Auteur Topic: Vraag over Radars  (gelezen 3968 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Vraag over Radars
« Gepost op: 20 mei 2012, 10:24:28 »
Sinds enige tijd ben ik (weer) fantiek luisteraar van de burger luchtvaart. Ik begin steeds beter te snappen wat alles betekend, en de vliegroute's/flight levels die gevlogen worden. In combinatie met casperflights.com en flightradar24.com is dit nog leuker en leeft nog meer. :)

Meest gebruik ik casperflights.com omdat ik deze site mooie graphics vindt hebben en ook een mooie vloeiende beweging heeft, en je in 1 oog opslag kunt zien hoe hoog een vliegtuig zit, hoe hard hij gaat en wat voor type...en meestal ook de bestemming. Echter als je op de scanner een callsign hoort is het soms lastig zoeken, en dan gebruik ik flightradar24 om even snel de vlucht op te zoeken (deze functie heeft casper niet, wat ik wel erg jammer vindt)

Nu valt mij op dat op flightradar je ook kunt zien op welke radar desbetreffende vlucht communiceert. Je ziet dan bijv: EHAM1 of EHRD1 staan. Ik heb al eens zitten zoeken welke frequentie dit dan is, zodat je echt doelgericht een vliegtuig kunt volgen, of als je hem op de kaart ziet en weet op welke radar hij zit, je daarop kunt afstemmen. Iemand idee hoe ik deze kan vinden ?

Bedankt vast !
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4923
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Vraag over Radars
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2012, 10:55:44 »
Nu valt mij op dat op flightradar je ook kunt zien op welke radar desbetreffende vlucht communiceert. Je ziet dan bijv: EHAM1 of EHRD1 staan. Ik heb al eens zitten zoeken welke frequentie dit dan is, zodat je echt doelgericht een vliegtuig kunt volgen, of als je hem op de kaart ziet en weet op welke radar hij zit, je daarop kunt afstemmen. Iemand idee hoe ik deze kan vinden ?

Stations als EHAM1 en EHRD1 zijn mensen met een ADS B--ontvanger die hun data delen met Flightradar. Zie ook http://www.flightradar24.com/increase_coverage.php , optie 2.

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Vraag over Radars
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2012, 11:38:39 »
Aha.....duidelijk !!! Dank je
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna