Auteur Topic: Pagermon  (gelezen 25793 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #30 Gepost op: 15 oktober 2019, 22:55:03 »
De update naar de nieuwe versie wil niet lukken, daar heb ik me voorlopig maar bij neergelegd.
Omdat de kleuren me niet bevallen ben ik bezig deze naar mijn voorkeur aan te passen.
Dat lukt me een heel eind maar de witte en iets minder witte achtergrond van de meldingen krijg ik niet gevonden, iemand die weet waar die worden gedefinieerd?

Wat gaat er niet goed? Wellicht kan ik helpen.

Die achtergrond komt uit een extern template en is dus eigenlijk niet te veranderen.
Hij staat gedefinieerd in header.ejs:
<link rel="stylesheet" href="//maxcdn.bootstrapcdn.com/bootswatch/3.3.7/paper/bootstrap.min.css">
gr,Richard

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2019, 10:18:47 »
Wat gaat er niet goed? Wellicht kan ik helpen.

Die achtergrond komt uit een extern template en is dus eigenlijk niet te veranderen.
Hij staat gedefinieerd in header.ejs:
<link rel="stylesheet" href="//maxcdn.bootstrapcdn.com/bootswatch/3.3.7/paper/bootstrap.min.css">
gr,Richard

Bedankt Richard, met je verwijzing naar de header.ejs kom ik misschien wat verder.
Op de RPi de huidige versie updaten naar de 0.3.5 krijg ik niet voor elkaar. De huidige directory heb ik compleet gekopieerd zodat ik daar altijd op kan terugvallen.
Als ik de nieuwe versie uitpak over de oude wil de server niet eens starten. De configs maken daarbij niets uit, de oude en de nieuwe (aangepast volgens de instructie) heb ik beide geprobeerd.
Uiteindelijk heb ik geprobeerd op de npm install maar te draaien maar daar loop ik vast op een 'moderate severity vulnerability' die handmatig moet worden opgelost en dat hele npm gebeuren beheers is niet.
In die laatste stap van npm zat ook een eerder probleem dat er iets met SQLite te oud was.

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2019, 17:44:33 »
@Faramir.
Ik heb je PB gestuurd

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #33 Gepost op: 22 oktober 2019, 21:15:04 »
@Faramir.
Ik heb je PB gestuurd

Super, dank je wel! Inmiddels ben ik met je informatie aan de slag.

Grtz,
John

Offline florisi

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Pagermon
« Reactie #34 Gepost op: 4 januari 2020, 19:38:31 »
Ik heb interesse in een image voor de raspberry 3 met pagermon erop.
Kan ik die ergens downloaden?

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #35 Gepost op: 4 januari 2020, 20:49:45 »
Je hebt een reactie op je DM ;-)

Offline sandersmit

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Pagermon
« Reactie #36 Gepost op: 6 januari 2020, 20:20:50 »
Hallo,

Is er iemand die mij een stapje verder kan helpen:

Ik heb momenteel de client op een RPI draaien en de server op een Ubuntu Server VM, ik zou dit graag beide op de RPI willen draaien.

Na het installeren van NodeJS, NPM en Sqlite3 ga ik naar de ~/pagermon/server directory en maak een kopie van process-default.json naar process.json en pas het pad achter "cwd" aan. De rechten op de inhoud van ~/pagermon staat goed en heb ik recursive toegekend. (sudo chown -R pi:pi ~/pagermon)

Vervolgens voer ik in ~/pagermon/server "sudo npm install" uit en krijg een hele rits aan foutmeldingen. Zie onderstaand screenshot.

Ik hoop dat er iemand is die weet in welke hoek ik moet zoeken. Ik had al gezien dat er een image beschikbaar is via dit forum, maar zelf doen is leuker en leerzamer  ;D

Groet,

Sander

http://imgbox.com/HQWAqjYY

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #37 Gepost op: 12 januari 2020, 14:23:02 »
Hoi,

Pagermon is erg gevoelig m.b.t. nodejs versies.
Ik  heb zelf ook problemen gehad met versie 8. JE krijgt dan oa deprecated meldingen.

