Auteur Topic: POLL: Labels op een nieuwe regel?  (gelezen 4761 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Gepost op: 28 januari 2010, 12:30:41 »
Beste mensen.

In PDW zelf worden de labels altijd op een aparte regel weergegeven, in de logfiles is er echter de mogelijkheid om deze achter het bericht te plaatsen.
In hoeverre wordt dit gebruikt? Ik ben namelijk tegen een probleempje aangelopen (in de zin van een kleine incompatibiliteit met LogBrowser) en overweeg om deze optie uit PDW te verwijderen, hetgeen inhoudt dat de labels ten alle tijden ONDER het bericht worden geplaatst. Dat is een stuk eenvoudiger dan het probleem in LogBrowser te verhelpen...

Groeten, Peter.

Offline Gerhard

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2010, 12:47:27 »
Persoonlijk maak ik in de logfiles geen gebruik van de mogelijkheid de labels achter de berichten te plaatsen.

Gerhard
UBC 780xlt / UBC 3500xlt / D-777 / D-X50N / Scooper Galaxy x-tal + microclient (PDW) / Jupiter pro 7.2

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2010, 14:27:41 »
Ik maak veelvuldig gebruik van de logfiles.

Voor diverse toepassingen (sms, twitter, enz), lezen mijn scripts de regels een voor een uit.

Wanneer de labels op nieuwe regel worden gezet, dan zijn mijn scripts onbruikbaar en ik weet daar ook geen oplossing voor.

Houd er rekening mee dat er dan mensen zijn die oude versies blijven gebruiken, net zoals er nu nog mensen zijn die oude versies gebruiken waarin nog een HTML/FTP functie zit.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2010, 17:37:34 »
Labels achter het bericht vindt ik overzichtelijker

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2010, 17:42:08 »
Citaat van: "Erik"
Labels achter het bericht vindt ik overzichtelijker

Ok ik denk dat ik het dan maar laat zoals het is, evenals de incompatibiliteit met LogBrowser.
Het is en zal lastig blijven om die 2 voor 100% op elkaar af te stemmen...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2010, 09:15:33 »
Citaat van: "Erik"
Labels achter het bericht vindt ik overzichtelijker

Ja ik ook. Ik heb nu een paar dagen de labels er onder gehangen en dat vind ik toch minder overzichtelijk.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2010, 09:45:30 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ja ik ook. Ik heb nu een paar dagen de labels er onder gehangen en dat vind ik toch minder overzichtelijk.

Mijn bedoeling is om PDW op termijn op dezelfde wijze te laten loggen als de weergave op het scherm, dus :

10:37:20 30-01-10  Prio 2 ZT Flat Henri Dunant Dunantstraat 523 Wateroverlast 2130 Flatgebouw

1500010BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500391BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart - Kazernealarm)
1500526BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart - Lichtkrant)

Probleem is alleen dat LogBrowser hier ook mee om moet kunnen gaan.
Voorlopig even een status quo...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2010, 10:13:08 »
Zo is het inderdaad wel overzichtelijk Peter. Maar ja als dat nog niet mogelijk is in LogBrowser dan moeten we nog maar even rustig afwachten.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2010, 11:15:41 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Johan Beck"
Ja ik ook. Ik heb nu een paar dagen de labels er onder gehangen en dat vind ik toch minder overzichtelijk.

Mijn bedoeling is om PDW op termijn op dezelfde wijze te laten loggen als de weergave op het scherm, dus :

10:37:20 30-01-10  Prio 2 ZT Flat Henri Dunant Dunantstraat 523 Wateroverlast 2130 Flatgebouw

1500010BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500391BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart - Kazernealarm)
1500526BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart - Lichtkrant)

Probleem is alleen dat LogBrowser hier ook mee om moet kunnen gaan.
Voorlopig even een status quo...

Hopelijk krijg de gebruiker de keuze op wat voor manier er gelogd wordt? (keuze tussen oude en nieuwe manier zoals hierboven)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2010, 11:46:44 »
Citaat van: "Remon"
Hopelijk krijg de gebruiker de keuze op wat voor manier er gelogd wordt? (keuze tussen oude en nieuwe manier zoals hierboven)

Dat denk ik wel, maar zo ver zijn we nog niet...

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2010, 19:38:34 »
Citaat van: "hunter"
Het is en zal lastig blijven om die 2 voor 100% op elkaar af te stemmen...

