Auteur Topic: Ar DV 10  (gelezen 23587 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #30 Gepost op: 20 juni 2018, 11:11:11 »
Ik heb hem nu zelf een paar weken, en had er toch meer van verwacht. De standaard antenne is een Airband antenne, AOR heeft dit bevestigd en gaat dit met de volgende batch oplossen dmv een telescope antenne.

DMR decode werkt niet zo lekker als op de Uniden's en Whistlers, sterker nog ik vind de UHF kant redelijk doof vergeleken met de andere merken. De VHF kant lijkt daarintegen weer extreem overgevoelig, ik moet vaak ATT aanzetten om het noise/audio ratio beter te krijgen.

De remote control zat er tijdens de levering nog niet in, dit is onlangs pas met een firmware update toegevoegd maar is alles behalve stabiel en zorgt voor vastlopers, dit is door AOR erkent.

Ook duiken en nu tests op het internet waaruit blijkt dat de oscillator waneer hij warm word, naast ze frequentie gaat zitten.
Hier staan onder andere die test videos:




Er staan nog meer video's als je zijn account bekijkt. Er is tevens een topic gaande hier:
https://forums.radioreference.com/aor-receivers/372328-aor-ardv10-very-serious-hardware-issue.html

Graag hoor ik van jullie wat voor ervaringen andere hebben met de DV10, want volgens de shop waar ik hem vandaan heb(Hamshop) is dat alleen maar lovend. Echter vind ik zulke lovende reviews nergens terug.

Groetjes,
Danny

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Ar DV 10
« Reactie #31 Gepost op: 20 juni 2018, 11:29:09 »
Hoi Danny, ook ik heb hem nu een aantal weken, en ik vind hem qua gebruiksgemak heel prettig tov. de 3600XLT.
Echter de DV10 zo verschrikkelijk doof, dat gaat men met een telescoop antenne niet oplossen!
Met andere woorden “ i am very very disapointed “.

Greetz Ger
Groeten van Ger

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #32 Gepost op: 20 juni 2018, 12:31:26 »
Kwa uiterlijk en bedienings gemak is hij ook gewoon top.

Echter is hij idd doof vergeleken met andere merken dat kan ik inderdaad bevestigen. Iets wat ik nooit verwacht had van een radio tegen deze prijs, net zo min als dat je niet zou verwachten dat AOR iets verstuurd met een Airband antenne, namelijk SRA-18A van Yaesu

Het doof zijn zou mede kunnen komen door de freq. shift, dit is op analoog nog niet zo heel erg maar voor digitaal des te meer. AOR is hier onlangs over geinformeerd en lijken het in de wind te slaan. Het terug roepen van apparaten is een kostbare operatie, en de kans bestaat dat ze stilletjes iets aanpassen in de 2e batch or gewoon doen alsof hun neus bloed. Ook hamshop zegt dat het gewoon een top apparaat is en niks mis mee..

Laten we hopen dat het beter word, ik heb er zo me twijfels over omdat dit neigt naar een hardware probleem. Tot die tijd zitten we er mee.

Charles-98

  • Gast
Re: Ar DV 10
« Reactie #33 Gepost op: 20 juni 2018, 12:46:53 »
AOR staat (of stond?) altijd bekend als een goed en betrouwbaar merk in scanners. Dat deze ontvanger de verwachtingen niet waar kan maken is een behoorlijke teleurstelling, zeker gezien het prijskaartje. Kan zijn dat ze hem te snel op de markt hebben gezet omdat er best wel vraag naar is en dat er wat problemen optreden die hiermee te maken hebben. Dus onvoldoende getest zeg maar.
Kennelijk erkent AOR deze problemen, als ik het goed lees, dus dan zal het hopelijk nog goed komen. Maar wat dit betekend voor diegenen die hem al in huis hebben? Krijgen die kosteloos een verbeterde ontvanger? Mag het hopen, want goedkoop is deze radio beslist niet.

Tsja, Hamshop als verkoper. Feitelijk gewoon een webshop, meer niet. Een dozenschuiver wordt hij ook wel genoemd. Ik zou daar nooit iets kopen en zeker geen radio's die zo duur zijn.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #34 Gepost op: 20 juni 2018, 13:06:44 »
Is ook inderdaad de laatse aankoop daar, wat je zegt idd "een dozenschuiver" maar daar komt hij niet mee weg hoor, ik heb een prima rechtsbijstandverzekering als het er op aankomt.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #35 Gepost op: 20 juni 2018, 13:16:47 »
Een deel van de problemen lijkt AOR te erkennen. De frequentie shift/cheap TXCO is pas vrij recent ontdekt, en daar gaan ze nu naar kijken. het is even afwachten wat daaruit komt, Echter vrees ik het ergste.

Ik wil niemand op een idee brengen, maar als ik wist wat ik nu weet had ik mijn geld in me zak gehouden. De huidige scanners Uniden/Whistler doen het vele malen beter.

