Auteur Topic: GP1200 Network Editor  (gelezen 7248 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline DieterKoblenz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
GP1200 Network Editor
« Gepost op: 23 oktober 2013, 15:27:01 »
Beste forum leden,

Ik heb een GP1200 die verkeerd geprogrammeerd is in hande gekregen. Vandaar dat ik dit met de RSS 1200 R03.03 opnieuw wil programmeren. Er wordt echter telkens gevraagd om voor elke personality (1) een network file te laten. Ik kan echter nergens deze bestanden vinden.

Google heeft met in de richting van een GP/GM1200 network editor waarmee je dit soort files kan maken. Helaas kan ik dit nergens vinden.

Iemand die me kan helpen aan zo'n bestand of programma? Het gaat mij niet om de trunking instellingen oid, ik wil gewoon de conventionele kanalen werkend krijgen maar dat gaat alleen met een goede codeplug die ik dus niet kan laden.

hamsatman

  • Gast
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2013, 21:29:24 »
Hoi Eric,

Volgens mij is de GP1200 een Traxis porto,
en bestaat het Traxis netwerk niet meer in Nederland.
Toen de PTT gestopt is met Traxis, is Entropia een paar jaar later met een trunking achtig iets op de markt gekomen.
Maar die hebben hun analoog netwerk omgebouwd naar digitaal (Tetra).
Dus of je portofoon om te programmeren zijn naar gewone kanalen weet ik niet..

Daarnaast kun je het programma alleen bij Motorola krijgen..
Het vragen naar (illegale) software op internet is Motorola heel strikt in,
en wordt niet getolereerd.

Heb je wel een vergunning om gebruik te mogen maken van dit soort portofoons?

Offline DieterKoblenz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2013, 15:17:15 »
Waar is een Eric? ;)

Klopt, de GP1200 is een trunking porto en als zodanig niet te gebruiken. Er zijn echter nog twee opties, als trunking porto omschakelen naar conventionele modus (dan heb je 10 kanelen) of flashen naar de MT2100 versie. Wat ik nodig heb is een "network file" bijv oude traxis file die niet meer te gebruiken is maar waarmee ik wel kan schakelen naar die conventionele modus.

Iemand met het programma kan op zijn minst een lege file genereren voor mij.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2013, 17:43:20 »
Denk dat je hem beter kunt laten flashen naar een MT2100, dan heb je 250 kanalen en makkelijker te programmeren.

hamsatman

  • Gast
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2013, 22:02:38 »
Dieter, ik hoop dat je het aan de praat krijgt..
Ik kan je iig helaas niet helpen.. :-)
Als goede Limburger weet ik dat Eric Jaspers de rol van Dieter Koblenz vertaald.
Een ander tiepetje van Eric is Fred Lloret. Het schijnt dat hij nog een tiepetje heeft,
Ricardo Rodriquez, maar die ken ik (nog) niet.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2013, 09:07:11 »
Denk dat je hem beter kunt laten flashen naar een MT2100, dan heb je 250 kanalen en makkelijker te programmeren.

Dat kan een probleem worden, Motorola doet al ruim 2 jaar niets meer met de GP900/MT2100/MTS200/GP1200 serie .........

Offline DieterKoblenz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2013, 13:43:55 »
Bedankt voor de vriendelijke suggesties, ik heb iemand gevonden die mij wellicht kan helpen met het flashen. Kan ik gelijk gebruik maken van alle mogelijkheden.

Verder heb ik in de collectie 2 échte MT2100's (zonder keypad). Weet iemand of het mogelijk is om in ieder geval de kanaallijst (zowel fysiek als zone/kanaal) integraal over te zetten? Anders voorzie ik weer een paar avondjes hersenloos tikken in dos.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2013, 16:00:02 »
Denk dat je hem beter kunt laten flashen naar een MT2100, dan heb je 250 kanalen en makkelijker te programmeren.

Dat kan een probleem worden, Motorola doet al ruim 2 jaar niets meer met de GP900/MT2100/MTS200/GP1200 serie .........

Maar dat hoeft ook niet via officiële wegen, der zijn genoeg amateurs die dat heel goed kunnen.

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 282
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2013, 18:01:47 »
Bedankt voor de vriendelijke suggesties, ik heb iemand gevonden die mij wellicht kan helpen met het flashen. Kan ik gelijk gebruik maken van alle mogelijkheden.

Verder heb ik in de collectie 2 échte MT2100's (zonder keypad). Weet iemand of het mogelijk is om in ieder geval de kanaallijst (zowel fysiek als zone/kanaal) integraal over te zetten? Anders voorzie ik weer een paar avondjes hersenloos tikken in dos.

De ene mt2100 uitlezen en die codeplug in de ander schieten?

Ruut

Offline DieterKoblenz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #9 Gepost op: 2 november 2013, 16:20:25 »
Ze zijn van een ander type, dus dat werkt niet helaas.

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 282
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #10 Gepost op: 2 november 2013, 16:40:31 »
Ze zijn van een ander type, dus dat werkt niet helaas.

Dan wordt het typen.
Zo heb ik een mt2100 met kanaalschakelaar en een mts2000 met een oneindige schakelaar. Kost een berg tijd om ze identiek te krijgen helaas :(

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: GP1200 Network Editor
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2013, 19:32:45 »
Ze zijn van een ander type, dus dat werkt niet helaas.

Dan wordt het typen.
Zo heb ik een mt2100 met kanaalschakelaar en een mts2000 met een oneindige schakelaar. Kost een berg tijd om ze identiek te krijgen helaas :(

Nou moet ik even diep graven want ik ben al weer een tijdje uit de MTS en MT (conventioneel!) programmeringen maar volgens mij was het zo dat beide files gewoon uit de wisselen zijn. Voorwaarde is wel dat de type's gelijk zijn. Dus een topdisplay met een topdisplay en een keypad met een keypad.
Enige beperking is dat je met de kanaalselectie niet door kan draaien bij een 16 kanaals selectieschakelaar en bij een oneindige weer wel zodat je dus in feite alle 250 kanalen door kan draaien. Maar dat is bij de 16 kanaals selectieschakelaar dan een kwestie van handig programmeren en met de zones spelen.