Auteur Topic: Logfiles probleem  (gelezen 6941 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Logfiles probleem
« Gepost op: 12 januari 2008, 13:03:16 »
Beste,

Ik was vandaag mijn Logfiles aan het controleren en wat blijkt nu: Sommige log berstanden zijn beschadigd of is onleesbaar waardoor ik ze ook niet geopent krijg. Hoe kan ik deze verwijderen (in veilige modus werkt het niet)?

MVG Jos

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2008, 13:04:42 »
Citaat van: "Jos"
Beste,

Ik was vandaag mijn Logfiles aan het controleren en wat blijkt nu: Sommige log berstanden zijn beschadigd of is onleesbaar waardoor ik ze ook niet geopent krijg. Hoe kan ik deze verwijderen (in veilige modus werkt het niet)?

MVG Jos

Onder welke progama kijk jij PDW ??

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2008, 13:37:04 »
Nja ik weet niet direct wat je bedoeld met deze vraag maar zal meer info geven:

Ik draai PDW op windows xp professional

Alles van PDW staat op USB stickje (2GB :? )

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2008, 13:47:15 »
Citaat van: "Jos"
Nja ik weet niet direct wat je bedoeld met deze vraag maar zal meer info geven:

Ik draai PDW op windows xp professional

Alles van PDW staat op USB stickje (2GB :? )

Hmm jij kijkt dus met xp mee, heb ik geen ervaring mee,maar wat jij had, had ik ook een keer onder win98 toen ben ik naar start gegaan en via progama word en toen me het log geopend toen ging het wel, wat het ook nog kan zijn heb jij Microsoft word veranderd hebt in een nieuwe progamma zeg maar word 2000 naar word 2007 deze werken niet meer samen met elkaar en je kan je teks log niet meer lezen, je krijg dan van de rare tekens..

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2008, 14:00:50 »
alles sla ik op via KLADBLOK en de gefilterde meldingen via WORDPAD. Op mijn pc staat geen microsoft word.

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2008, 14:08:54 »
Citaat van: "Jos"
alles sla ik op via KLADBLOK en de gefilterde meldingen via WORDPAD. Op mijn pc staat geen microsoft word.

Oke, kladblok heeft een maxima aan opslag kom je daar over heen geeft die aan openen met wordpad klopt dat ??

 Ik denk toch wel dat je microsoft word moet gaan instaleren, voor het uitlezen van de log's, dat heb ik namelijk ook aan deze kant..kladblok heeft zijn beperkingen

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2008, 14:13:46 »
""Oke, kladblok heeft een maxima aan opslag kom je daar over heen geeft die aan openen met wordpad klopt dat ?? ""
--> Nog nooit voor gehad


Nja ok, word zal ik er in ieder geval dan opzetten. Maar hoe krijg ik nu deze bestanden verwijderd :(

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2008, 14:17:28 »
Citaat van: "Jos"
""Oke, kladblok heeft een maxima aan opslag kom je daar over heen geeft die aan openen met wordpad klopt dat ?? ""
--> Nog nooit voor gehad


Nja ok, word zal ik er in ieder geval dan opzetten. Maar hoe krijg ik nu deze bestanden verwijderd :(

je bedoelt de log's in je map van pdw ??

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2008, 14:19:44 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Jos"
""Oke, kladblok heeft een maxima aan opslag kom je daar over heen geeft die aan openen met wordpad klopt dat ?? ""
--> Nog nooit voor gehad


Nja ok, word zal ik er in ieder geval dan opzetten. Maar hoe krijg ik nu deze bestanden verwijderd :(

je bedoelt de log's in je map van pdw ??

Inderdaat dat bedoel ik.

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2008, 14:24:41 »
Citaat van: "Jos"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Jos"
""Oke, kladblok heeft een maxima aan opslag kom je daar over heen geeft die aan openen met wordpad klopt dat ?? ""
--> Nog nooit voor gehad


Nja ok, word zal ik er in ieder geval dan opzetten. Maar hoe krijg ik nu deze bestanden verwijderd :(

je bedoelt de log's in je map van pdw ??

Inderdaat dat bedoel ik.

Gewoon, de inhoud van het mapje verwijderen met bovenste log blauw maken dan schift toest indrukken dan de laaste en dan rechte muis knop verwijderen klaar ..

