Auteur Topic: Buiten antenne's  (gelezen 1501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2380
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Buiten antenne's
« Gepost op: 19 februari 2013, 16:56:18 »
Ik wil op de radio vlooienmarkt in Rosmalen wat buiten antenne's en masten/beugels aanschaffen.
Het oude spul heeft de verhuizing en 2,5 jaar opslag niet helemaal overleefd. En de tijdelijke antenne's moeten gaan wijken voor een aanbouw.
De bedoeling is om een niet te opvallend antenneparkje te gebruiken, heeft de familie een hekel aan.
Ik heb ook begrepen dat ivm. vergunningen je beter niet 5 meter boven het gebouw uit kunt komen.
(ik heb al 3 bouwvergunningen lopen, en nu een beetje genoeg van al die formulieren, tekeningen en leges kosten).

Op het forum heb ik al e.e.a. nagezocht.

Voor 140-170 en 390-430 algemene ontvangst op mijn scanner en/of dongle denk ik aan een nieuwe discone.
En voor Astrid paging een gebruikte Kathrein.

Op 2.4 en 5 GHz (video links) heb ik kleine richt antennes, is m.i. weinig aan te verbeteren? Werkt op zich goed mits er niks in de zichtlijn staat.

Voor de 140-170 Mhz mob een gebruikte Kathrein of Diamond DX30 of 50.
En voor de Tetra DMO-mob ook een gebruikte Kathrein of een Diamond DX30 of 50.
Q: Voor deze laatste 2 vraag ik me af of de Diamond ook geschikt is om te zenden/pieken is op deze freq's? (voor alles zijn machtigingen aanwezig).

Q: Welke kabel is tegenwoordig gangbaar, en zelf te monteren? Ik stam nog uit het RG217 tijdperk, lekker zwaar, lomp en veel te dik. Aircel?

Ik hoor het graag.