Auteur Topic: 27mc proberen  (gelezen 3381 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Thijs_1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
27mc proberen
« Gepost op: 1 juli 2012, 09:17:22 »
Hallo,


Ik heb al een tijd wat 27mc spul staan in huis, met antenne en al.
Het gaat om een Hy-Com CB4000.

Vrijwel elke dag probeer ik een paar oproepen
te doen of iemand mij hoort maar krijg nooit antwoord.

Ik wil graag weten of alles een beetje werkt,
dus daarom vroeg ik mij af of er mensen in de buurt van Rijswijk / Den Hoorn
wonen die ook op de 27mc zitten en die af en toe eens kunnen luisteren of ze mij horen.

Mij vind je vaak op kanaal 22, meestal 's avonds en anders rond 16:00

Hopelijk hoor ik iemand :)

Leen Ansems

  • Gast
Re: 27mc proberen
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2012, 10:39:59 »
Welkom, maar de forumleden hier struinen met hun ontvangers zoveel mogelijk de HF, VHF en UHF banden af om daar allerlei signalen van op te pikken, te beluisteren en te decoderen. Met 27 MHz hebben we nauwelijks bemoeienis. De meeste leden hebben niet eens zendapparatuur in huis. Op www.cbforum.nl zal je meer kans van slagen hebben op je vraag.

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: 27mc proberen
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2012, 12:11:36 »
Beste Thijs,

de 11 meter band ( 27mc ) is al enige jaren stervende, alleen een enkele ' die hard ' en diverse ' truckers ' komen nog op deze band uit.

Maar dat neemt niet weg dat er altijd wel een mogelijkheid moet zijn om met iemand in de regio Haaglanden contact te maken.
Probeer eens in de avond kanaal 33, daar is bijna altijd nog enig communicatie mogelijk.
Toevallig luisterde ik gisteren op mijn R75 op de 11 meter en waren er redelijk condities richting Duitsland.

Succes.

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: 27mc proberen
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2012, 12:13:07 »
Sorry, even niet gezien dat je in het bezit bent van een 22 kanalen tranceiver, kanaal 33 wordt dan lastig.

Marc

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: 27mc proberen
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2012, 22:33:15 »
Probeer eens in de avond kanaal 33, daar is bijna altijd nog enig communicatie mogelijk.

Nu ben ik er al een tijdje uit, zit daar geen packet radio meer?

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: 27mc proberen
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2012, 11:46:12 »
Probeer eens in de avond kanaal 33, daar is bijna altijd nog enig communicatie mogelijk.

Nu ben ik er al een tijdje uit, zit daar geen packet radio meer?

Dat wordt nog maar sporadisch gebruikt of misschien zelfs al helemaal niet meer.
Heb het al een tijd niet meer gehoord. Moet er wel aan toevoegen dat ik niet heel veel luister op 11 meter.

Marc

Offline Thijs_1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: 27mc proberen
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2012, 07:41:16 »
Sorry, even niet gezien dat je in het bezit bent van een 22 kanalen tranceiver, kanaal 33 wordt dan lastig.

Marc

Ha Marc, bedankt!

Inmiddels heb ik nu een 40 kanaals 4watt zend-ontvanger, een porto (Pocket-com 40)

Heb inmiddels al heel wat gehoord, maar omdat ik nog mijn porto niet op de externe antenne heb aangesloten
heb ik nog geen contact gelegd.

Wel had ik vorige week om 23:50 contact met Wateringen, Ypenburg/Den Haag en Delft.
Dat was geloof ik op kanaal 16 of 17. Dat ging nog via mijn Hy-com 4000 bak.

Wie weet horen we mekaar!