Auteur Topic: 27.045mhz RC zender  (gelezen 7056 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
Re: 27.045mhz RC zender
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2016, 23:21:54 »
in zowel de zender als de auto zitten geen spoel. ik zat al te denken om de antenne van de zender mischien te verlengen daar die maar een meter lang is. ik heb alleen geen idee hoe dit te doen en alles toch handzaam te houden. de elektronica op de auto zelf kom ik liever niet aan, dit is allemaal mooi weggestopt in waterdichte bakjes en dergelijke, antenne verlengen op de auto is daarom ook niet echt een optie voor mij.

het hele spul is al een paar jaar oud ja, maar het wordt nog steeds gebruikt en verkocht. maar dan met een 2.4GHz systeem, het nadeel van 2.4 is dan weer dat je bereik welliswaar stabieler is en minder storing heeft, maar juist minder bereik, en zodra de auto achter een bosje verdwijnt ben je je signaal al kwijt door de hoge frequentie en het lage vermogen.

Nou kwam neefje laatst lang met een RC autootje .. had hem dik 100 euro gekost . In de 2,4 GHz
Die kwam veder weg als 50 meter .. en das ook geen wonder .. Antennes zijn op lenkte .
Die van jou kunnen niet werken .. kan mij ook niet voor stellen dat in de zender geen aanpassing zit .
Kids hier in straat hadden zo een  speelgoed dingetje van de Blokker . Het zicht was de beperking .. niet de zender .  

kan niet anders dan in je zender zit een aanpassing .. ander overleeft die het niet . En ontvangen op zo een lenkte .. vergeet het .
Zie mijn scanner antenne .. is geen kwart golf .. Dus aan gepast .. maar ontvangst is vergeleken bij een 27 Mc antenne ( 5,5 meter) bagger .

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 410
Re: 27.045mhz RC zender
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2016, 23:34:05 »
Je hebt gelijk, ik was abuis.
Maar ik heb mijn bedenking of het veilig is om met een 100km/u model op deze frequentie gaan.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat je voor een paar tientjes al een 2,4Ghz setje hebt waarmee je geen last op storing hebt.

Maar die zijn niet waterproof en passen niet in mijn ontvangerbak, ook is dit geen autootje van €100 maar zijn er met alle aanpassingen ruim over de €500 gegaan, dus het is zeker geen speelgoed.



Waar het mij om gaat is of er een manier is om het bereik te vergroten. Als dat er is: mooi, of not: jammer.

Een passende 2.4 conversie voor deze auto gaat me meer kosten dan me lief is. En storing van 27mc'ers heb ik niet, alleen een babyfoon in de avonduren, en dat neem ik dan maar voor lief want ik ben niet de enige in de ether.

Ik geef toe dat met 100 km/u door de straat jakkeren geen goed plan is, alleen als ik op zandpaden tussen de weilanden rijd zou ik graag wat verder komen dan 50 meter. Het is twee keer gas geven en ik moet alweer omdraaien.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500