Het Scannerforum
Frequenties => Per provincie => Zuid-Holland => Topic gestart door: Arle op 15 januari 2010, 15:59:37
-
N.a.v. een ongeval waar o.a. de Life Line 2 naar toe moest:
172.0900 162.2 Handelsveem Europoort (Elbeweg)
Waarschijnlijk behoort hun ook 172.0700 toe, maar dat weet ik (nog) niet zeker.
Overigens maakt Handelsveem Botlek ook gebruik van 172.0700, dus misschien...
-
Is dat een relais?
En Heb je van beide Handelsvemen op 172.0700 ook toevallig een TQ?
-
Is dat een relais?
En Heb je van beide Handelsvemen op 172.0700 ook toevallig een TQ?
Waarschijnlijk is het wel eenrelais, maar dat was i.v.m. korte gesprekken niet traceerbaar. Aan de communicatie op 172.0900 te horen en gezien de afstand vermoed ik van wel.
Van 172.0700 heb ik alleen info dat het een relais is, geen TQ bekend.
-
Okay, bedankt! :)
-
Is die 162.2 niet de Tq dan??
Spoorfan
-
Is die 162.2 niet de Tq dan??
Spoorfan
Die hoort bij de 172.0900.
Niet bij 172.0700. ;)
-
De 152.7125 heb ik staan als European Bulk Services in de Europoort.
-
Nee Arle moet ook maar eens luisteren op de 152.7125 kijken wat hij daar op hoort. EBS heeft trunking en die 419.8750 MHz in gebruik.
-
De 152.7125 heb ik staan als European Bulk Services in de Europoort.
Nee Arle moet ook maar eens luisteren op de 152.7125 kijken wat hij daar op hoort. EBS heeft trunking en die 419.8750 MHz in gebruik.
Ik zal 152.7125 eens bewust uitluisteren. Maar ik heb een aantal banken in mijn scanner staan, waaronder 15x Mhz en ik kan me niet herinneren dat ik op 152.7125 iets gehoord heb.
-
De 152.7125 heb ik staan als European Bulk Services in de Europoort.
Nee Arle moet ook maar eens luisteren op de 152.7125 kijken wat hij daar op hoort. EBS heeft trunking en die 419.8750 MHz in gebruik.
Ik zal 152.7125 eens bewust uitluisteren. Maar ik heb een aantal banken in mijn scanner staan, waaronder 15x Mhz en ik kan me niet herinneren dat ik op 152.7125 iets gehoord heb.
Het probleem met Handelsveem is dat ze zoveel lokaties in de regio Rotterdam hebben dat je eigenlijk vlak voor de deur moet gaan staan om het te weten. Ik dacht dat de 172.0700 en 152.7125 in gebruik waren op de Waalhaven, maar helemaal 100% zeker was ik daar niet van. Die 152.7125 komt overigens zeer slecht binnen veel vermogen zal het dus wel niet zijn. Op de 153.11875 MHz DCS-047 hoor ik overigens ook zoiets met opslag en containers, een vrij druk kanaal, misschien ook een Handelsveem lokatie. ;)
-
Gisteren weer eens naar de Maasvlakte geweest en volgende frequenties gevist;
149.6375 Taxi (Schiedam?)
149.6875 Taxi
149.7875 Taxi
149.8875 Taxi
158.5300 Taxi
158.6100 Taxi
158.6700 Taxi
159.5700
163.7300
163.8500 225.7 Bedrijf
165.6900 110.9 Ging over containers en kranen
165.9300 Bedrijf
165.9900 Containertransportbedrijf [Rijdt met meerdere wagens zeer regelmatig hier]
166.2100 2 verschillende bedrijven; 1x zonder TQ en 1x 100.0. (en toch leken ze geen last te hebben van elkaar)
171.5300 136.5 Bedrijf
455.8300 173.8
Zoals je ziet heb ik ditmaal vooral op VHF gezocht.
-
149.63750 NFM Vlaardingen Vlaardingse Taxi Centrale VTC
149.78750 NFM Hellevoetsluis Atax-van Vliet?
149.88750 NFM Rijswijk Rijswijkse Taxicentrale?
158.67000 NFM Den Haag Haagse Taxi & Mobilofoon Centrale HTMC (zender Scheveningen, district noordwest)Â
159.57000 NFM Middelharnis Internationaal Transportbedrijf Trommel
163.73000 NFM Rotterdam Botlek Overslagbedrijf Steinweg Handelsveem kan. 1Â
163.85000 NFM Rotterdam Botlek Alcan-Aluchemie o.a. Procesoperatoren, -en Technische Dienst 159.25000 225.7 Hz
165.93000 NFM Maassluis Betonmortel Centrale Westland-Beton (Van Nieuwpoort Groep)Â
166.21000 NFM Maasland Bloemen, -en Plantenvervoer v.d. Akker
171.53000 NFM Leidschendam NedTrain Onderhoudswerkplaats (rangeerdienst) 166.93000 136.5 Hz
De rest heb ik niet in mijn Excel bestand staan. De frequenties met een ? komen uit Johan zijn boek. En uiteraard hoeven de bovengenoemde gebruikers niet bij de door jou ontvangen frequenties te horen. ;)
-
......Overigens hoor ik toch niet veel meer het lijkt wel of er een of ander zeer hard signaal in de lucht is gekomen dat bij mij alles dicht spettert. Vooral op de uhf banden komt er totaal helemaal niets meer door hier. Dijkzicht op de 467.3900 MHz komt nog maar dik in de ruis binnen en zelfs parkeerbeheer delft hoor ik bijna niet meer. Iemand hier ook last van gekregen?
Hoi Paul, ik las dit toevallig en moest even denken aan dit onderwerp (http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?f=94&t=17490).
Heb je al eens gecheckt met uitgeschakelde squelch of er tussen pakweg 462 en 464 een sterk signaal staat?
