Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân  (gelezen 48927 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #15 Gepost op: 25 april 2009, 07:47:57 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Bennieboy"
Komen alle Brandweer meldingen ALTIJD op de Monitorcode(0300055)?

Misschien word ik seniel, maar ik heb hier toch echt op gereageerd alleen is die reaktie spoorloos???

Kort maar krachtig, 0300055 is geen echte monitorcode, het is zoals ze het in andere regios noemen een "voertuigkoppelcode". Deze code hangt aan de zogenaamde bereikbaarheid van voertuigen. Alleen als er een voertuig wordt gealarmeerd dan loopt die code mee. Staan er geen eenheden in de melding (bijvoorbeeld bij OvD's, of bij ontalarmeringen) dan loopt die code dus ook niet mee. Je kunt dus berichten missen, maar 99% van de meldingen pak je er wel mee.

Groeten, Peter.

Je hebt gelijk;)
Daarom heb ik er nu 5 OVD's in ;)

Groeten Ben.
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline verzameldirk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #16 Gepost op: 5 juni 2009, 09:03:10 »
Wat is de capcode voor de GHOR Friesland.

dus niet het testkanaal of de GHOR 1,2,3 en 4  of is een van deze de goede capcode die wodt gebruikt bij een alarm  

BVD  Dick

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21589
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase

Offline verzameldirk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #18 Gepost op: 5 juni 2009, 09:33:25 »
Citaat van: "Johan Beck"
http://p2000.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=55

Ja dat begrijp ik maar daar staan 5 capcodes voor de GHOR maar welke is nu de steeds gebruikte code bij een echt alarm, dus geen test oproep.

Dick

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21589
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2009, 09:46:13 »
Wat zou je denken van
0320908 - OVD-G Friesland (Officier van Dienst - Geneeskunde/Noord)
0320911 - CVD-G Friesland (Commandant van Dienst - Geneeskunde/Hoofd sectie GHOR)

Offline verzameldirk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2009, 09:58:30 »
Ik heb maar een plaats beschikbaar, welke wordt altijd gebruikt ?
 
Groningen en Drenthe hebben een monitorcode en dat is duidelijk

Dick

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #21 Gepost op: 5 juni 2009, 11:37:52 »
Citaat van: "verzameldirk"
Ik heb maar een plaats beschikbaar, welke wordt altijd gebruikt ?
 
Groningen en Drenthe hebben een monitorcode en dat is duidelijk

Dick

Okee, dan had ik als ik jou was de OVD-G erin gezet. Dan heb je de lifeliner er ook bij:D, want meestal als de OVD-G opgepiept word komt deze met de Lifeliner 4, dit is niet altijd zo;)

Gr!
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline verzameldirk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2009, 11:49:41 »
Heb hartelijk dank

Dick

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2009, 11:55:58 »
Citaat
Okee, dan had ik als ik jou was de OVD-G erin gezet. Dan heb je de lifeliner er ook bij:D, want meestal als de OVD-G opgepiept word komt deze met de Lifeliner 4, dit is niet altijd zo;)

Euhm.....je bedoeld waarschijnlijk: als de OVD-G een melding krijgt dat de kans groot is dat lifeliner (4) óók komt.
de OVD-G zelf komt niet met de lifeliner ter plaatse, die mag het keurig via de weg doen met een eigen voertuig.

Maar je hebt inderdaad gelijk dat er, met name bij ongevallen, bij meldingen voor de OVD-G ook een inzet kan plaatsvinden voor de lifeliner.

Bij medische noodsituaties is dit kennelijk weer niet zo, gisteren was er een medische inzet in Leeuwarden (zie 112fryslan.nl), hierbij is lifeliner 4 ter plaatse geweest.
Ik heb nog even in het P2000 archief gekeken, heb daar geen melding voor een OVD-G terug kunnen vinden.

Wat betreft de vraag vanuit verzameldirk:

Ik begrijp dat je nog 1 capcode plaats vrij hebt, die wil je besteden aan GHOR.
een OVD-G is voor jou niet handig, gezien er 2 van zijn in Friesland (Noord en Zuid), met 1 capcode ga je dus niet heel Friesland dekken.
Daarom zou ik toch voor de CVD-G gaan, deze is meteen hoofd sectie GHOR, dus als er een melding voor de GHOR is kan het niet missen dat deze persoon een melding moet krijgen.

groet,

Henri Zomer

Offline verzameldirk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #24 Gepost op: 5 juni 2009, 12:13:16 »
Shit  ;)  ga ik die maar in programeren, dank voor je informatie

Ik woon in Noord Groningen en wil de GHOR  Groningen Drenthe en Friesland kunnen ontvangen.
Maar ook de reddingsboot van de Eemshaven en de Brandweer en dan is de pager gauw vol met "maar" 16 kanalen :(

Dick

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2009, 12:18:34 »
Citaat van: "verzameldirk"
Shit  ;)  ga ik die maar in programeren, dank voor je informatie

Ik woon in Noord Groningen en wil de GHOR  Groningen Drenthe en Friesland kunnen ontvangen.
Maar ook de reddingsboot van de Eemshaven en de Brandweer en dan is de pager gauw vol met "maar" 16 kanalen :(

Dick

Het zijn geen 16 kanalen maar capcodes. Op dezelfde frequentie heeft iets een eigen nummer= capcode.