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #36 Gepost op: 23 juni 2018, 09:50:35 »
Hey Medeluisteraars,

Ook ik heb de DV10, een paar weken in bezit, eerst vond hem ook "doof", tot ik erachter kwam dat er een airband antenne op zat.
ik heb daarna de Diamond rh951s erop gezet, en wat een wereld van verschil in de VHF/UHF. De DMR en DSTAR repeaters ontvangt hij vlekkeloos (tot volle balk s-meter)
met de info via DIGI-INFO.

Al met al ben ik zeker niet ontevreden, maar heb wel wat met antennes geexpirimenteerd, vreemd genoeg is een klein antennetje (Diamond RHF10) een goed alternatief voor breedband antenne (tuurlijk minder op de vhf uhf dan de 951s) maar doet het in de breedte goed.

Ik heb nog geen ervaring met NXDN en dPmr, maar neem hem binnenkort mee naar de Amsterdam Arena, kijken wat er daar te beluisteren valt, ik hou jullie op de hoogte.

Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop.
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2018, 10:29:08 »
PS: Wel de firmware geupdate naar 1806B, Misschien dat daar wat verschil in zit. (naast de toevoeging COSPASS/SARSAT, nog niet gemerkt, maar misschien komt dat nog)
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #38 Gepost op: 23 juni 2018, 13:50:58 »
Hey Medeluisteraars,

Ook ik heb de DV10, een paar weken in bezit, eerst vond hem ook "doof", tot ik erachter kwam dat er een airband antenne op zat.
ik heb daarna de Diamond rh951s erop gezet, en wat een wereld van verschil in de VHF/UHF. De DMR en DSTAR repeaters ontvangt hij vlekkeloos (tot volle balk s-meter)
met de info via DIGI-INFO.

Al met al ben ik zeker niet ontevreden, maar heb wel wat met antennes geexpirimenteerd, vreemd genoeg is een klein antennetje (Diamond RHF10) een goed alternatief voor breedband antenne (tuurlijk minder op de vhf uhf dan de 951s) maar doet het in de breedte goed.

Ik heb nog geen ervaring met NXDN en dPmr, maar neem hem binnenkort mee naar de Amsterdam Arena, kijken wat er daar te beluisteren valt, ik hou jullie op de hoogte.

Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop.

Sterke DMR repeaters heb ik ook geen problemen mee, het probleem zit hem meer in de zwakkere signalen die de 3600xlt wel vlekkenloos decode.

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2018, 13:54:08 »
Ga ik binnenkort ff uitproberen bij de Arena.
bedankt voor je reactie  :)
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #40 Gepost op: 23 juni 2018, 14:01:39 »
In de specs staat dat hij een 5ppm frequentie stabiliteit heeft wat best ruim is, zeker waneer hij een zwakker digitaal signaal moet decoderen. Een beetje redelijke SDR dongle heeft een 0.5 ppm txco. Nu is alleen de vraag blijft hij ook binnen die 5ppm, eerste tests lijken aan te tonen van niet.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #41 Gepost op: 23 juni 2018, 14:42:32 »

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #42 Gepost op: 23 juni 2018, 17:18:26 »
Gelezen. Ik wacht rustig af er verder gebeurt, tot nu toe heb ik geen klagen over de DV10, mocht dit wel zo zijn, of worden, meld ik het weer in dit forum.
Wederom bedankt voor je toelichting  :)
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Ar DV 10
« Reactie #43 Gepost op: 23 juni 2018, 17:26:07 »
Ik heb nog geen ervaring met NXDN en dPmr, maar neem hem binnenkort mee naar de Amsterdam Arena, kijken wat er daar te beluisteren valt, ik hou jullie op de hoogte.

Mocht je tijdens een evenement bij de ArenA luisteren, probeer dan ook eens de DMO frequenties.
Dit zou moeten werken op de DV10, weet alleen niet zeker of ze ook gebruikt worden
Misschien werkt het ook wel op de ingang van de TMO repeater die wordt zeker gebruikt...

419.90625   Stadion Amsterdam ArenA (digitaal TETRA netwerk DMO)
429.88125   Stadion Amsterdam ArenA (digitaal TETRA netwerk DMO)   
418.90625   Stadion Amsterdam ArenA (ingang TMO)
419.08125   Stadion Amsterdam ArenA (ingang TMO)
419.15625   Stadion Amsterdam ArenA (ingang TMO)
419.40625   Stadion Amsterdam ArenA (ingang TMO)

NXDN en DMR wordt nauwelijks nog gebruikt daar. Alleen parkeerbeheer op 465.000 met DMR

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #44 Gepost op: 23 juni 2018, 17:58:59 »
Gelezen. Ik wacht rustig af er verder gebeurt, tot nu toe heb ik geen klagen over de DV10, mocht dit wel zo zijn, of worden, meld ik het weer in dit forum.
Wederom bedankt voor je toelichting  :)

Neem een extra radio mee, zonder dat zou je nooit kunnen weten of hij een signaal mist.