(met excuses voor het off-topic gaan ;) )
-
......Overigens hoor ik toch niet veel meer het lijkt wel of er een of ander zeer hard signaal in de lucht is gekomen dat bij mij alles dicht spettert. Vooral op de uhf banden komt er totaal helemaal niets meer door hier. Dijkzicht op de 467.3900 MHz komt nog maar dik in de ruis binnen en zelfs parkeerbeheer delft hoor ik bijna niet meer. Iemand hier ook last van gekregen?
Hoi Paul, ik las dit toevallig en moest even denken aan dit onderwerp (http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?f=94&t=17490).
Heb je al eens gecheckt met uitgeschakelde squelch of er tussen pakweg 462 en 464 een sterk signaal staat?
(met excuses voor het off-topic gaan ;) )
Ik zal eens gaan kijken Mark. Op bijna al mijn scanners hoor ik bijna tot niets meer in de 460 MHz band. Als ik de versterker erbij aan zet dan valt alles helemaal weg iets wat hiervoor wel mogelijk was. Ik heb nu mijn oude televes antenne (die je kan uitschuiven) voor de uhf-band helemaal uitgeschoven zodat hij beter ontvangt in de 420 MHz en minder in de 460 MHz. Nu hoor ik weer wat maar nog steeds heel erg slecht. Ik weet niet wat het is maar er zit hier iets wat alles dicht blaast. Het kunnen ook de vele zeer harde TETRA-signalen zijn want hier vlakbij op de torenhove staat ook zo'n MCCN zender die met niet al te weinig vermogen uit zend. De hele 420 MHz zit hier vol mee, ook in deze band is het haast niet meer mogelijk om te luisteren.
Groetjes Paul,
-
Inmiddels even geluisterd en tussen de 461.8500 en pakweg 462.9900 MHz hoor ik een data achtige
riedel. Op of rond de 462.1400 MHz hoor ik hem het hardtst maar wel met de squelch helemaal open.
Het heeft ook geen s meter uitslag dus geloof ik niet dat het hier in de buurt zit. Verder geen harde
signalen in deze band. Zal dus hoogst waarschijnlijk wel door al die TETRA troep komen want de regio hier
zit er vol mee. :?
Groetjes,
-
....Als ik de versterker erbij aan zet dan valt alles helemaal weg iets wat hiervoor wel mogelijk was. Ik heb nu mijn oude televes antenne (die je kan uitschuiven) voor de uhf-band helemaal uitgeschoven zodat hij beter ontvangt in de 420 MHz en minder in de 460 MHz. Nu hoor ik weer wat maar nog steeds heel erg slecht. Ik weet niet wat het is maar er zit hier iets wat alles dicht blaast. Het kunnen ook de vele zeer harde TETRA-signalen zijn want hier vlakbij op de torenhove staat ook zo'n MCCN zender die met niet al te weinig vermogen uit zend.
Als je vlak naast zo'n zender zit die 24/7 de ether aan het vervuilen is, is het wel gedaan met het luistergenot :(
Ik zit hier niet hoog en heb maar een klein procom-etje aan het balkon hangen maar ook ik heb veel last van een paging zender die op veel freq's in de 469 MHz doorbreekt, gelukkig is dat alleen maar sporadisch.
-
149.63750 NFM Vlaardingen Vlaardingse Taxi Centrale VTC
149.78750 NFM Hellevoetsluis Atax-van Vliet?
149.88750 NFM Rijswijk Rijswijkse Taxicentrale?
158.67000 NFM Den Haag Haagse Taxi & Mobilofoon Centrale HTMC (zender Scheveningen, district noordwest)Â
159.57000 NFM Middelharnis Internationaal Transportbedrijf Trommel
163.73000 NFM Rotterdam Botlek Overslagbedrijf Steinweg Handelsveem kan. 1Â
163.85000 NFM Rotterdam Botlek Alcan-Aluchemie o.a. Procesoperatoren, -en Technische Dienst 159.25000 225.7 Hz
165.93000 NFM Maassluis Betonmortel Centrale Westland-Beton (Van Nieuwpoort Groep)Â
166.21000 NFM Maasland Bloemen, -en Plantenvervoer v.d. Akker
171.53000 NFM Leidschendam NedTrain Onderhoudswerkplaats (rangeerdienst) 166.93000 136.5 Hz
De rest heb ik niet in mijn Excel bestand staan. De frequenties met een ? komen uit Johan zijn boek. En uiteraard hoeven de bovengenoemde gebruikers niet bij de door jou ontvangen frequenties te horen. ;)
En natuurlijk het een en ander van mijn site. ;)
-
Inmiddels even geluisterd en tussen de 461.8500 en pakweg 462.9900 MHz hoor ik een data achtige
riedel. Op of rond de 462.1400 MHz hoor ik hem het hardtst maar wel met de squelch helemaal open.
Ik heb net hier in Amstelveen ook nog even geluisterd op 463 en 464 MHz en hoewel er geen data lijkt te zitten maar alleen ruis heb ik toch een sterke uitslag van de s-meter. Op 465 MHz is het weer totaal verdwenen
-
....Als ik de versterker erbij aan zet dan valt alles helemaal weg iets wat hiervoor wel mogelijk was. Ik heb nu mijn oude televes antenne (die je kan uitschuiven) voor de uhf-band helemaal uitgeschoven zodat hij beter ontvangt in de 420 MHz en minder in de 460 MHz. Nu hoor ik weer wat maar nog steeds heel erg slecht. Ik weet niet wat het is maar er zit hier iets wat alles dicht blaast. Het kunnen ook de vele zeer harde TETRA-signalen zijn want hier vlakbij op de torenhove staat ook zo'n MCCN zender die met niet al te weinig vermogen uit zend.
Als je vlak naast zo'n zender zit die 24/7 de ether aan het vervuilen is, is het wel gedaan met het luistergenot :(
Ik zit hier niet hoog en heb maar een klein procom-etje aan het balkon hangen maar ook ik heb veel last van een paging zender die op veel freq's in de 469 MHz doorbreekt, gelukkig is dat alleen maar sporadisch.