Je bent nu bezig op de RPI waar je de client al op had draaien?
Wat je kan proberen is eerst NVM te installeren zodat je laatste versie nodejs kan downloaden/activeren.
curl -o- https://raw.githubusercontent.com/nvm-sh/nvm/v0.35.2/install.sh | bash
Daarna de meeste recente versie van node js en sqlite installeren.  Doe dit vanuit de home/pi/workspace map.
Dan weer de instructies van pagermon volgen en dus
   npm install npm@latest -g
    npm install pm2@latest -g

Dan naar de server map en npm installIn principe is sudo niet nodig...

Laat me weten als je ergens tegenaan loopt.

mvg,
Richard

Offline marijn390

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Pagermon
« Reactie #38 Gepost op: 12 juni 2020, 13:04:34 »
Kan iemand mij helpen met Pagermon werkend te krijgen? Pagermon is geïnstalleerd en te bereiken via een webadres maar ik heb het vermoeden dat er nog iets gekoppeld moet worden want ik krijg de meldingen niet binnen.

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #39 Gepost op: 7 juli 2020, 21:55:02 »
Kan iemand mij helpen met Pagermon werkend te krijgen? Pagermon is geïnstalleerd en te bereiken via een webadres maar ik heb het vermoeden dat er nog iets gekoppeld moet worden want ik krijg de meldingen niet binnen.

TIjd niet op het forum geweest dus vandaar late reactie.
Mocht je nog hulp nodig hebben, dan stuur een pb.

gr,
Richard

Offline criado

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Pagermon
« Reactie #40 Gepost op: 15 juli 2020, 19:34:55 »
Hallo, ben een tijdje bezig geweest om pagermon werkend te krijgen op een Pi model A, weet iemand pf dat mogelijk is.
en of er een image beschikbaar is, want is mij nog niet gelukt..

groet Rene

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #41 Gepost op: 17 juli 2020, 21:54:38 »
Hallo, ben een tijdje bezig geweest om pagermon werkend te krijgen op een Pi model A, weet iemand pf dat mogelijk is.
en of er een image beschikbaar is, want is mij nog niet gelukt..

groet Rene

Volgens mij moet het gewoon kunnen werken op een model A. Maar het installeren is best lastig.
Kun je aangeven wat er niet goed gaat of wat voor fouten je krijgt?
Sinds versie 0.3.9 heeft pagermon ook een pi image opgeleverd. Persoonlijk vind ik hem nog niet zo lekker werken en er loopt nu voor P2000 een behoorlijk probleem omdat Multimon-ng een aanpassing heeft gedaan waardoor groepsberichten eenmaal worden uitgespuugd met alle codes erin. Pagermon kan hier nog niet mee omgaan. Daar wordt nu aan gewerkt.
Ik heb eventueel nog wel een image voor je van een oudere pagermon versie 0.3.5
PB me anders even over je problemen en/of de image. Ik heb eerder al anderen kunnen helpen met oplossen van de problemen. Dat kan ook remote via VNC viewer...

gr Richard

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Pagermon
« Reactie #42 Gepost op: 17 juli 2020, 23:06:31 »
In Multimon-NG kan je de oude methode "uncommenten" in demod_flex.c voordat je hem gaat compileren. Niet vergeten om de nieuwe groepsmethode te "commenten".

Offline splintertje

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Pagermon
« Reactie #43 Gepost op: 28 december 2020, 15:40:07 »
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort ook met Pagermon bezig. Ik heb hem draaien op een Raspberrypi. Verzie 0.3.10, Erg leuk om mee te spelen.

Iemand al enig idee hoe ver ze zijn met het groepsberichten probleem voor P2000 berichten wat hierboven ook al eens benoemd word? Ik zie dat ze al wel een aangepast script hebben van reader.js Ik krijg deze helaas zelf niet werkend. Na het toepassen ervan ontvang ik helemaal geen berichten meer.

mvg

Offline 112Rijssen

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
    • 112Rijssen Holten
Re: Pagermon
« Reactie #44 Gepost op: 23 januari 2021, 14:44:50 »
Goeidag heb een beetje info nodig ben alles een beetje op de rij aan het zetten voor een eigen systeem P2000

Maar nu het volgende nu ben ik aan het kijken naar een Raspberry en RTL stick en wou pagermon gaan gebruiken.

Defined Radio Receiver USB Stick - RTL2832 w/R820T
Raspberry Pi 4 Model B / 8GB

Wie zou me eventueel kunnen helpen om alles werkend te krijgen!! :-[

Alvast bedankt
Gerrit