Auteur Topic: Motorola RIB box RLN4008D  (gelezen 7356 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline stef_r

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Motorola RIB box RLN4008D
« Gepost op: 12 mei 2013, 13:09:17 »
Ik heb begrepen dat dit een vrij populair kastje is onder de Motorola bezitters / liefhebbers.

Aangezien ik recent in het bezit ben gekomen van een Motorola Mobilofoon was mijn idee om zoŽn RIB box zelf te maken.
Mijn hobby is het maken van printplaatjes dus dat zal geen enkel probleem zijn.
Alleen weet ik uit ervaring dat bij steeds meer PCŽs en Laptops de RS232 poort ontbreekt.

Nu heb ik een aantal vraagjes...
Ten eerste, werkt zoŽn RIB box ook met een USB naar RS232 converter?
Zo ja dan zou het mooi zijn als er vanaf de RIB box al een USB poort aanwezig zou zijn zodat je niet onnodig een extra convertor kabel nodig zou hebben.

Nu vind ik het wel leuk om zelf hier mee aan de slag te gaan.
Heb wel de kennis en kunde om hier vanaf de RS232 uitgang een USB uitgang erbij te 'maken'.
Alleen als ik dat voor mij alleen moet doen is het prijstechnisch niet echt leuk. (het maken en ontwikkelen, testen etc des te meer :-) )
Dus mijn vraag is eigenlijk ook, zou hier enige interesse in zijn???

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Motorola RIB box RLN4008D
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2013, 13:35:15 »
werkt zoŽn RIB box ook met een USB naar RS232 converter?

Ja
Maar bedenk wel, dat een MC2100 geprogrammeerd moet worden met een DOS programma, op een niet te snelle PC.
Gebruik bij voorkeur een oude 486, anders loop je het risico, dat de software van de mobilofoon op tilt gaat.
Een uitzondering zijn trunking exemplaren (smartnet), die kunnen wel met een Windhoos programma geprogrammeerd worden.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Motorola RIB box RLN4008D
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2013, 13:39:27 »
Maar bedenk wel, dat een MC2100 geprogrammeerd moet worden met een DOS programma, op een niet te snelle PC.
Gebruik bij voorkeur een oude 486, anders loop je het risico, dat de software van de mobilofoon op tilt gaat.

En die hebben meestal wel een 'echte' RS232-poort. Weet niet of USB-converters worden ondersteund onder MS-DOS.

Offline stef_r

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Re: Motorola RIB box RLN4008D
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2013, 14:07:41 »
De ondersteuning van USB converters -of liever USB in het algemeen- in DOS is denk ik inderdaad een probleem.
Hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht  :P

Dus geen USB  ;D