Het is niet leuk meer Mark. We maken er maar het beste van en ik zal zo af en toe nog weleens luisteren maar veel
lol heb ik er niet meer van. Dat Call-Max ding staat hier ook vlakbij met twee zenders te blazen dus ook dat komt er nog bij. Maar goed...
-
149.63750 NFM Vlaardingen Vlaardingse Taxi Centrale VTC
149.78750 NFM Hellevoetsluis Atax-van Vliet?
149.88750 NFM Rijswijk Rijswijkse Taxicentrale?
158.67000 NFM Den Haag Haagse Taxi & Mobilofoon Centrale HTMC (zender Scheveningen, district noordwest)Â
159.57000 NFM Middelharnis Internationaal Transportbedrijf Trommel
163.73000 NFM Rotterdam Botlek Overslagbedrijf Steinweg Handelsveem kan. 1Â
163.85000 NFM Rotterdam Botlek Alcan-Aluchemie o.a. Procesoperatoren, -en Technische Dienst 159.25000 225.7 Hz
165.93000 NFM Maassluis Betonmortel Centrale Westland-Beton (Van Nieuwpoort Groep)Â
166.21000 NFM Maasland Bloemen, -en Plantenvervoer v.d. Akker
171.53000 NFM Leidschendam NedTrain Onderhoudswerkplaats (rangeerdienst) 166.93000 136.5 Hz
De rest heb ik niet in mijn Excel bestand staan. De frequenties met een ? komen uit Johan zijn boek. En uiteraard hoeven de bovengenoemde gebruikers niet bij de door jou ontvangen frequenties te horen. ;)
En natuurlijk het een en ander van mijn site. ;)
Oh vast. :) Ik ben net een ekster, ik verzamel alles wat glimt. ;) Staat ook netjes in de reamde op mijn site, als ik van de 17.000 frequenties in mijn Excel bestand er 0.1% zelf heb gevonden dan zit er niet veel naast, gok ik.
-
Toch nog wat in de UHF gevonden:
455.9100 DCS 632
469.5500 tq 214.8
469.5900 tq 218.1
-
Toch nog wat in de UHF gevonden:
455.9100 DCS 632
469.5500 tq 214.8
469.5900 tq 218.1
Die 455.9100 DCS 632 is dat duplex kanaal waar we het al eens eerder over gehad hadden.
Op dit kanaal zit ook nog iets simplex met TQ 74.4 Beide hebben het over chemie praatjes. ;)
-
149.63750 NFM Vlaardingen Vlaardingse Taxi Centrale VTC
149.78750 NFM Hellevoetsluis Atax-van Vliet?
149.88750 NFM Rijswijk Rijswijkse Taxicentrale?
158.67000 NFM Den Haag Haagse Taxi & Mobilofoon Centrale HTMC (zender Scheveningen, district noordwest)Â
159.57000 NFM Middelharnis Internationaal Transportbedrijf Trommel
163.73000 NFM Rotterdam Botlek Overslagbedrijf Steinweg Handelsveem kan. 1Â
163.85000 NFM Rotterdam Botlek Alcan-Aluchemie o.a. Procesoperatoren, -en Technische Dienst 159.25000 225.7 Hz
165.93000 NFM Maassluis Betonmortel Centrale Westland-Beton (Van Nieuwpoort Groep)Â
166.21000 NFM Maasland Bloemen, -en Plantenvervoer v.d. Akker
171.53000 NFM Leidschendam NedTrain Onderhoudswerkplaats (rangeerdienst) 166.93000 136.5 Hz
De rest heb ik niet in mijn Excel bestand staan. De frequenties met een ? komen uit Johan zijn boek. En uiteraard hoeven de bovengenoemde gebruikers niet bij de door jou ontvangen frequenties te horen. ;)
En natuurlijk het een en ander van mijn site. ;)
Oh vast. :) Ik ben net een ekster, ik verzamel alles wat glimt. ;) Staat ook netjes in de reamde op mijn site, als ik van de 17.000 frequenties in mijn Excel bestand er 0.1% zelf heb gevonden dan zit er niet veel naast, gok ik.
Nou ja vindt het alleen jammer dat je maar aan het kopieren en plakken blijft. Ik heb het daar verleden keer ook al
met je over gehad maar schijnbaar schijnt dit niet bij je door te komen want je blijft het doen. Ik zie in het lijstje zeker
zes regels die rechtstreeks overgenomen zijn. Doe je dit bij andere site's nou ook? Ik heb het nog niet gezien hier...
Overigens zie ik op je site dat er steeds meer regio's verschijnen in pdf formaat nu ook al Utrecht.
Ik denk dat als dat zo doorgaat Johan maar beter kan gaan stoppen met zijn nieuwe uitgave.
-
Paul, ik haal veel info hier van het forum (ook frequenties die jij nu/ook op jouw site hebt staan), maar ook van heel veel andere plekken (o.a. AIS voor luchtvaart, milspotters voor militaire luchtvaart, etcetera. Ik heb daar nooit geheimzinnig over gedaan trouwens, in de readme op mijn site staan veel van de bronnen ook genoemd. Ik heb zelf tenslotte maar een beperkt aantal frequenties gevonden, waarvan het meeste in Heerenveen en Groningen. En als ik straks op een nieuw project zit op een andere lokatie, dan gaan we daar ook weer zoeken en komt er dan ook vast wat naar boven.
