Auteur Topic: Vraag over gebruik UBC3500XLT  (gelezen 30357 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline airplanesjon

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2016, 23:02:18 »
Heb sinds kort een nieuwe ubc 3500xlt maar krijg hem niet aan de praat. Hele manual doorgespit en alle functies bekeken maar er komt geen geluid uit.
Alles werkt maar als hij op een frequentie blijft staan hoor ik niks.
Ook de squelch hoor ik niet. . Heb hem en volume op verschillende standen gezet maar geen geluid.
Ben geen beginner met scanners maar krijg deze niet aan de praat.
Misschien iemand in de buurt van Almelo.???


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2016, 06:05:33 »
Heb sinds kort een nieuwe ubc 3500xlt maar krijg hem niet aan de praat. Hele manual doorgespit en alle functies bekeken maar er komt geen geluid uit.
Alles werkt maar als hij op een frequentie blijft staan hoor ik niks.
Ook de squelch hoor ik niet. . Heb hem en volume op verschillende standen gezet maar geen geluid.
Ben geen beginner met scanners maar krijg deze niet aan de praat.
Misschien iemand in de buurt van Almelo.???


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Heb je verschillende bandplannen al geprobeerd? Als je scanner uit staat, druk dan de 2 in ( houdt deze ingedrukt ) en zet dan vervolgens de scanner aan. Dan zie je bandplan 2, ( Dat is voor Nederlamd beter )
Heb je gecontroleeerd of je systemen en groepen alle quickkeys hebben?  Als je hem bijv. op DutchMIL hebt staan ( afhankelijk van je antenne ) moet je sowieso wat horen... waar je ook bent... je hoort altijd wel wat..
Staat je frequencies die je geprogrammeerd heb niet op locked out of je systeem? Voor de zekerheid unlock even als ke systemen!
DELETED

Offline Niet meer lid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2016, 09:00:35 »
Heb sinds kort een nieuwe ubc 3500xlt maar krijg hem niet aan de praat. Hele manual doorgespit en alle functies bekeken maar er komt geen geluid uit.
Alles werkt maar als hij op een frequentie blijft staan hoor ik niks.
Ook de squelch hoor ik niet. . Heb hem en volume op verschillende standen gezet maar geen geluid.
Ben geen beginner met scanners maar krijg deze niet aan de praat.
Misschien iemand in de buurt van Almelo.???


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik zou de 3500XLT resetten, bandplan 2 selecteren zoals BirdieBarty al aangaf en afstemmen op een commercieel radio station. Als er dan nog geen geluid uit komt dan terugsturen.

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2016, 11:03:26 »
Wat je overigens ook nog even moet realiseren als jij wellicht externe speakers hebt aangesloten. Om dit te (vooraf) te controleren of deze ook geschikt zijn voor je scanner.
Externe speakers die niet ondersteunt worden (zie handleiding) kan je scanner beschadigen. Heb je wellicht waterschade gehad? Staat de scanner in vochtige ruimtes?
DELETED

Offline Ernst

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2016, 11:23:02 »
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen met het volgende?
Ik heb mijn scanner geprogrammeerd maar ik hoor nog steeds veel ruis.
Ik heb dan precies zoals Joost gezegd hoe ik ze moet programmeren.. maar wanneer kies ik nou squelch niveau?
Ik heb hem meestal op 1-2 staan... Maar hoor nog steeds ruis... wanneer zet je het hoger of lager? En wat is het beste om naar MIL verkeer te luisteren? Ik switch veel van mijn discone naar Nagoya 701 en midland 771 probeer te zoeken. Ik heb nu squelch level 7 op 132.0850 lijkt of de stemmen harder zijn maar de ruis ook... kan iemand mij aub op weg helpen?

