Auteur Topic: TKA:Android Portofoon F22+  (gelezen 649 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 1591

• Beginnend Lid
  • **
  • Maastricht
TKA:Android Portofoon F22+
« Gepost op: 6 januari 2018, 09:26:26 »
Veilig communiceren via uw wifi netwerk of 3g ?
Geen vergunning nodig.
Deze op android gebaseerde portofoon/gsm bied u deze mogelijkheid. Via open platforms zoals zello of teamspeak kunt u geruisloos communiceren, mits u maar in bereik bent van wifi of 3g. Het systeem is in principe dus landelijk dekkend (en ver daar daarbuiten). Via bijvoorbeeld het Zello netwertk kunt u meeluisteren in bestaande groepen, of eventueel eigen groepen aanmaken, al dan niet met wachtwoord. Uiteraard is het ook mogelijk 1 op 1 te communiceren. Portofoon is voorzien van twee sim kaart sloten. Indien gewenst kan deze geleverd worden met simkaart en data tegoed.
Als u via 3g werkt zijn er uiteraard data kosten aan verbonden.
Portofoons worden voor het versturen of ophalen hier getest en voorzien van het Zello platform.
Prijs 130,00 (exclusief eventuele verzendkosten)    (inclusief douane, handling en tax kosten die berekend worden bij de douane)

Leverbaar in week 3-4

Meer info via pb

Offline Marcel

• Gevorderd Lid
Re: TKA:Android Portofoon F22+
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2018, 10:33:03 »
Zijn dat die portofoons die via Aliexpress worden aangeboden https://nl.aliexpress.com/item/3G-Android-Walkie-Talkie-Network-intercom-Rugged-Smartphone-Zello-PTT-WCDMA-Two-Way-Radio-Enhanced-Antenna/32680548507.html voor 86 euro? ben wel benieuwd hoe die bevallen als iemand ze hier gaat kopen, hoop dat je ons op de hoogte houd! (al had ik voor die ruim 4 tientjes zelf het risico op import belasting en installatie van zello gedaan; als je ze per stuk besteld gaat het vaak wel goed, vaak zet de afzender er al op: cheap 446 radio of iets in die trend..)
yup.MVT-7100, Aor 8000, UBC 3500XLT, 9000XLT, 800XLT, winradio 1550e (2x), optoe. scout 40 (2x), mot. gp380 (1xVHF, 1x UHF), mot. gm360 (1x VHF, 1x UHF), (16X mot. gp340 (incl. machtiging...!))

Offline 1591

• Beginnend Lid
  • **
  • Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2018, 13:21:17 »
Ja dat zijn die porto's.
Normaal gesproken komen daar idd nog douane,handling en/of btw kosten bij.
Portofoontjes werken perfect, en hebben een hele mooie audio (vind ik persoonlijk).

Offline Hennie

• Beginnend Lid
  • **
  • PD8H
    • P2000Regio5
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2018, 14:36:23 »
Ja dat zijn die porto's.
Normaal gesproken komen daar idd nog douane,handling en/of btw kosten bij.
Portofoontjes werken perfect, en hebben een hele mooie audio (vind ik persoonlijk).

Dat is een "gestripte" GSM met wat apps. Van een echte portofoon is geen sprake en die antenne zit er op om het op een porto te laten lijken. Staat er ook nog bij "Met verbeterde antenne".
Maar .... op zich wel een leuk systeem. Als ik normaal via whatsapp wat inspreek dan moet ik klaar zijn voor een ander het kan horen en dat heb je met die Zellofoons niet. Je hebt overal dekking en ik zie er steeds meer mensen meelopen. Commercieel erg sterk om het een portofoon te noemen :)

Offline Hans013

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2018, 20:41:58 »
Heb zo'n ding. Het portofoon gevoel is wel degelijk aanwezig met de ptt knop aan de zijkant.

Nu zello in opkomst is bij hobbyisten en amateurs al hele leuke (internationale) gesprekken gevoerd.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Frequentiedatabase.tk - Overzichtelijk, actueel en landelijk!

