Auteur Topic: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)  (gelezen 15400 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2019, 18:16:10 »
Bedankt.
Zowel 2 als 3 blijken standaard onderdeel van Raspbian (Stretch).

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2019, 19:52:55 »
Binnenkort kom ik weer met een update.

Ik ben intussen ook multimon-ng aan het modificeren, zodat groepsalarmeringen als een list met alle capcodes in een array aan stdout wordt aangeboden (in plaats van een nieuwe regel voor elke capcode met daarin de melding).

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2019, 21:32:59 »
Deze output ziet er beter uit en is veel bruikbaarder in Python:

[[FLEX], [2019-01-30 21:30:41], [1600/2/K/A], [07.095], [002029568, 001420999, 001420022], [ALN], [B1 AMBU 17122 Maasstadweg 3079DZ Rotterdam ROTTDM bon 13913]]
Geen losse regels meer voor elke capcode. :)

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2019, 11:32:00 »
Binnenkort kom ik weer met een update.

Ik ben intussen ook multimon-ng aan het modificeren, zodat groepsalarmeringen als een list met alle capcodes in een array aan stdout wordt aangeboden (in plaats van een nieuwe regel voor elke capcode met daarin de melding).

Heb je daarvoor een aparte fork opgezet in github of ben je zover nog niet?
Ik ben wel geďnteresseerd in die aangepaste versie. Ik ben bezig geweest met aanpassen pagermon voor groepsmeldingen maar daar zitten toch wat lastige problemen in. Juist omdat multimon-ng niet gegroepeerd aanlevert.

mvg,
Richard

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2019, 21:57:08 »
Ik kan hem t.z.t. wel beschikbaar stellen.

Ik was eerst aan het experimenteren met een preformatted array in de Python list style, maar Python blijft dit als een string interpreteren.

Een alternatieve methode werkt beter: het bericht opgedeeld met een character (d.m.v. | in mijn test) aanleveren aan stdout. In Python kan je dan met de split functie de string opdelen in een list.

Een ander probleem die optrad is dat de for loop in de flex decoder van multimon-ng bij het verzamelen van alle capcodes (in plaats van voor iedere capcode direct een nieuwe regel naar stdout te schrijven), was dat wanneer tijdens het samenstellen van de regel alweer naar stdout werd geschreven door een andere alarmering, waardoor alles door elkaar liep..

In plaats van het "live" samenstellen naar (verb)printf, schrijft de decoder nu naar sprintf, stopt alles in een array en schrijft als het volledige bericht klaar is pas naar (verb)printf die de losse stukken uit het array haalt.

Ik ben nu nog aan het experimenteren met de grootte van het array.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #20 Gepost op: 3 februari 2019, 01:30:37 »
Ik hem het inmiddels uitgebreid getest en alles werkt naar behoren. Downloaden kan hier.

Voor de zekerheid zou ik de oude demod_flex.c opslaan of hernoemen. Dan de demod_flex.c uit de zip gebruiken en daarna achtereenvolgens cd build + qmake ../multimon-ng.pro + make + sudo make install om multimon-ng opnieuw te compilen.

Ik heb ook een eenvoudig Python script toegevoegd.

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2019, 20:50:31 »
Hoi Remon,

Ik ben benieuwd. Het meest lastige met pagermon was inderdaad dat je niet weet wanneer alle capcodes verzonden zijn. Met name bij gelijktijdige meldingen inderdaad een dingetje.
IK ben dus heel benieuwd naar jou oplossing. Wordt hij wel iets minder realtime van maar dat mag de pret niet drukken en het verschil is wellicht nauwelijks merkbaar.
Zit wat krap in de tijd maar hopelijk kan ik er dit weekend wat aan werken.
In ieder geval bedankt voor het beschikbaar stellen en ik laat je nog weten of het gelukt is allemaal icm pagermon.

mvg,
Richard

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #22 Gepost op: 1 maart 2019, 16:48:57 »

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #23 Gepost op: 1 maart 2019, 18:09:03 »
De wijzigingen in de code werken. Ik heb een linkje geplaatst aantal berichten hierboven. Je kan het python script als voorbeeld gebruiken voor de aanpassingen in je eigen script.

Er zit echter wel een bug in multimon-ng waar ik geen invloed op heb en deze zit ook in de niet aangepaste versie: soms zit er een groepsbericht en een los bericht in dezelfde frame/cycle (worden gelijktijdig verzonden). Je mist dan het losse bericht als de capcode van het groepsbericht hoger is dan 2029568.

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #24 Gepost op: 1 maart 2019, 18:51:27 »
De wijzigingen in de code werken. Ik heb een linkje geplaatst aantal berichten hierboven. Je kan het python script als voorbeeld gebruiken voor de aanpassingen in je eigen script.

Er zit echter wel een bug in multimon-ng waar ik geen invloed op heb en deze zit ook in de niet aangepaste versie: soms zit er een groepsbericht en een los bericht in dezelfde frame/cycle (worden gelijktijdig verzonden). Je mist dan het losse bericht als de capcode van het groepsbericht hoger is dan 2029568.

Heb je het al op Github gemeld?

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #25 Gepost op: 1 maart 2019, 18:59:42 »
Ja, reeds gemeld.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #26 Gepost op: 2 maart 2019, 15:43:53 »
Er zit echter wel een bug in multimon-ng waar ik geen invloed op heb en deze zit ook in de niet aangepaste versie: soms zit er een groepsbericht en een los bericht in dezelfde frame/cycle (worden gelijktijdig verzonden). Je mist dan het losse bericht als de capcode van het groepsbericht hoger is dan 2029568.

Weet je het zeker? Vandaag ontvangen via multimon-ng:


Twee groepsberichten en een 'los' bericht in 00.126

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #27 Gepost op: 2 maart 2019, 16:08:00 »
Ik heb het nog niet exact kunnen reproduceren, maar dan vermoed ik dat er nog een aantal factoren zijn die meespelen bij dit probleem. Bijvoorbeeld het aantal short instructions die afgehandeld moeten worden, of als er een groepsbericht, los bericht en een nieuwe short instruction in een frame zit. Ik zie het overigens ook alleen maar gebeuren als het losse bericht ná het groepsbericht komt.

De ondersteuning voor groepsberichten is maar mijn mening vlug en slordig toegevoegd met o.a. rommelige indentatie.

Offline Mjs87

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: Multimon-ng script hulp nodig (PHP maar Python)
« Reactie #28 Gepost op: 8 november 2020, 16:10:50 »
mag ik vragen welke os jullieop de raspberry gebruiken