Hoe verder een station weg is of hoe zwakker het uitgezonden vermogen, bepaalt o.a. of je meer of minder ruis hebt tijdens ontvangst van een station. De squelch bepaalt dus niet hoe hard of zacht de ruis is maar is er alleen voor om de ontvanger open te zetten als er een (stoor)signaal (al dan niet met ruis) wordt ontvangen. Zonder squelch (stand 0)  blijft de ontvanger altijd ruisen, ontvang je geen bal en werkt het scannen ook niet. Normaal gesproken zet je de squelch op 1, dan ontvang je zoveel mogelijk 'alle' signalen, dus ook van zenders die ver weg zitten en (vrijwel) onverstaanbaar zijn. Wil je deze niet ontvangen dan kan je 'm bijvoorbeeld op 2 zetten. Hoe hoger het getal hoe minder (stoor)signalen je zult ontvangen. Als je veel last hebt van slechte ontvangst op een frequentie is het wellicht beter om die freq. op LockOff te zetten, zodat die freq. wordt overgeslagen.
Kortom is mijn advies ; laat de squelch altijd op 1 staan.
Wat militaire freq's betreft heb ik geen ervaring en kan je dus niet helpen. Pas voor een zo goed mogelijke ontvangst de antenne aan (dus waar hij voor bedoeld is), aan de gewenste freq's.

Ik hoop dat dit verhaaltje duidelijk is en Suc6 ermee.

Offline airplanesjon

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2016, 11:40:22 »
Wat je overigens ook nog even moet realiseren als jij wellicht externe speakers hebt aangesloten. Om dit te (vooraf) te controleren of deze ook geschikt zijn voor je scanner.
Externe speakers die niet ondersteunt worden (zie handleiding) kan je scanner beschadigen. Heb je wellicht waterschade gehad? Staat de scanner in vochtige ruimtes?

Heb hem net een paar dagen in huis dus er is niets mee gebeurd. Heb inmiddels de dealer gebeld en de scanner opgestuurd.
Bedankt voor het meedenken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Offline airplanesjon

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2016, 11:41:42 »
Heb sinds kort een nieuwe ubc 3500xlt maar krijg hem niet aan de praat. Hele manual doorgespit en alle functies bekeken maar er komt geen geluid uit.
Alles werkt maar als hij op een frequentie blijft staan hoor ik niks.
Ook de squelch hoor ik niet. . Heb hem en volume op verschillende standen gezet maar geen geluid.
Ben geen beginner met scanners maar krijg deze niet aan de praat.
Misschien iemand in de buurt van Almelo.???


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik zou de 3500XLT resetten, bandplan 2 selecteren zoals BirdieBarty al aangaf en afstemmen op een commercieel radio station. Als er dan nog geen geluid uit komt dan terugsturen.

Heb hem al weer teruggestuurd na een telefoontje met de dealer.
Bedankt voor het reageren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #22 Gepost op: 5 januari 2016, 12:04:21 »
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen met het volgende?
Ik heb mijn scanner geprogrammeerd maar ik hoor nog steeds veel ruis.
Ik heb dan precies zoals Joost gezegd hoe ik ze moet programmeren.. maar wanneer kies ik nou squelch niveau?
Ik heb hem meestal op 1-2 staan... Maar hoor nog steeds ruis... wanneer zet je het hoger of lager? En wat is het beste om naar MIL verkeer te luisteren? Ik switch veel van mijn discone naar Nagoya 701 en midland 771 probeer te zoeken. Ik heb nu squelch level 7 op 132.0850 lijkt of de stemmen harder zijn maar de ruis ook... kan iemand mij aub op weg helpen?

