Auteur Topic: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000  (gelezen 16222 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Gepost op: 1 augustus 2014, 23:49:15 »
Beste,

Ik ben momenteel aan het kijken of het (voor mij) mogelijk is om een shield te maken voor een raspberry pi die het p2000 signaal ontvangt. Het signaal wordt dan via een gpio pin (rx) doorgestuurd naar de raspberry pi.

Ik heb het betreffende al een tijdje terug met wat knutselwerk met een oude flexbox, en een rs232 van printje van discriminator.nl in elkaar geknutseld (zie foto's in bijlage).

Echter zou dit natuurlijk allemaal op 1 print (grootste deel van de prints wordt ook overgeslagen) moeten kunnen. Ik ben zelf dus niet zo'n expert met het maken van electronica, Doe meer als hobby kleine dingetjes in elkaar zetten. Vroeg me dus af of iemand hier wel meer kennis mee heeft en er eens met me mee zou willen denken wat ik allemaal nodig heb daarvoor.

Ook even wat achtergrond informatie wat de raspberry pi nou precies met berichten doet:
Het ontvangt de berichten en zet dit om in leesbare tekst en ik kan ze via het netwerk op andere computer ontvangen. Software die ik gebruik is te vinden op: https://github.com/jbrunink/p2000scanner

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2014, 07:33:11 »
Leuk initiatief. Wil wel met je meedenken. Welk signaal heb je aangesloten op de GPIO? De datastroon uit de 16F628 microprocessor?

Wist overigens niet dat er een Linux-versie voor P2000 bestond. Kun je wat screenshots plaatsen?

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2014, 14:21:08 »
Leuk initiatief. Wil wel met je meedenken. Welk signaal heb je aangesloten op de GPIO? De datastroon uit de 16F628 microprocessor?

Wist overigens niet dat er een Linux-versie voor P2000 bestond. Kun je wat screenshots plaatsen?

Ja klopt. Die stream gooi ik naar de serial pin van de raspberry pi (nadat ik het voltage omlaag heb gebracht naar 3.3v)

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2014, 14:42:10 »
Het process zelf toont de p2000 meldingen niet meer, Het stuurt via ZeroMQ een JSON naar buiten welke je kan ontvangen in een ander programma. Er zit een perl script bij om het duidelijk weer te  geven. Ik heb daarvan een screenshot toegevoegd aan deze post.

er is volgens mij nog niemand geweest die een grafisch interface heeft gemaakt hiervoor.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2014, 20:31:19 »
Die stream gooi ik naar de serial pin van de raspberry pi (nadat ik het voltage omlaag heb gebracht naar 3.3v)

Heb hier ook een Raspberry Pi om te experimenteren, dus ga er mee aan de slag. Printje maken (professioneel) loont overigens pas vanaf zo'n 30 stuks.

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2014, 08:53:48 »
Die stream gooi ik naar de serial pin van de raspberry pi (nadat ik het voltage omlaag heb gebracht naar 3.3v)

Heb hier ook een Raspberry Pi om te experimenteren, dus ga er mee aan de slag. Printje maken (professioneel) loont overigens pas vanaf zo'n 30 stuks.

Ja zat ik ook al naar te kijken wat de kosten daarvan zijn. Ik weet niet of er meer interesse is hierin. Heb zelf nog wel een lege shield liggen voor raspberry pi. (Zo'n ding vol met gaatjes)

Offline evharten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2014, 07:59:17 »
Die stream gooi ik naar de serial pin van de raspberry pi (nadat ik het voltage omlaag heb gebracht naar 3.3v)

Heb hier ook een Raspberry Pi om te experimenteren, dus ga er mee aan de slag. Printje maken (professioneel) loont overigens pas vanaf zo'n 30 stuks.

