Auteur Topic: Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren  (gelezen 4304 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren
« Gepost op: 14 december 2017, 16:51:19 »
Ik hoor hier in Ede(elke dag een aantal keren) op deze frequentie:417.4500 kanaal 4 Lunteren (TS 204) de bussen van Valleilijn (lijn 88) praten eentje met tq 100 en de andere bus/ zonder tq(de tq doet mijn scanner er automatisch er bij zetten? scanner is Uniden BCD 536 HP)

Is de genoemde frequentie nog in gebruik bij de brandweer lunteren?

De tegen station  zonder de tq ontvang hoor ik meestal met stotterend geluid(zal misschien te maken kunnen hebben met het uitzend vermogen denk ik)

Op de Dmr Frequentie's (die ik er in gezet heb, heb ik tot nu toe niks gehoord)

Kunnen ander leden dit ook bevestigen die ook in ede wonen?

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2017, 17:23:31 »
op welke scanner hoor je dat want volgens mij ontvang je een harmonische  frequentie  en word die door je ontvanger niet goed onderdrukt  .

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2017, 19:03:38 »
Ok

Ik ontvang het op de Uniden BCD 536 HP

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2017, 10:00:54 »
Ik hoor hier in Ede(elke dag een aantal keren) op deze frequentie:417.4500 kanaal 4 Lunteren (TS 204) de bussen van Valleilijn (lijn 88) praten eentje met tq 100 en de andere bus/ zonder tq(de tq doet mijn scanner er automatisch er bij zetten? scanner is Uniden BCD 536 HP)

Is de genoemde frequentie nog in gebruik bij de brandweer lunteren?

De tegen station  zonder de tq ontvang hoor ik meestal met stotterend geluid(zal misschien te maken kunnen hebben met het uitzend vermogen denk ik)

Op de Dmr Frequentie's brandweer (die ik er in gezet heb, heb ik tot nu toe niks gehoord)

Kunnen ander leden dit ook bevestigen die ook in ede wonen?

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2017, 11:03:10 »
zo als ik al zij is dit een harmonische van de 419.874 . en de brandweer zit daar nog steeds heel af en toe hoor in ze daar nog tijdens een oefening of van de jeugd brandweer . bij sommige scanners worden de harmonische niet goed onderdrukt . heeft met de filters te maken .
op die nieuwe frequenties heb ik ook nog niets gehoord . nou veel luister plezier voor 2018 73 Peter

hamsatman

  • Gast
Re: Valleilijn bussen op brandweer frequentie Lunteren
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2017, 08:42:21 »
Een harmonische is altijd hoger dan de frequentie waarop wordt uitgezonden.
Een zender heeft harmonischen hebben, een ontvanger niet (die kan ze wel ontvangen overigens).
Ontvangers hebben last van spiegelfrequentie's. Dat wordt intern in de ontvanger opgewekt.