Hoe verder een station weg is of hoe zwakker het uitgezonden vermogen, bepaalt o.a. of je meer of minder ruis hebt tijdens ontvangst van een station. De squelch bepaalt dus niet hoe hard of zacht de ruis is maar is er alleen voor om de ontvanger open te zetten als er een (stoor)signaal (al dan niet met ruis) wordt ontvangen. Zonder squelch (stand 0)  blijft de ontvanger altijd ruisen, ontvang je geen bal en werkt het scannen ook niet. Normaal gesproken zet je de squelch op 1, dan ontvang je zoveel mogelijk 'alle' signalen, dus ook van zenders die ver weg zitten en (vrijwel) onverstaanbaar zijn. Wil je deze niet ontvangen dan kan je 'm bijvoorbeeld op 2 zetten. Hoe hoger het getal hoe minder (stoor)signalen je zult ontvangen. Als je veel last hebt van slechte ontvangst op een frequentie is het wellicht beter om die freq. op LockOff te zetten, zodat die freq. wordt overgeslagen.
Kortom is mijn advies ; laat de squelch altijd op 1 staan.
Wat militaire freq's betreft heb ik geen ervaring en kan je dus niet helpen. Pas voor een zo goed mogelijke ontvangst de antenne aan (dus waar hij voor bedoeld is), aan de gewenste freq's.

Ik hoop dat dit verhaaltje duidelijk is en Suc6 ermee.

Beste Ernst, hartelijk dank voor je terugkoppeling.
Ik zal de scanner voortaan op level 1 houden.
Ik vroeg mij alleen af omdat ik gisteren op EHEH iemand zag met squelch level 7.. het leek wel op die betere signaal had.
Vandaar mijn vraag... ik zet mijn scanner op squelch 1 en ga het opnieuw uitproberen.

Hartelijk dank voor je terugkoppeling.
DELETED

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2016, 20:33:26 »
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen met het volgende?
Ik heb mijn scanner geprogrammeerd maar ik hoor nog steeds veel ruis.
Ik heb dan precies zoals Joost gezegd hoe ik ze moet programmeren.. maar wanneer kies ik nou squelch niveau?
Ik heb hem meestal op 1-2 staan... Maar hoor nog steeds ruis... wanneer zet je het hoger of lager? En wat is het beste om naar MIL verkeer te luisteren? Ik switch veel van mijn discone naar Nagoya 701 en midland 771 probeer te zoeken. Ik heb nu squelch level 7 op 132.0850 lijkt of de stemmen harder zijn maar de ruis ook... kan iemand mij aub op weg helpen?

Hoe verder een station weg is of hoe zwakker het uitgezonden vermogen, bepaalt o.a. of je meer of minder ruis hebt tijdens ontvangst van een station. De squelch bepaalt dus niet hoe hard of zacht de ruis is maar is er alleen voor om de ontvanger open te zetten als er een (stoor)signaal (al dan niet met ruis) wordt ontvangen. Zonder squelch (stand 0)  blijft de ontvanger altijd ruisen, ontvang je geen bal en werkt het scannen ook niet. Normaal gesproken zet je de squelch op 1, dan ontvang je zoveel mogelijk 'alle' signalen, dus ook van zenders die ver weg zitten en (vrijwel) onverstaanbaar zijn. Wil je deze niet ontvangen dan kan je 'm bijvoorbeeld op 2 zetten. Hoe hoger het getal hoe minder (stoor)signalen je zult ontvangen. Als je veel last hebt van slechte ontvangst op een frequentie is het wellicht beter om die freq. op LockOff te zetten, zodat die freq. wordt overgeslagen.
Kortom is mijn advies ; laat de squelch altijd op 1 staan.
Wat militaire freq's betreft heb ik geen ervaring en kan je dus niet helpen. Pas voor een zo goed mogelijke ontvangst de antenne aan (dus waar hij voor bedoeld is), aan de gewenste freq's.

Ik hoop dat dit verhaaltje duidelijk is en Suc6 ermee.

Ernst, paar uren getest nu.. en nu snap ik wat je bedoeld. Ik hou hem mooi rond Squelch 1.. ik ontvang tevens nu ook beter ontvangst op de militaire freq. THxx !
DELETED

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #24 Gepost op: 14 april 2016, 16:16:20 »
De 3500XLT heeft de mogelijkheid om 10 Systemen te programmeren.(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Ik heb via BCTool nu 9 Systemen gemaakt. Maar is het ook mogelijk om 2 Systemen aan 1 Quick key te hangen.
Dus voorbeeld.

