Auteur Topic: Chinook boven Zaanstreek, geland op Hembrug terrein..?  (gelezen 1916 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

seppie17

  • Gast
Chinook boven Zaanstreek, geland op Hembrug terrein..?
« Gepost op: 9 september 2008, 14:39:44 »
Gisteren, maandag 8 september, heb ik een paar maal een chinook over de zaanstreek zien vliegen. Ook heb ik vanaf een hoog punt in Zaandam gezien dat een chinook is geland op ik denk het Hembrug terrein of anders het westelijk havengebied van Amsterdam. Ook heb ik een paar jeeps van de landmacht zien rijden in Zaandam. Was hier een oefening gaande of iets ? Heb nog even het 220 - 380 MHz gebied afgezocht maar geen communicatie gevonden.

edit: zojuist dinsdag 9-9-2008 rond 21:00 weer helikopters in de richting van Hembrug terrein of westelijk havengebied. Ze lijken op te stijgen, ik dacht hier in Zaandam het geluid te horen van een opstartende turbine. Het is donker en kan niet zien wat voor heli's het zijn. Ze voeren totaal geen verlichting, zelfs geen rood knipperlampje, lijkt me dus militair...? Helaas de scanner vandaag ingepakt ivm met verhuizing... Het lijkt erop dat er maandag dus kennelijk heli's gearriveerd zijn en dat ze nu weer vertrekken. Ik heb er een zien wegvliegen in richting zuid-oost.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Chinook boven Zaanstreek, geland op Hembrug terrein..?
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2008, 20:40:29 »
Gistermiddag/avond draaide een Chinook en een Cougar vanaf het Gooimeer richting Soesterberg, zaten A/A op 139.125 en in het verleden hebben ze vaker e.e.a. gehesen op het Hembrug terrein, dus zou heel goed kunnen.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre