Auteur Topic: update DSD+  (gelezen 7126 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: update DSD+
« Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2020, 13:43:46 »
Hier geen problemen. Het klinkt net zo goed of slecht als DMR, Nexedge, Fusion etc met DSD+.

Let wel op dat DSD een sterker signaal nodig heeft ten opzichte van DSD+ welke beter overweg kan met zwakkere signalen. Dit staat ook in de manual.

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: update DSD+
« Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2020, 16:43:19 »
Ik vind de kwaliteit van de spraak nog niet je van het, ik kan het moeilijk verstaan. Als ze zenden vallen er aan het begin wel eens wat nulletjes een eentjes weg. Wat is jullie ervaring?

Hier ook geen problemen ik vind hem ook niet zoveel schelen met DSD+ betreft de doofheid.
Dpmr moet echt wel een goed signaal hebben om wat te horen denk dat ze ook op een laag wattage zitten.
gezien de pmr band met veel storingen toch wel.
als de data riedel volle mep binnen komt hoor ik het glas helder spraak (torenkraan waarschijnlijk)
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: update DSD+
« Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2020, 10:01:53 »
Ik vind de kwaliteit van de spraak nog niet je van het, ik kan het moeilijk verstaan. Als ze zenden vallen er aan het begin wel eens wat nulletjes een eentjes weg. Wat is jullie ervaring?

Hier ook geen problemen ik vind hem ook niet zoveel schelen met DSD+ betreft de doofheid.
Dpmr moet echt wel een goed signaal hebben om wat te horen denk dat ze ook op een laag wattage zitten.
gezien de pmr band met veel storingen toch wel.
als de data riedel volle mep binnen komt hoor ik het glas helder spraak (torenkraan waarschijnlijk)

Ik moet het inderdaad nuanceren, ik heb nu wat sterkere zenders ontvangen en die zijn wel wat beter verstaanbaar echter nog steeds niet zo goed als DMR. Ik ben natuurlijk verwend met al die DMR repeaters hier in de buurt, daar komen signalen van af die staan als een huis. Die dPMR gebruikers zitten simplex, lopen te zwabberen met hun portofoons en dan wordt het natuurlijk al snel minder met de sterkte van het ontvangen signaal.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: update DSD+
« Reactie #18 Gepost op: 25 september 2020, 09:21:49 »
Dsd+ Fastlane is nu up te daten naar versie 2.265 (Fastlane)

Dpmr wordt nu inclusief geluid gedecodeerd!
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: update DSD+
« Reactie #19 Gepost op: 25 september 2020, 09:26:24 »
Mijn ervaring met dPMR is dat je er wel dicht bij in de buurt moet zitten wil je er wat van kunnen maken. Met DSD+ is het dezelfde kwaliteit als met SDRANGEL en OpenEar. Maar goed, hij doet het eindelijk wel met DSD nu.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: update DSD+
« Reactie #20 Gepost op: 25 september 2020, 09:59:47 »
Ze konden ook niet achter blijven natuurlijk, een boel mensen, waar onder ik zelf betalen voor het Fastlane programma.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.