En ja, ik bied momenteel ook Utrecht aan als PDF. Daar heb ik heel lang mee gewacht, maar ik kreeg per PB/mail van een aantal mensen een verzoekje daarvoor. En ja, iemand die zo'n PDF gebruikt zal wellicht Johan zijn boek niet meer kopen. Maar Johan gaf zelf al aan dat hij daarmee denkt te stoppen en alleen online verder te gaan... waarna ik direct heb aangeboden om hem mijn Excel bestand te sturen, zodat hij die kan samenvoegen met zijn eigen bestand. Overigens komen maar heel weinig frequenties in mijn lijst uit Johan zijn boek, maar dat is een andere zaak. Ik heb trouwens van Johan nog geen bericht gehad dat hij mijn PDF lijsten liever niet online ziet staan, heeft hij dat wel tegen jou gezegd? Zo ja, dan kan hij dat beter direct bij mij doen, dat scheelt in de verwarring. ;)
Maar: mocht ik in mijn lijst frequenties hebben staan (ik zou je dan adviseren om de BCT file te bekijken, aangezien ik geen PDF van jouw omgeving online heb staan) die alleen op jouw site te vinden zijn, dan wil ik ze uiteraard best buiten mijn on-line zaken houden. Doe ik voor een aantal bedrijven (o.a. FE Geluid, maar ook andere verhuurders en zo) tenslotte ook al. En als je liever een PDF hebt, dan wil ik die best voor je aanmaken en je mailen.
-
Dit soort discussies zijn ondertussen in een aantal onderwerpen gevoerd de afgelopen maanden. Ik stel voor om hier eens van gedachten te wisselen met elkaar in een nieuw te open onderwerp.
-
Johan, kun jij deze disussie dan afsplitsen en ergens op een gepaste plek neerzetten? Het lijkt mij ook nuttig enige duidelijkheid te krijgen over dit onderwerp.
-
Om weer on-topic te gaan;
Vandaag weer eens wezen vissen:
459.4900 - 469.4900 210.7 ETT (Euro Tank Terminal) 100% zekerheid!
Verder gevonden in de Europoort:
459.5100 179.9
469.4700 177.3
469.5700 DCS165
In de Botlek:
163.3100 146.2 (Bouw- en Aannemersfrequentie)
169.9900 131.8
459.5300 91.5
459.5900 203.5
469.4700 192.8
Een aparte (en reeds bekende): 467.2500 met 151.4 Bewakingsconvenant / Victor 400
Deze was in de Europoort zeer goed te ontvangen; betrof een achtervolging midden in de stad (Hofplein).
Of die zender is erg sterk, of hij werd doorgestuurd via een ander relais.
Ook het EMCR op 467.3900 (DCS 226) was zeer goed te ontvangen, maar dat is op zich niet zo bijzonder (kwaliteit was wel iets beter dan normaal).
En de verschillende taxibedrijven:
149.1875 St. Job te Rotterdam
151.5125 Ergens Schiedam / Vlaardingen?
158.6100 Rijswijk / Leidschendam?
158.6700 Rijswijk / Leidschendam?
158.9900 Den Haag?
-
151.5125 Ergens Schiedam / Vlaardingen?
158.6100 Rijswijk / Leidschendam?
158.6700 Rijswijk / Leidschendam?
158.9900 Den Haag?
151.5125 Taxibus Den Haag
158.6100 HTMC Den Haag
158.6700 HTMC Den Haag zender Scheveningen
158.9900 HTMC Den Haag
-
459.4900 - 469.4900 210.7 ETT (Euro Tank Terminal) 100% zekerheid!
Is de ingang van het relais de lage of hoge frequentie?
-
459.4900 - 469.4900 210.7 ETT (Euro Tank Terminal) 100% zekerheid!
Is de ingang van het relais de lage of hoge frequentie?
De lage.
-
Dank!
-
hallo allemaal ik heb eigenlijk een vraag ik woon in hellevoetsluis en wil een scanner kopen waar ik vanuit huis lekker kan meeluisteren met de europoort bedrijven en maasvlakte en botlek.
ik zat zelf te denken aan een bearcat ubc800xlt met een serio sd 1300 n antenne maar is het dan haalbaar om te luisteren naar de bedrijven die daar gevestigd zijn het gaat mij voornamelijk om de bedrijven in de botlek en europoort zoals essso q8 en al het andere
-
ik zat zelf te denken aan een bearcat ubc800xlt met een serio sd 1300 n antenne
Als antenne zou ik lekker een Diamond X50N nemen.
-
ik zat zelf te denken aan een bearcat ubc800xlt met een serio sd 1300 n antenne
Als antenne zou ik lekker een Diamond X50N nemen.
ja ok maar ga ik dan mijn doel bereiken om 20 km verderop mee te luisteren wat er gebeurd op de stops
-
Afhankelijk van de antennepositie en de gebruikte kabel moet dat geen probleem zijn. En dat geldt natuurlijk ook als je een Sirio 1300 of wat voor antenne dan ook gaat gebruiken.
-
ja ok daarom vraag ik het ook de positie zal aan de dakgoot worden denk ik is het dan nog haalbaar met de x50n of zeg je dan neem een andere
-
Je kan natuurlijk nog een X200 nemen maar met de X50 hebben een hoop mensen goeie ervaringen.
-
Je kan natuurlijk nog een X200 nemen maar met de X50 hebben een hoop mensen goeie ervaringen.
ok maar wat denkt u dat het beste is in mijn situatie jullie zijn volgens mij wel experts in dit
-
Het is heel makkelijk: dat kan niemand zeggen. Er zijn wel wat basisregels...
- hoe hoger de antenne, hoe eerder zichtverbinding en dus eerder ontvangst (want: wat er niet is kun je ook niet versterken)
- idem voor afscherming van de antenne in de richting van het gebied wat je wilt ontvangen
- meer versterking van de antenne (op de gewenste frequentie) = betere ontvangst
- hoe beter en korte de coaxkabel, hoe minder verlies tussen antenne en ontvanger, dus hoe beter de ontvangst
- hoe gevoeliger de ontvanger, hoe eerder ontvangst (helaas ook van stoorsignalen)
Dus: goede antenne met vrij zicht op het gebied wat je wilt ontvangen, zo kort mogelijke en goede coaxkabel, naar een zo goed mogelijke ontvanger. ;)
(ikzelf gebruik een best redelijke scanner, maar op de begane grond met de standaard rubber duck... ik ben dus ook niet verbaasd dat ik niet alles meekrijg... :oops::mrgreen: )
-
De laatste tijd actief in de Europoort 467.3300 - 457.3300 TQ 179.9 bulk overslag (vermoedelijk EBS, niet 100%)
-
De laatste tijd actief in de Europoort 467.3300 - 457.3300 TQ 179.9 bulk overslag (vermoedelijk EBS, niet 100%)
Ik heb deze nu en tijdje vast staan, maar echt veel wordt er niet op gecommuniceerd. En daarnaast zijn er inmiddels drie gebruikers: gevonden tq's: 192.8, 186.2 en dan 179.9. Wordt dus vervolgd...