Offline Hennie

• Beginnend Lid
  • **
  • PD8H
    • P2000Regio5
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2018, 08:14:40 »
Heb zo'n ding. Het portofoon gevoel is wel degelijk aanwezig met de ptt knop aan de zijkant.

Nu zello in opkomst is bij hobbyisten en amateurs al hele leuke (internationale) gesprekken gevoerd.

Ja die PTT knop maakt het voor het gevoel wel beter inderdaad, had ik niet aan gedacht. Dit kon nog wel eens een enorme vlucht nemen. Hoe is het batterij- en dataverbruik Hans?

Offline Hans013

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2018, 08:55:11 »
Data bij continue aan rond de 60 MB per dag. Accu gaat 2 dagen mee.

Ze schieten in een keer als paddenstoelen uit de grond, zowel kanalen als gebruikers.

Offline Hennie

• Beginnend Lid
  • **
  • PD8H
    • P2000Regio5
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2018, 08:51:58 »
Dan heb je dus een sim-only abo nodig van 2 GB, kosten 15 euro per maand ongeveer?
Daar waar mogelijk via wifi natuurlijk of tethering via je mobiel als je genoeg MB's hebt.

Offline joopberends

• Gevorderd Lid
    • scannerforum.
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2018, 11:20:12 »
Wat is er zo speciaal aan "ZELLO" is al jaren oud en vraag me af waarom nu zo in eens in beeld heb wel een vermoeden (Luister-zendamateurs hebben het nu pas ontdekt blijkbaar ) ik zelf gebruikt het ook al een hele tijd dus ja voor diverse doeleinden .

Maar toch veel plezier ermee en (het is gratis ZELLO) mits je wifi goed werkt of via je hotspot werkt wat vele zendamateurs nu dus mee bezig zijn .

groeten

Joop

NL13649.-R-35.
UBC9000XLT/UBC780XLT/UBC3300XLT/UBC760XLT/COMMTELVHF/UHF400/CS700DMR-PORTO/ICOM-IC-T81E/ 2XKORTE-GOLF YEASU FRG-7000/YEASU FRG-8800 /UBC3500XLT

Offline 1591

• Beginnend Lid
  • **
  • Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2018, 13:44:59 »
Data bij continue aan rond de 60 MB per dag. Accu gaat 2 dagen mee.

Ze schieten in een keer als paddenstoelen uit de grond, zowel kanalen als gebruikers.

Bij 24 uur constant zenden of ontvangen misschien wel ja, maar het valt reuze mee.
Ik heb hem zelf nu al een dikke week en heb nog geen 50 mb verbruikt (ook veel mobiel geweest), en hem best intensief gebruikt.

Offline 1591

• Beginnend Lid
  • **
  • Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2018, 13:56:42 »
Wat is er zo speciaal aan "ZELLO" is al jaren oud en vraag me af waarom nu zo in eens in beeld heb wel een vermoeden (Luister-zendamateurs hebben het nu pas ontdekt blijkbaar ) ik zelf gebruikt het ook al een hele tijd dus ja voor diverse doeleinden .
NL13649.-R-35.

Ik kan hier nergens lezen dat er iemand zegt dat Zello is speciaals is ??
Echter ik vermoed dat het nu ineens wat populairder wordt, doordat er nu apparatuur beschikbaar komt in de vorm van een 'portofoon' of 'mobiel setje'.
Eerder was je aangewezen op je GSM, laptop, tablet of pc, en nu veranderd dat een beetje.
En ik moet eerlijk zijn. Zello nooit meer via de gsm !!
Portofoontje heeft een geluid  in zich waar veel professionele portofoons zich een puntje aan kunnen zuigen.
Zelfs in de auto met de muziek aan, nog alles luid en duidelijk te verstaan.
Lange levensduur van de battery.
Veel makkelijker te bedienen, en ligt lekker in de hand.
Oke het blijft chinees spul, maar ik ben er vooralsnog super tevreden mee.

Offline Hans013

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2018, 21:16:36 »
Same here erg tevreden met het "portootje"... zo tevreden dat er thuis ook een mobilofoon versie staat namelijk de inrico tm-7.