Bij mij is nr. 1: MILITARY (hierin heb ik nog eens 10 Systemen, A2A, DutchMil, Bandbox etc.)
Dan is nr. 2: NAVY.

Is het mogelijk om NAVY quickkey 1 te geven. Zodat de gehele NAVY directory gescand wordt na MILITARY ?
Of is dit niet mogelijk?

En hoeveel groepen kun je binnen 1 Systeem max. maken voor de 3500 XLT ?
DELETED

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #25 Gepost op: 14 april 2016, 19:48:32 »
De 3500XLT heeft de mogelijkheid om 10 Systemen te programmeren.(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Ik heb via BCTool nu 9 Systemen gemaakt. Maar is het ook mogelijk om 2 Systemen aan 1 Quick key te hangen.

Je kunt tot 200 systems aanmaken, dus veel meer dan 10.
Het is mogelijk meerdere systems met dezelfde Quickkey aan- of uitschakelen; zo heb ik zelf onder Quickkey 99 twee verschillende zoekbandjes gezet (search with scan) die na het scannen van de andere systems afgezocht worden.
Je kunt 100 quickkeys gebruiken (0-99)

En hoeveel groepen kun je binnen 1 Systeem max. maken voor de 3500 XLT ?

Binnen elk system kun je max. 20 groepen aanmaken, binnen een groep kun je weer tot 200 frequenties programmeren.

Offline Ruud.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 109
  • Ruud.
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #26 Gepost op: 9 juli 2016, 23:55:23 »
Ik heb die rotdingen nu al 3 jaar,of zo iets,en heb er geen freq op gekregen,en qua hulp hoef je geloof ik,hier ook niet teveel verwachten,dus verkoop ik alles maar,weer een ergernis minder.
Ubc.9000xlt,Ubc.3000xlt,Ubc.280xlt,Ubc.125xlt,Sony AIR7,National Panasonic R100.
Antenne-Diamond-D150,Diamond-D777 (2x).

Offline Bartmans

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 201
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #27 Gepost op: 10 juli 2016, 02:39:56 »
Ruud
ik had je een bericht PM gestuurd op 13 juni om hulp te bieden bij je probleem
en vervolgens, doe je daar niks mee. Dus moet je niet zeggen: dat dit forum je
niet helpt. Ligt totaal echt aan je zelf. Niet aan de mensen op dit forum.

Bart

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #28 Gepost op: 10 juli 2016, 06:52:25 »
Ruud ik vind het ontzettend jammer dat je nu weer in het zoveelste onderwerp begint te jammeren over dat jij je scanners niet geprogrammeerd krijgt. Bovendien stuit het me zeer tegen de borst dat je de leden op het forum verwijt dat ze jou niet helpen. Verschillende mensen hebben je aangeboden te willen helpen, zowel hier op het forum als in een prive bericht. En ook ik heb gezegd kom hier naar Scheveningen toe en dan programmeer ik alles voor je en dan leg ik het uit zodat je het de volgende keer zelf kan doen. Maar vervolgens ben jij het zelf die dan helemaal niks meer van je laat horen, behalve dan dat je na een hele tijd dan weer hier een bericht plaatst dat het allemaal niet lukt. Nou sorry hoor maar dan moet je het probleem toch echt bij jezelf zoeken en niet de schuld hier neerleggen.

Het enige wat ik trouwens van je hebt gehoord zijn 2 mailtjes op 30 juni over een frequentieboek welke allang niet meer bestaat en daar heb ik je op geantwoord. Ook daar heb ik geen reactie meer op gehad.

Offline JS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
Re: Vraag over gebruik UBC3500XLT
« Reactie #29 Gepost op: 10 juli 2016, 10:24:25 »
Klagen is ook een hobby en of leven stijl  .... en zelf een stap zetten is heel erg zwaar .