-
De laatste tijd actief in de Europoort 467.3300 - 457.3300 TQ 179.9 bulk overslag (vermoedelijk EBS, niet 100%)
Ik heb deze nu en tijdje vast staan, maar echt veel wordt er niet op gecommuniceerd. En daarnaast zijn er inmiddels drie gebruikers: gevonden tq's: 192.8, 186.2 en dan 179.9. Wordt dus vervolgd...
Ik zie weer die 186.2 langskomen was dat niet een tankopslag? Deze is zo af en toe flink druk zou dat niet Odfjell kunnen zijn?
En ik dacht dat ik ergens gezien had dat EBS nu digitaal zit en is afgestapt van zijn trunkingnetje in de 428 MHz?
-
Via p2000 de melding A1 AMBU LFL02 Avr (Hn4506) Professor Gerbrandyweg 10 3197KK Botlek Rotterdam btk bon 13450 om 9.53. Zowel ambulance,brandweer als politie reden ivm een persoon die in een filter was gevallen.
Activiteiten waargenomen op de 467.3300-457.3300 TQ 179.9 Centrale met de calamiteitencoördinator over dit ongeval. Ik had niet verwacht dat deze frequentie bij AVR behoorde maar toch weer leuk dat deze nu duidelijk is geworden.
-
Vandaag nog de volgende voor mij onbekende frequenties gevonden;
147.1500 DCS205
147.2500 DCS223
165.1500 geen TQ vrachtwagens onderling
-
Gisteravond een rondje Botlek gedaan, maar het was vrij rustig;
467.3300 457.3300 186.2 Vopak TTR
454.9000 218.1 Ergens waar ze met steigers bezig waren. Is een sterke zender (te horen vanaf Calandbrug tot Botlektunnel)
467.2300 179.9
465.8900 77.0 (Niet te verwarren met Air Products op 79.7)
459.5300 91.5 Odfjell Terminals met 100% zekerheid
459.5900 dcs156
Ook nog even door de Europoort gereden en naast de reeds bekende frequenties de volgende gevonden;
158.3700 Iets met vrachtwagenbelading, mogelijk containers. De dame op dit kanaal had het over kanaal 3.
455.9100 dcs632 Deze komt regelmatig terug, maar onbekend welk (chemisch) bedrijf dit nu is.
Verder veel taxi's gehoord (niet zo heel raar op zaterdagavond natuurlijk):
149.1875 St. Job Rotterdam
149.6375 Vlaardingse Taxi Centrale
149.8625 Onbekend (ergens rond Den Haag?)
151.5125 Taxi 16000 Wassenaar
158.6100 HTMC kanaal 3 (zou onderling moeten zijn, maar zo klonk het niet)
158.6700 HTMC kanaal 2 Zender Scheveningen
158.7500 Taxi v/d Meer 's Gravenzande (of Haventaxi Maassluis, maar gezien de locaties het eerste)
158.7900 Onbekend
158.9900 HTMC kanaal 1 zender zuid-oost
468.3500 156.7 Hofstadtax Den Haag
-
149.8625 Onbekend (ergens rond Den Haag?)
151.5125 Taxi 16000 Wassenaar
158.7900 Onbekend
149.8625 zit in ieder geval in Leidschendam-Voorburg maar ik heb de keuze uit 2 bedrijven
151.5125 is Taxibus Den Haag
158.7900 is Taxi Centrale Thalia Gouda
-
149.8625 Onbekend (ergens rond Den Haag?)
151.5125 Taxi 16000 Wassenaar
158.7900 Onbekend
149.8625 zit in ieder geval in Leidschendam-Voorburg maar ik heb de keuze uit 2 bedrijven
151.5125 is Taxibus Den Haag
158.7900 is Taxi Centrale Thalia Gouda
Die benaming heb ik uit jou lijst gehaald (zuid-Holland.pdf)
Dus of je het nog even wil veranderen... Hahaha!
En Gouda? Hmm... Zou kunnen; de omstandigheden waren wel goed, maar toch heb ik mijn twijfels. Of het moet een zeer sterke zender zijn.
-
En Gouda? Hmm... Zou kunnen; de omstandigheden waren wel goed, maar toch heb ik mijn twijfels. Of het moet een zeer sterke zender zijn.
Van Leeuwen en Zn Berkel en Rodenrijs is ook nog een mogelijkheid.
-
En Gouda? Hmm... Zou kunnen; de omstandigheden waren wel goed, maar toch heb ik mijn twijfels. Of het moet een zeer sterke zender zijn.
Van Leeuwen en Zn Berkel en Rodenrijs is ook nog een mogelijkheid.
Als je Taxi Van Leeuwen bedoelt die bestaan niet meer.
En als je van Taxi Lexmond ook nog een frequentie heb staan kan die ook weg ze doen alles per GSM.
-
Als je Taxi Van Leeuwen bedoelt die bestaan niet meer.
Het zou best eens kunnen dat jij mij dat eens een keer hebt doorgegeven. Ik zag hem ook niet meer in mijn eigen database staan maar nog wel in een wat oudere database. En volgens de KvK bestaat het bedrijf nog wel dus vandaar toch nog even deze optie van mij.
-
Als je Taxi Van Leeuwen bedoelt die bestaan niet meer.
Het zou best eens kunnen dat jij mij dat eens een keer hebt doorgegeven. Ik zag hem ook niet meer in mijn eigen database staan maar nog wel in een wat oudere database. En volgens de KvK bestaat het bedrijf nog wel dus vandaar toch nog even deze optie van mij.
