alles erop en eraan. Bij viegtuigenspotter.nl  De UBC 3500 XLT.
Ook dus de software, is dit een goed idee? Omdat ik lees hier dat er ook gratis software is, ik las iets over bc-tools? Is dit dan beter of zo? Welke versie op de site van de Hr Elsinga? bv...
Ben volkomen nieuw met software voor een scanner!
Dus vind ik het een uitdaging en meer genieten verwacht ik met de hulpbronnen hier!
Luister al decennia lang naar scanners en programmeer ze nog op de oude manier dus....

Goeie uitgebreide raad is welkom, als ik zo vrij mag zijn, graag!
Waarvoor hartelijk dank
Bert

Kan trouwens simple machine forum wel vinden maar niet de index?
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

PD1EU

  • Gast
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2014, 21:35:33 »
Ik heb mijn twijfels of je keuze wel de goede is. Gezien je reacties lijkt een bankgeheugen scanner geschikter.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Weer een nieuwe erbij!
« Reactie #14 Gepost op: 21 april 2014, 09:52:29 »
Intussen heb ik het gevonden, en een stukkie wijzer geworden weer.
Ben er toch niet bang voor, een nieuwe uitdaging.
Ik zal het nog eens goed bekijken,  bedankt voor je reactie,

Bert
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT