Auteur Topic: frequentiedatabase.eu op Google kaart  (gelezen 3390 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ron

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
    • pd8rsp
frequentiedatabase.eu op Google kaart
« Gepost op: 13 augustus 2022, 19:41:46 »
Zou het niet mogelijk zijn om alle frequenties in frequentiedatabase.eu weer te geven op een Googlekaart of in ieder geval dat je een export kan maken van de complete database. Op vakantie is het superhandig om even te kijken wat er zoal in die regio zit maar nu moet je altijd apart allerlei plaatsen kiezen of kanalen te kunnen vinden.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: frequentiedatabase.eu op Google kaart
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2022, 07:57:55 »
Ik beheer de frequentiedatabase op internet niet, maar heb wel een eigen Excelfile met frequenties. Krijg regelmatig de vraag of ik 'm ook in zijn geheel wil delen. Antwoord is altijd nee, want dan gaat zo'n bestand een eigen leven leiden. Ik heb wel eens een export gedaan van iets rondom een bepaalde locatie, maar daar houdt het op. Ik zet 'm onregelmatig als PDF online, maak nog onregelmatiger een Uniden scanner export, maar dat is het dus.

Bovendien: stel dat we alles op plaatsnaam in Google Maps gaan zetten... Paar honderd spelden midden in Amsterdam, dat is niet heel handig. Dat werkt alleen goed als per gebruiker ook de exacte GPS positie bij gaat houden. En dat is best veel werk, als het al gaat lukken.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Ron

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
    • pd8rsp
Re: frequentiedatabase.eu op Google kaart
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2022, 18:39:07 »
Helemaal goed, bedankt voor de update. Die PDF zou al ideaal zijn om af en toe even door heen te bladeren en op locatie te monitoren.

Offline kls

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: frequentiedatabase.eu op Google kaart
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2022, 19:46:45 »
Misschien is het een idee om iets met de postcode(begincijfers) te doen.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: frequentiedatabase.eu op Google kaart
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2022, 08:48:40 »
Je kunt zoeken door de provincie in te voeren in het zoekvenster, ik moet wel zeggen dat ik niet zeker weet of dan ook alle frequenties uit die provincie naar voren komen maar het scheelt in ieder geval al een hoop data  ;D , wellicht handig om die in de CSV export erbij te zetten.
Ook de (exacte) benaming van de provincies vermelden is wellicht handig bij het zoeken.