Ja klopt heb je een keer een mail gestuurd,Vreemd dat men nog in KvK staat er heeft een heel stuk in het plaatselijk weekblad gestaan dat men er mee ophield van wegen pensioen directeur en men geen opvolging had.
Men zat op de Industrieweg waar ik toen ook werkte en er dagelijks langs kwam pand is nu helemaal leeg.
Zou het niet een taxi in Zoetermeer of Benthuizen kunnen zijn?
-
149.8625 Onbekend (ergens rond Den Haag?)
151.5125 Taxi 16000 Wassenaar
158.7900 Onbekend
149.8625 zit in ieder geval in Leidschendam-Voorburg maar ik heb de keuze uit 2 bedrijven
151.5125 is Taxibus Den Haag
158.7900 is Taxi Centrale Thalia Gouda
Die benaming heb ik uit jou lijst gehaald (zuid-Holland.pdf)
Dus of je het nog even wil veranderen... Hahaha!
En Gouda? Hmm... Zou kunnen; de omstandigheden waren wel goed, maar toch heb ik mijn twijfels. Of het moet een zeer sterke zender zijn.
149.8625 (geen tq) betreft met zekerheid Taxi Noordzeeservices in Voorburg .
-
Vanavond werd de Eiltank 14 geroepen door een controlekamer op 469.7300 DCS 365.
Op Marinetraffic.com ligt de Eiltank 14 ter hoogte van Abengoa / Caldic Europoort.
Gezien Caldic Europoort 459.5100 - 469.5100 179.9 gebruikt, vermoed ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;) dat 459.7300 - 469.7300 DCS 365 Abengoa is.
-
Mooie vangst weer Arlé, die 469.7300 duikt de laatste tijd steeds vaker op.
-
Mooie vangst weer Arlé, die 469.7300 duikt de laatste tijd steeds vaker op.
Ja, alleen is het niet Abengoa. De Eiltank lag wel aan die steiger. Maar daat maakt ETT en Caldic volgens mij ook gebruik van. Zou er dan een wijziging zijn geweest bij één van deze bedrijven? Wordt vervolgd...
-
Vandaag weer even in de Europoort geweest en vond weer een paar bijzondere frequenties;
Allemaal Engels gesproken. Ik ben er niet achtergekomen welke gebruikers.
163.3500 186.2
163.8500 186.2
164.4300 110.9 en dezelfde gebruiker op deze frequentie met 151.4
164.8750 (.8700) 118.8 en dezelfde gebruiker op deze frequentie met 94.8
Ook Engels gesproken;
164.6875 (.6900) geen TQ
164.9250 (.9300) geen TQ
164.6125 (.6100) geen TQ controller geluid
Om jullie even mee te laten luisteren; http://www.youtube.com/watch?v=Z_e4bqW7z04 (kwaliteit niet super en een beetje kort, sorry)
-
Gisteravond hoorde ik iets over scheepskranen op 168.9900 met 88.5 Hz.
-
Afgelopen weekend lekker op de Maasvlakte gestaan en buiten de reeds bekende frequenties nog de volgende ontvangen:
158.3700 DCS 325 APM Terminal - Kranen onderling
Wat mij overigens verbaasde i.v.m. het digitale netwerk wat ze daar hebben.
Op 152.5125 blijkt een dierenambulance te zitten. Ik zag in de lijst van Johan staan dat deze in Leiden zit. Gebruikt overigens geen TQ.
-
Op 152.5125 blijkt een dierenambulance te zitten. Ik zag in de lijst van Johan staan dat deze in Leiden zit. Gebruikt overigens geen TQ.
152.51250 Stichting Dierenambulance s'-Gravenhage e.o. Den Haag ;)
-
Afgelopen weken in de omgeving van Hoek van Holland diverse banden afgezocht met onderstaand resultaat. Dit zijn de door mij nieuw gevonden frequenties. Helaas niet altijd duidelijk welke gebruiker maar ik wilde ze wel alvast delen met jullie.
146.7900 dcs072
147.1500 dcs205
147.2500 dcs223
147.4100 dcs243
147.4500 94.8
147.6250 214.8
150.1625 67.0 CP voor porto 4
150.4375 ? tooncode oproep, iets stuk neem maar mee
150.7125 110.9
151.9375 69.3
152.0125 77.0
152.4625 gTQ nog geen stroom
152.6875 233.6 nummers,paaltjes etc wordt er doorgegeven,vrachtwagens
153.11250 dcs047 touwen vast, zeer duidelijk in Vlaardingen Interforest?
153.11250 229.1 engels/ned op een terrein
153.15625 dcs225 op de baan zetten, naar achter parkeren
153.16875 214.8
153.6750 dcs311
154.8875 71.9
154.9125 146.2
159.0900 gTQ check your outbound
159.2100 167.9
159.6100 gTQ vrachtwagens onderling (Hak?)
159.6700 233.6
163.8100 167.9 Steinweg met deze TQ?
165.1500 gTQ vrachtwagens OL
165.8700 gTQ vrachtwagens OL
165.9900 gTQ vrachtwagens OL wachten op een kraan etc., druk kanaal
166.1100 gTQ zandrijden
173.2900 85.4 vervoer van spullen
173.4100 151.4
173.4700 151.4 bewakings activiteiten
173.6250 dcs446 ruimtes, rijden
455.8900 136.5 bhv naar controllekamer
455.9100 94.8 uitboeken van spullen
456.0100 67.0 iets tegen de schipper
456.1700 151.4 buizen,meters
459.6750 82.5 pull back to starboard, speed etc
461.0100 141.3 moeten alle boten eruit?
461.0500 203.5
461.2100 dcs212 open staan buizen
469.6100 183.5 stof in de motor, tank etc.
-
Vandaag heb ik eindelijk ook eens een "sweep" gemaakt in dit Rotterdamse "luisterwalhalla" 8)
Zowel de icom R20 als de UBC 3500xlt meegenomen en ik was verrast dat er ondanks het "digitale geweld" nog heeeeel veel analoog te beluisteren is daar. (En dan nog buiten de Marifoonkanalen om...)
