Auteur Topic: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.  (gelezen 4242 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MissionControl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 38
Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Gepost op: 30 april 2019, 20:09:06 »
Niets bijzonders, maar wilde even melden dat ik nu een MR77 Diamond dualband (2mtr / 70cm) antenne op mijn auto heb gezet en moet zeggen dat de ontvangst i.c.m. met de UBC 125XLT een heel stuk verbetert is! Vooral luchtvaart gebabbel is non-stop. Nog meer mensen met goede (of slechte) ervaringen met de MR77 antenne?

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2019, 21:02:40 »
Ik ook alleen goede, ben eigenlijk op zoek naar een nog betere antenne. Iemand die daar ideeën over heeft?
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Feiko GRN

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2019, 08:23:49 »
Heb deze antenne ook op mijn auto staan en ben zeer content met deze antenne.
Kan zelfs tegen een stootje want hij heeft tussen de deur gezeten maat de ontvangst op 2 en 70 zijn totaal niet veranderd.
commtel 205 - Wouxun KG-UVD1 - UBCD3600XLT - SureF22 voor Zello. Ook bereikbaar op Zello kanaal "Uniden UBCD3600XLT  NLD"

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2019, 11:19:44 »
Ik had deze ook , werkte echt goed , maar de coaxkabel kon wel wat langer vind ik.
Nu heb ik de iets langere uitvoering,model nummer weet ik niet . Je kan het boven gedeelte afstellen .

De ontvangst hangt zoveel af van je locatie. Dus veel beter dan de 77 zal er niet zoveel zijn.

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2019, 20:21:11 »
Ik heb hem ook top ding.. vind alleen de kabel wel aan de korte kant. dus nu maar via achterklep naar binnen en dan naar voren trekken. verder stevige kabel en plug is ook prima!

Offline MissionControl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 38
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2019, 17:49:09 »
Ik heb dus een goede keuze gemaakt!  :P

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2019, 20:48:44 »
Zeker een goede keuze, ik heb de az 510 van diamond ,werkt even goed.

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2019, 20:51:40 »
Of je neem een JWX antenne kan je zo over je raam plaatsen en er zo weer vanaf halen ik zelf woon net onder Utrecht heb een JWX antenne op zolder staan en ontvangt best wel goed. En nog een voordeel van een JWX antenne is dat je geen gat hoeft te boren dat is nog een voordeel.

gr, Scannerfan

Cyber-Ops

  • Gast
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2019, 09:24:38 »
Diamond heeft inderdaad leuke antennes voor op de auto.

Offline gizmo436

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2019, 13:34:11 »
heb deze gekocht https://www.portofoonweb.nl/nagoya-nl-770s-vhf-uhf-antenne-41-5cm.html  (incl. 5 meter flexibele RG-58 kabel) antenne staat in de dakgoot op metalen plaat 1 hoog , ontvangst airband prima , woon ehv noord krijg ehv volle bak binnen en zelfs de toren van volkel (niet volle bak maar toch) afstand vanaf huis naar volkel is 30km...... kleine brogel lukt me niet om de toren te ontvangen wel de kisten. toch raar kleine brogel is dichterbij dan volkel... denk dat die belgen wat minder vermogen hebben achter hun mic :-)

dus voor op de auto moet de antenne ook prima zijn denk ik..

greetz

Ron 01

  • Gast
Re: Antenne MR77 op mijn auto en scanner resultaat.
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2019, 20:18:49 »
Die Nagoya is een draak van een antenne. Niet goed af te stemmen.
Maar 10km in de omtrek kun je ook op een breinaald goed ontvangen. Nee, de MR77 is de enige antenne die breedbandig redelijk tot goed ontvangt.
Laat al die chinese brol aub liggen.