Auteur Topic: Babyfoons  (gelezen 13458 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Babyfoons
« Gepost op: 19 juni 2020, 12:38:19 »
Op de PMR frequenties is het hier zoals bijna overal heel erg druk. Je hoort supermarkten, bouwmarkten, hijskranen, spelende kinderen, BSO's, rijscholen, babyfoons en noem maar op. Over die laatste categorie wil ik het hebben want ik hoor al jaren een babyfoon op een PMR frequentie en die komt best hard binnen op mijn scanner.

Ik dacht ik ga eens op zoek in de buurt met een handscanner en kwam hemelsbreed bijna 2 kilometer verderop op een plek waar ik er heel dicht bij zat. Nu hoeft zo'n babyfoon in een huis niet meer dan - laten we zeggen - 10 meter te overbruggen van een benedenverdieping naar de babykamer. Maar goed laten we het afronden naar 100 meter als je in een iets groter huis woont. Dan nog hoort zo'n apparaat geen 2 km te halen en dat is dan tot mijn huis, verderop zal hij ook nog wel te horen zijn. Ik neem aan dat die babyfoons gewoon de max. power van 0,5 watt mogen leveren en dan vraag ik me af, hebben ze daar wel een babyfoon staan of zouden ze zelf iets hebben gebouwd met een porto met meer vermogen oid? De VOX van de apparatuur is ook nog eens zo afgesteld dat als er maar iets van geluid in het huis is, het ding al begint te zenden. Je kunt wel nagaan dat er niet alleen babygehuil te horen is maar er ook gesprekken plaats vinden die niet voor andermans oren bestemd zijn.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Babyfoons
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2020, 12:50:36 »
Hebben die Baofengs geen babyfoon functie?
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Babyfoons
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2020, 12:51:46 »
Hebben die Baofengs geen babyfoon functie?

De meeste portofoons hebben inderdaad wel een VOX mogelijkheid.

Offline Jurgen0411

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Babyfoons
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2020, 13:53:45 »
Wel een vak nerd als die een baofeng als babyfoon gebruikt  :D :D

Offline Patrick67

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
Re: Babyfoons
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2020, 14:56:27 »
Er zijn gewoon babyfoons te koop met 0,5 watt vermogen bijvoorbeeld de Alecto Baby DBX-92. De kopers weten vaak niet dat zo een ding de hele wijk door gaat, en iedereen kan meeluisteren. Waarom mensen dan zoiets kopen is onwetendheid of omdat de verkopers zeggen dat deze een beter bereik heeft, en daar gaan de mensen dan voor. In het verleden al vaak genoeg gesprekken, discussies en heftige vrijpartijen kunnen horen. Alecto heeft een serie groot bereik babyfoons en in het verleden werden vaak PMR en LPD porto's aangeprezen als babyfoon. Vandaar dat je ze kilometers ver kunt horen.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Babyfoons
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2020, 15:03:58 »
Er zit er hier 1 op 446.00625 met TQ 94.8 kenwood kanaal 1 is ook echt iritant. maar helaas weinig tegen te doen. dan maar deleten.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline samklaasse

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Re: Babyfoons
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2020, 10:59:59 »
gisteravond zat er een babyfoon op kanaal 7 pmr dus wy een andere amateur en ik alsmaar piepjes uitzenden
hoor je die moeder schelden stop dr nou eens mee hihihi :D :D
gelicenseerd sinds juni 2020
zit vaak op rotterdam PI2RTD en de PI2NOS
CALL PD9EFT

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Babyfoons
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2020, 12:30:01 »
Nou geweldig hoor. Hoe oud ben je, 10?

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Babyfoons
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2020, 12:36:44 »
gisteravond zat er een babyfoon op kanaal 7 pmr dus wy een andere amateur en ik alsmaar piepjes uitzenden
hoor je die moeder schelden stop dr nou eens mee hihihi :D :D

Zendamateur onwaardig!

Offline tom

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Babyfoons
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2020, 22:34:23 »
een verguningsvrije band dus je weet dat er ook andere mensen kunnen je freqentie gebruiken
is niks illegaals mee beleefdheid is een andere zaak
ik woon in boutersem(België)
ben in bezit van de ubc 125 xlt en de AOR DV-10 maar daar moet ik nog mee leren werken

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Babyfoons
« Reactie #10 Gepost op: 13 december 2020, 08:32:40 »
De enige nuttige reden om zo'n babyfoon te storen zou een boodschap zijn dat de babyfoon door iedereen meegeluisterd kan worden... Dit is inderdaad vrij kinderachtig.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Babyfoons
« Reactie #11 Gepost op: 13 december 2020, 10:05:29 »
Wat ik me eigenlijk afvraag hoe zouden ,die mensen t vinden om afgeluisterd, te kunnen worden en of ze dit wel,willen ivm privacy  schending.  Als ik kinderen zou hebben vindt ik toch wel lekker om van mijn privacy te genieten men hoeft niet  alles te weten ,en te horen.

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: Babyfoons
« Reactie #12 Gepost op: 13 december 2020, 13:49:33 »
De enige nuttige reden om zo'n babyfoon te storen zou een boodschap zijn dat de babyfoon door iedereen meegeluisterd kan worden... Dit is inderdaad vrij kinderachtig.

Heb het wel eens gedaan. Even een roepje dat de lokale supermarkt al een tijdje last van ze had (hun ruzies kregen te horen), dat hun babafoon op PMR zat en dat ze even moesten opzoeken wat dat is.

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: Babyfoons
« Reactie #13 Gepost op: 13 december 2020, 20:37:14 »
Ik denk dat meeste mensen eieren kiezen voor hun geld, dan een duurdere babyfoon het is maar net wat je er voor over hebt en hoeveel je prive waard is voor de buitenwereld.
de meeste duurdere babyfoons hebben een camera en is Detect- Digital Enhanced Cordless Telecommunications.

Dit maakt gebruik van - Digitale transmissie en FHSS De FHSS technologie wordt gebruikt bij babyfoons met een camera met een digitale transmissie. FHSS staat voor Frequency Hopping Spread Spectrum. De beelden worden via een unieke code gestuurd zodat er altijd een beveiligde verbinding is. Een babyfoon met FHSS verspringt in een breed spectrum voortdurend automatisch van kanaal en van frequentie. Ik hoor regelmatig nog babyfoons hoe triest en zorgwerkend ik dit ook vindt, een beetje goed scan werk levert me zo 20 verschillende babyfoons in een omgeving van een paar 100 meter op voor al op SDR pik je de signalen er makkelijk uit om dat het op VOX gaat.

Offline Thijsiooh

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: Babyfoons
« Reactie #14 Gepost op: 14 december 2020, 08:24:18 »
De kids hebben Walkie Talkie's van de Sint gekregen; uiteraard ging Papa er ook even meespelen. Verbaasde me hoeveel "kanalen" er nog op zaten. Bereik hebben we nog niet goed kunnen testen. Maar we hadden wel andere kinderen op "onze"frequentie. Betreft dit systeem ook PMR? Gezien de prijs etc neem ik aan van wel. Zal ongetwijfeld 1 of 2 chip fabrieken zijn in China die de chip maken en dan elke keer een ander plastic omhulsel.

Verbazingwekkend hoeveel kids er in de buurt mee lopen.

Zal eens gaan luisteren op de PMR freq's.

Thijs