Is XML geen eventuele oplossing?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2010, 17:21:50 »
Citaat van: "hunter"
In PDW zelf worden de labels altijd op een aparte regel weergegeven, in de logfiles is er echter de mogelijkheid om deze achter het bericht te plaatsen.
In hoeverre wordt dit gebruikt? Ik ben namelijk tegen een probleempje aangelopen (in de zin van een kleine incompatibiliteit met LogBrowser) en overweeg om deze optie uit PDW te verwijderen, hetgeen inhoudt dat de labels ten alle tijden ONDER het bericht worden geplaatst. Dat is een stuk eenvoudiger dan het probleem in LogBrowser te verhelpen...

Optie blijft bestaan, topic gesloten!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: POLL: Labels op een nieuwe regel?
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2010, 18:10:30 »
Citaat van: "hunter"
Optie blijft bestaan, topic gesloten!

Topic heropend...

Toch komt het verwijderen van die optie weer naar boven borrelen. Naast het bericht is overzichtelijker, wordt er gesteld. Gebruik je de Flex Group Mode? Zoja, waarom? Als je dat overzichtelijker vindt (op het scherm), waarom dan niet in de logfiles? De volgende versie zal namelijk op dezelfde wijze kunnen loggen, dus 1x het bericht, met daaronder de capcodes en hun labels. De oude wijze van labelen is dan totaal niet meer van toepassing. En sorry Remon, maar om rekening te houden met scripts die gebruikers draaien dat is ook weer zoiets... Als je niet over wilt naar de FlexGroup logging, dan kun je het script toch aanpassen? Een regel die begint met een aantal spaties is een label, zo leest LogBrowser (als externe applicatie) het "oude" formaat ook probleemloos in. Vervolgens kun je regels, beginnend met een spatie over laten slaan, of aan de voorgaande regel plakken, minus het aantal spaties voor het label. Lijkt mij persoonlijk niet zo lastig.

Eerlijk gezegd is het ook wel een beetje mijn eigen schuld, dat ik het mezelf zo lastig heb gemaakt, maar er is in de loop der jaren zoveel veranderd dat het voor mij na elke aanpassing steeds weer lastiger wordt om alles in elkaar te passen. Alles hangt samen met combinaties van instellingen, uitzonderingen, of de logfile al bestaat, of PDW net gestart is (leeg scherm), of dat het scherm misschien tussentijds gewist is. Labels die achter het bericht komen, er onder, of dat het bericht maar 1x moet worden weergegeven (Flex Group Mode).

Zo overweeg ik ook om het "separeren" van berichten (lege regels ertussen) vast in te bakken en niet meer instelbaar te maken. Allemaal kleine dingen, maar dat scheelt erg veel "als'en", "mits'en" en "tenzij's", waardoor het voor mij ook wat makkelijker, overzichtelijker en betrouwbaarder (kleinere kans op fouten) wordt.

Dus als iemand krachtigere tegenargumenten heeft dan hoor ik het graag.

Klein voorbeeldje nog van de nieuwe FlexGroup logging :

19:04:47 16-02-10GROUP-1Prio 1 GV Bosch en Duin Scheveningseweg 76 OMS melding 7130 Verpleegtehuis
1500010BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500106BRW Haaglanden (Den-Haag-Scheveningen - Bevelvoerder)
1500506BRW Haaglanden (Den-Haag-Scheveningen - Lichtkrant)
19:04:56 16-02-10 ALPHA A2 svp VWS post Renkum
0920115CPA Gelderland Midden (Ambu 115)
19:05:07 16-02-10GROUP-113-164 A1  AMSTERDAM   SAENREDAMSTRAAT  0  RIT:330
0120164CPA Amsterdam (Ambu 164 - VZA Amsterdam)
0120998CPA Amsterdam (Monitorcode)
19:05:21 16-02-10GROUP-1PRIO 1 8037 0290 ABM (MELDER: hand) AVP:8.032 LODERS CROKLAAN B.V. HOGEWEG 1 WORMERVEER
0103058BRW Zaanstreek-Waterland (OvD West)
0103685BRW Zaanstreek-Waterland (Assendelft - Lichtkrant)
0103794BRW Zaanstreek-Waterland (Krommenie - Lichtkrant)
0103931BRW Zaanstreek-Waterland (Wormerveer - Lichtkrant)
0104264BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk - Lichtkrant)
0104515BRW Zaanstreek-Waterland (Zaanstad-Noord - Piket)
0104529BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek)
0104999BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode)

Groeten, Peter.