Auteur Topic: Versleuteling P2000 berichten bij vervanging in 2014  (gelezen 24462 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Versleuteling P2000 berichten bij vervanging in 2014
« Reactie #30 Gepost op: 27 april 2012, 22:47:58 »
En wat betreft al die P2000 websites; kan daar niet gewoon een simpel verbod op komen? Of denk ik nu te simpel  :-\.

Internet kan je zeer moeilijk aan banden leggen als overheid. Begin maar eens een ISP in een ander land (met eigen wetgeving) zaken op te leggen of te achterhalen welke natuurlijke persoon achter die gepubliceerde informatie zit.

Misschien kan iedereen mij even uitleggen wat nu exact het bezwaar tegen PDW is? Dat vraag ik niet omdat dat 'mijn kindje' is, maar als bepaalde diensten/instanties/whatever er echt 'afhankelijk' van zijn, dan is het echt een kleine moeite om zelf PDW te draaien. Ik weet dat verschillende meldkamers daadwerkelijk PDW hadden draaien, maar durf niet te zeggen of dat nog steeds het geval is.

Het probleem situeert zich al zeker op twee niveaus:

1. Het steekt stokken in de wielen van alle firma's en bobo's die graag tegen grof geld soft- en hardware aan meldkamers leveren en dan nog liefst software die pakken ingewikkelder is in gebruik dan pdw, stukken meer kost maar veel minder efficiënt is zodat men opnieuw een oplossing voor dat probleem kan verkopen door nieuwe producten en opleidingen.

2. Het maakt de hulpverlener die het laat draaien te slim. Het is immers helemaal niet de bedoeling dat een hulpverlener buiten zijn eigen hokje kijkt en weet wat andere disciplines/korpsen ondernemen want dat zijn allemaal eigen machtbastions met dikke ego's die niet te veel pottenkijkers dulden.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)