Beide scanners voornamelijk laten zoeken tussen 146-174 en 450-470 mHz
Ook nog even in de trunkingband 420-430 gezocht, maar daar zit wel heel wat TETRA inmiddels...
Het lukte niet om alle frequenties op te schrijven die ik gehoord heb, alleen op de plekken waar ik even gestopt ben heb ik het bijgehouden.
Hier een impressie (soms aangevuld met info uit de pdf-lijst van het frequentieforum)
Ontvangen omgeving einde Welplaatweg (bij Vopak)
153,11875 - DCS047 - duplex - Onbekend
154,1125 - 162,2 - Werkzaamheden bij de Botlekbrug (huurkanaal)
171,6700 - 67,0 - duplex - ITL Benelux, kanaal 9, Emplacement Waalhaven-Zuidzijde treindienstleider (rogerbeep)
172,1300 - 162,2 - duplex - Rotterdam Airport Baankanaal?
455,8900 - 233,6 - simplex - zeer sterk signaal (leek ook een basispost op te zitten)
456,0100 - 91,5 - simplex - Onbekend
456,3700 - DCS122 - iets over de "Breitling" (schip?)
459,5900 - DCS156 - simplex - Onbekend
469,4700 - 192,8 - duplex - zwak signaal op die locatie
469,5300 - 91,5 - duplex Zeer sterk signaal (o.a. iets over lossen schip Amalia)
419,8750 - 233,6 - simplex onderling (sterk signaal op diverse plaatsen gehoord)
Ontvangen omgeving Petroleumweg (Shell)
147,1900 - 218,1 & 147,6300 - 241,8 - simplex - ECT City Terminal vaste post gelijktijdig te horen op beide freq's
146,5300 - DCS025 - simplex onbekend
147,0900 - onbekend
147,6500 - onbekend
455,8500 - 156,7 - simplex - porto's komen zeer sterk door op locatie; mogelijk Shell?
DigitalMobileRadio - (Mototrbo) onbekende gebruikers
461,1125
461,2500
461,2125
464,9000
467,3900
Ontvangen omgeving Professor Gerbrandyweg (Keppel Verolme)
160,1100 - 85,4 - simplex (Koninklijke Roeiers Vereniging De Eendracht KRVE?)
173,4900 - simplex - zwak signaal
173,5900 - simplex - zwak signaal
170.0700 - simplex - zwak - (Arco Chemie Nederland)
171,5300 - zwak - (DB Schenker (voorheen Railion) Rotterdam-Kijfhoek_
467,3300 - 186.2 - duplex - sterk signaal zowel in- als uitgang (Vopak TTR Torontohaven)
429,0375 - smartnet controller (Lyondell / BASF)
428,3875 - smartnet controller (CloseCall hit bij Huntsman)
428,8250 - MPT1327 controller (European Bulk Services EBS)
429,5875 - smartnet controller (Smartnet Trunking Vopak)
Ontvangen omgeving Rijndwarsweg (Eurotank Terminal of Q8)
160,5500 - simplex - CloseCall hits op locatie (Koninklijke Roeiers Vereniging De Eendracht KRVE)
169,2700 - simplex - Koninklijke Roeiers Vereniging De Eendracht KRVE Rotterdam
172,1300 - 88,5 - duplex - Stena Line Ferryterminal
466,3300 - datasignaal
467,2500 - 82,5 -duplex - Iets met Gasverlading - sterk signaal op in- en uitgang
467,2700 - 100,0 - duplex - controlekamer Eurotank? signaal zeer sterk
467.3700 - 77,0 - duplex - Onbekend
467,3900 - DCS162 - duplex - "Surveillant" werd opgeroepen
458,6000 - datasignaal
469,4500 - DCS532 - Tanker in contact met controlekamer (engelstalig) (M.O.T.???)
469,5500 - 171,3 - Onbekend Chemiebedrijf
Ontvangen omgeving Maasvlakte (parkeerplaats Futureland)
152,6875 - 233,6 - simplex - onbekend
170,4700 - 233,6 - simplex - RCT (Rotterdam Container Terminal)
454,9250 - 136,5 - simplex? - sterk signaal; "BHV voor blokhoofd" over een hek dat openstond, mogelijk bij de EON centrale
456,1700 - 151,4 - simplex - onbekend
456,2500 - datasignaal
467,2300 - 136,5 - duplex - Archer Daniels Midland Company ADM
467,3900 - 103,5 - duplex - "11-01 voor 11-00, portotest" signaal vrij zwak daar (Erasmus Medisch Centrum EMC?)
469,6100 - 183,5 - duplex - onbekend
469,7300 - 165,5 - duplex - onbekend
Edacs Trunkingnet ECT (containerterminal)
428,4625
428,5375
428,6375
428,7375
428,8875 (staat niet in pdf lijst)
429,8000 - controller
429,0250
429,0750
429,1375
429,2000
429,2500
429,3250
429,3750
429,4500
429,5250
429,5750
429,7375
-
Vandaag even deze frequentie zitten volgen en deze is nu 100%;
153.15625 (148.55625) dcs225 Stena Line Freight, Stena Line Europoort Terminal, Elbeweg 91 (beneluxhaven) Havennummer 5812
-
Vandaag even deze frequentie zitten volgen en deze is nu 100%;
153.15625 (148.55625) dcs225 Stena Line Freight, Stena Line Europoort Terminal, Elbeweg 91 (beneluxhaven) Havennummer 5812
Helaas wordt deze niet meer gebruikt.
Wie de vervanger weet mag het zeggen.
-
Vandaag even deze frequentie zitten volgen en deze is nu 100%;
153.15625 (148.55625) dcs225 Stena Line Freight, Stena Line Europoort Terminal, Elbeweg 91 (beneluxhaven) Havennummer 5812
Helaas wordt deze niet meer gebruikt.