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2008, 14:34:03 »
Blijkbaar begrijp je me verkeerd;

Het gaat slechts over 2 bestanden van de 55 die beschadigd zijn. Ik kan dus het bestand NIET openen d m v het beschadigd is. Als ik ik gewoon rechtermuisknop doe en verwijderen gaat dit niet o w v dat het bestand beschadigd is en dat het NIET op de bronschijf te lezen is. Soms lukt het om dat bestand te verwijderen maar dan sluit ik de map en dan open ik terug de map en dan staat het bestand terug in de map.

ohja als ik "openen met" doe bv "de gratise microsoft office" maakt dit niet uit want ik bijf de melding krijgen: Kan bestand niet openen omdat het bestand beschadigd is".

Jos

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2008, 14:42:39 »
Citaat van: "Jos"
Blijkbaar begrijp je me verkeerd;

Het gaat slechts over 2 bestanden van de 55 die beschadigd zijn. Ik kan dus het bestand NIET openen d m v het beschadigd is. Als ik ik gewoon rechtermuisknop doe en verwijderen gaat dit niet o w v dat het bestand beschadigd is en dat het NIET op de bronschijf te lezen is. Soms lukt het om dat bestand te verwijderen maar dan sluit ik de map en dan open ik terug de map en dan staat het bestand terug in de map.

ohja als ik "openen met" doe bv "de gratise microsoft office" maakt dit niet uit want ik bijf de melding krijgen: Kan bestand niet openen omdat het bestand beschadigd is".

Jos

Ja nu snap ik het even niet meer sorry :oops:

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2008, 15:00:47 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Jos"
Blijkbaar begrijp je me verkeerd;

Het gaat slechts over 2 bestanden van de 55 die beschadigd zijn. Ik kan dus het bestand NIET openen d m v het beschadigd is. Als ik ik gewoon rechtermuisknop doe en verwijderen gaat dit niet o w v dat het bestand beschadigd is en dat het NIET op de bronschijf te lezen is. Soms lukt het om dat bestand te verwijderen maar dan sluit ik de map en dan open ik terug de map en dan staat het bestand terug in de map.

ohja als ik "openen met" doe bv "de gratise microsoft office" maakt dit niet uit want ik bijf de melding krijgen: Kan bestand niet openen omdat het bestand beschadigd is".

Jos

Ja nu snap ik het even niet meer sorry :oops:

Ik zal het eens vanaf het begin uitleggen

Als ik mijn Log bestand wil openen met kladblok krijg ik de melding:



Als ik het bestand wil openen met wordpad krijg ik de melding:



Dit is het bestand waarover het gaat:



Ik kan het bestand Niet kopieren of knippen naar een andere plaats want dan krijg ik deze melding:



Als ik het bestand open op mijn laptop via microsoft word krijg ik deze melding:



Beetje duidelijker?

Mijn vraag: Hoe kan ik dit bestand verwijderen?
Jos

exLid057

  • Gast
Re: Logfiles probleem
« Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2008, 15:09:11 »
Citaat van: "Jos"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Jos"
Blijkbaar begrijp je me verkeerd;

Het gaat slechts over 2 bestanden van de 55 die beschadigd zijn. Ik kan dus het bestand NIET openen d m v het beschadigd is. Als ik ik gewoon rechtermuisknop doe en verwijderen gaat dit niet o w v dat het bestand beschadigd is en dat het NIET op de bronschijf te lezen is. Soms lukt het om dat bestand te verwijderen maar dan sluit ik de map en dan open ik terug de map en dan staat het bestand terug in de map.

ohja als ik "openen met" doe bv "de gratise microsoft office" maakt dit niet uit want ik bijf de melding krijgen: Kan bestand niet openen omdat het bestand beschadigd is".

Jos

Ja nu snap ik het even niet meer sorry :oops:

Ik zal het eens vanaf het begin uitleggen

Als ik mijn Log bestand wil openen met kladblok krijg ik de melding:



Als ik het bestand wil openen met wordpad krijg ik de melding:



Dit is het bestand waarover het gaat:



Ik kan het bestand Niet kopieren of knippen naar een andere plaats want dan krijg ik deze melding:



Beetje duidelijker?

Jos

Ja nu snap ik het een beetje, ook al eens geprobeert met open met ??

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Logfiles probleem
« Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2008, 15:11:11 »
Ja, altijd foutmelding en dan krijg ik niets. Het bestand is trouwens 0 kB