Op SK heb je genoeg acties om goedkoop proto's te maken ;)
http://www.samenkopen.net/action_product/687160/721040

Mocht je hulp nodig hebben met de elektronica, let me know, heb genoeg Pi's en wil ook wel een P2000 op mn Pi zodat hij continu aan kan ;)

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2014, 09:47:13 »
Die stream gooi ik naar de serial pin van de raspberry pi (nadat ik het voltage omlaag heb gebracht naar 3.3v)

Heb hier ook een Raspberry Pi om te experimenteren, dus ga er mee aan de slag. Printje maken (professioneel) loont overigens pas vanaf zo'n 30 stuks.

Op SK heb je genoeg acties om goedkoop proto's te maken ;)
http://www.samenkopen.net/action_product/687160/721040

Mocht je hulp nodig hebben met de elektronica, let me know, heb genoeg Pi's en wil ook wel een P2000 op mn Pi zodat hij continu aan kan ;)

Ah dat ziet er redelijk uit. Ik heb echter zelf niet zo enorm veel ervaring met zelf elektronica ontwikkelen. Dus hulp is wel handig.

Heb zoals gezegd wel een flexbox omgebouwd zodat deze direct aan pi aangesloten kon worden (via gpio). Maar dit is minder netjes dan een shieldje zeg maar. Liefst heb ik gewoon 2 shieldjes voor ontvangen p2000.

Heb wel beetje gezocht naar componenten die nodig zijn. maar deze waren best wel prijzig, en kan vast goedkoper.

Offline evharten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2014, 09:54:05 »
Die stream gooi ik naar de serial pin van de raspberry pi (nadat ik het voltage omlaag heb gebracht naar 3.3v)

Heb hier ook een Raspberry Pi om te experimenteren, dus ga er mee aan de slag. Printje maken (professioneel) loont overigens pas vanaf zo'n 30 stuks.

Op SK heb je genoeg acties om goedkoop proto's te maken ;)
http://www.samenkopen.net/action_product/687160/721040

Mocht je hulp nodig hebben met de elektronica, let me know, heb genoeg Pi's en wil ook wel een P2000 op mn Pi zodat hij continu aan kan ;)

Ah dat ziet er redelijk uit. Ik heb echter zelf niet zo enorm veel ervaring met zelf elektronica ontwikkelen. Dus hulp is wel handig.

Heb zoals gezegd wel een flexbox omgebouwd zodat deze direct aan pi aangesloten kon worden (via gpio). Maar dit is minder netjes dan een shieldje zeg maar. Liefst heb ik gewoon 2 shieldjes voor ontvangen p2000.

Heb wel beetje gezocht naar componenten die nodig zijn. maar deze waren best wel prijzig, en kan vast goedkoper.

Denk dat we samen er wel uit komen dan, opzich is de flexbox niet echt speciaal qwa onderdelen, als we dat terugbrengen tot een shield moet dat prima gaan.
Desnoods op de OpenHardware GPL

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2014, 13:13:46 »
Misschien een idee om voor ontvangst een usb stick te gebruiken is klein en goedkoop en werkt met android wat ook goed werkt op de raspberry pi
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2014, 17:15:19 »
android wat ook goed werkt op de raspberry pi

Daar heb je vast wel een link van.

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #11 Gepost op: 12 december 2014, 13:18:22 »
Kun je gewoon op de raspberry pi site vinden android 4.0 werkt er op er zijn verschillende mensen op de raspberry forum hebben geïnstalleerd . Hier een filmpje er van
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline xinfinite

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
    • Xinfinite
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2015, 18:48:49 »
Is er al wat nieuws te melden op dit gebied?
Ik wil namelijk met Arduino het één en ander doen!

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2015, 18:54:11 »
Nee jammergenoeg nog niet. Weet niet wanneer er andere mensen met meer elektronica kennis, tijd hebben om mee te denken daar over. Wil er komende tijd wel tijd in steken om het voor elkaar te krijgen

Offline xinfinite

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
    • Xinfinite
Re: Raspberry pi shield voor ontvangen p2000
« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2015, 18:58:15 »
Wat of hoe werkt het nu precies?
Ik heb geen Pi kennis maar doe wel veel met Arduino!