Wie de vervanger weet mag het zeggen.
Zit die niet gewoon bij 460.181250 TG 3&4 en 460.32500 TG 1&2 in.
Deze 2 DMR frequenties geven 4 kanalen.
-
Hierover kreeg ik het volgende door;
Beide frequenties worden door elkaar gebruikt. TG;1 tot TG;4 zijn kanaal 1 tot 4, Er liggen vaak 2 boten aan de kade. Bijv de Hollandica werkt dan met TG 1 en 2(kanaal 1 en 2) en de Transit werkt dan met TG 3 en 4(kanaal 3 en 4) maar dit kan ook wisselen. Laat ik zo zeggen het is niet gekoppeld aan een boot zover ik dit nu kan inschatten. Op de boot wordt 1 kanaal gebruikt voor supervisors op de kade en op de boot, alle chauffeurs die de beladingen doen en de stuurman en op het andere kanaal zit dan de ladingcontrole. (met allemaal hun eigen RID’s)
-
Stena Line Europoort Terminal 153.34375 CC12 TS1 TG1000
-
Is er een CC bekend van de door Stena Line gebruikte frequenties in de 460 mhz ?
-
Is er een CC bekend van de door Stena Line gebruikte frequenties in de 460 mhz ?
Zie mijn database.
-
Ik realiseerde mij toen ik op verzenden had gedrukt dat ik in jouw database Johan, iets van de Stena Line had gezien.
Bovenstaand staan wel TG's 1t/m4 maar geen CC vandaar mijn vraag Johan.
-
Bovenstaand staan wel TG's 1t/m4 maar geen CC vandaar mijn vraag Johan.
460,18125 450,18125 DMR CC 6 TS1/TS2 Stena Line Ferryterminal Hoek van Holland
460,32500 450,32500 DMR CC 10 TS1/TS2 Stena Line Ferryterminal Hoek van Holland
-
Gisteren weer eens wezen 'vissen':
Maasvlakte:
461.0000 DMR verscrambeld
461.1000 DMR verscrambeld
152.06250 71.9 Kraan
153.18125 CC9 (Close Call Hartelhaven)
170.5700 67.0
172.68125 DMR Rode Kruis
172.78125 constante DMR, maar geen spraak
173.6700 zonder TQ
446.2000 CC5 (meerdere CC's ontvangen, maar CC5 kwam hier het hardst door)
450.5000 67.0 Intraship
In de Europoort nog 460.5500 CC3; iets met containers
In de Botlek (AVR):
455.8900 DCS 371 (waren bezig met shovels)
469.4900 DCS 211
469.6100 173.8
En veel tetra, maar dat staat ergens anders ;)
-
Nou je hebt in ieder geval niet achter het net zitten vissen :D
Had je nog een CC bij die 461.0000 en 461.10000?
172.68125 en 172.78125 zijn van het NRK Zuid Holland Zuid.
-
Nou je hebt in ieder geval niet achter het net zitten vissen :D
Had je nog een CC bij die 461.0000 en 461.10000?
172.68125 en 172.78125 zijn van het NRK Zuid Holland Zuid.
Netwerk met 460,3000 +460,5125+ 460,66875 + 461,0000 + 461,10000
Allemaal met CC 4 en onder andere TG 51-59+91+100+110+190+212
omgeving Maasvlakteweg
-
Nou je hebt in ieder geval niet achter het net zitten vissen :D
Had je nog een CC bij die 461.0000 en 461.10000?
172.68125 en 172.78125 zijn van het NRK Zuid Holland Zuid.
Netwerk met 460,3000 +460,5125+ 460,66875 + 461,0000 + 461,10000
Allemaal met CC 4 en onder andere TG 51-59+91+100+110+190+212
omgeving Maasvlakteweg
Mooie vangst! Ik heb zelf het idee dat het de Power Plant is,maar is niet zeker.
-
Nou je hebt in ieder geval niet achter het net zitten vissen :D
Had je nog een CC bij die 461.0000 en 461.10000?
172.68125 en 172.78125 zijn van het NRK Zuid Holland Zuid.
Netwerk met 460,3000 +460,5125+ 460,66875 + 461,0000 + 461,10000
Allemaal met CC 4 en onder andere TG 51-59+91+100+110+190+212
omgeving Maasvlakteweg
Mooie vangst! Ik heb zelf het idee dat het de Power Plant is,maar is niet zeker.
Als je deze bedoeld, die zit op Tetra (staat in de lijst van het WOB verzoek als Tetra gebruiker)
Power plants Onyx Power Missouriweg 69 3199 LB Rotterdam-Maasvlakte
-
Als je deze bedoeld, die zit op Tetra (staat in de lijst van het WOB verzoek als Tetra gebruiker)
Power plants Onyx Power Missouriweg 69 3199 LB Rotterdam-Maasvlakte
Oh, dat is wel een goeie opmerking. Dank. Geen erg in gehad, maar maakt ook wel nieuwsgierig. Zou eventueel MNC 7956 427.03125
kunnen zijn. ::)
-
Als je deze bedoeld, die zit op Tetra (staat in de lijst van het WOB verzoek als Tetra gebruiker)
Power plants Onyx Power Missouriweg 69 3199 LB Rotterdam-Maasvlakte
Oh, dat is wel een goeie opmerking. Dank. Geen erg in gehad, maar maakt ook wel nieuwsgierig. Zou eventueel MNC 7956 427.03125
kunnen zijn. ::)
Lekker suf; ik had hem al:
8006 1120 425.50625 Power Plants Onyx Power Maasvlakte / Europoort
8006 1154 428.85625 Power Plants Onyx Power Maasvlakte / Europoort
-
Stena Line Europoort;
153.16875 CC5 TG=1000 (nieuw)
153.34375 CC9 TG=1002 (wijziging van CC en TG)
-
Op 440.0250 met C 162.2 en 440.0500 met C 165.5 hoor ik vaag gesprekken die ik niet thuis kan brengen.
Ze lijken mij uit het havengebied te komen.