Offline verzameldirk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #26 Gepost op: 5 juni 2009, 13:57:27 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "verzameldirk"
Shit  ;)  ga ik die maar in programeren, dank voor je informatie

Ik woon in Noord Groningen en wil de GHOR  Groningen Drenthe en Friesland kunnen ontvangen.
Maar ook de reddingsboot van de Eemshaven en de Brandweer en dan is de pager gauw vol met "maar" 16 kanalen :(

Dick

Het zijn geen 16 kanalen maar capcodes. Op dezelfde frequentie heeft iets een eigen nummer= capcode.

Ik zei al van SHIT, helemaal in de war, weet inderdaad ook dat het capcodes zijn en geen kanalen  :oops:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #27 Gepost op: 5 juni 2009, 14:11:01 »
Je stelt een hele moeilijke vraag. De GHOR heeft geen monitorcode, dus je kunt nooit met 1 code de complete GHOR ontvangen, al die personen/functies hebben eigen codes en die kunnen apart van elkaar gepiept worden. In de meeste gevallen is het wel zo dat de OvD-G gepiept zal worden, maar dat wil niet automatisch zeggen dat je ook alle alarmeringen ontvangt...

Groeten, Peter.

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #28 Gepost op: 6 juni 2009, 07:24:03 »
Citaat van: "henri_zomer"
Citaat
Okee, dan had ik als ik jou was de OVD-G erin gezet. Dan heb je de lifeliner er ook bij:D, want meestal als de OVD-G opgepiept word komt deze met de Lifeliner 4, dit is niet altijd zo;)

Euhm.....je bedoeld waarschijnlijk: als de OVD-G een melding krijgt dat de kans groot is dat lifeliner (4) óók komt.
de OVD-G zelf komt niet met de lifeliner ter plaatse, die mag het keurig via de weg doen met een eigen voertuig.

Maar je hebt inderdaad gelijk dat er, met name bij ongevallen, bij meldingen voor de OVD-G ook een inzet kan plaatsvinden voor de lifeliner.

Bij medische noodsituaties is dit kennelijk weer niet zo, gisteren was er een medische inzet in Leeuwarden (zie 112fryslan.nl), hierbij is lifeliner 4 ter plaatse geweest.
Ik heb nog even in het P2000 archief gekeken, heb daar geen melding voor een OVD-G terug kunnen vinden.

Wat betreft de vraag vanuit verzameldirk:

Ik begrijp dat je nog 1 capcode plaats vrij hebt, die wil je besteden aan GHOR.
een OVD-G is voor jou niet handig, gezien er 2 van zijn in Friesland (Noord en Zuid), met 1 capcode ga je dus niet heel Friesland dekken.
Daarom zou ik toch voor de CVD-G gaan, deze is meteen hoofd sectie GHOR, dus als er een melding voor de GHOR is kan het niet missen dat deze persoon een melding moet krijgen.

groet,

Henri Zomer

Henri, dat las ik ook op 112 Fryslan. Maar ik heb wel een melding van de OVD-G gekregen. En er is nog maar 1 OVD-G in Friesland, er is alleen nog een OVD-G Noord. Hier de melding:

16:59:58 04-06-09A1 DE JOKSE LEEUWARDEN
0320908Officier van Dienst Geneeskundig Noord Friesland

Dus verzameldirk ik was voor de OVD-G Gegaan, die wordt bij mij altijd opgepiept met Drenkelingen, Aanr. Beknelling etcc.:)
Dusja, je moet het zelf weten hoor, maar ik was toch voor de OVD-G gegaan:P!
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Fryslân
« Reactie #29 Gepost op: 6 juni 2009, 08:43:54 »
Citaat van: "Bennieboy"
En er is nog maar 1 OVD-G in Friesland, er is alleen nog een OVD-G Noord

Oh, dus in het zuiden van Friesland is er geen geneeskundig officier? Lekker is dat :)

Nu ben ik geen expert vwb Friesland, maar deze meldingen lijken me in elk geval niet in het noorden van Friesland te liggen :

0320908 17:39:13 16-05-09 A1 HARDDRAVERSWEG JOURE
0320908 13:04:41 18-05-09 Prio 1 LOOS ALARM Aanr.beknelling MR.THORBECKESTRAAT 14 WOLV
0320908 14:36:29 18-05-09 A1 GEERT KNOLWEG JOURE
0320908 09:34:31 19-05-09 A1 VOLTASTRAAT SNEEK
0320908 14:33:11 24-05-09 A1 NOORDWOLDERWEG VINKEGA
0320908 17:47:54 24-05-09 A1 HEERENVEENSEWEG - N353 OLDEBERKOOP
0320908 12:50:22 01-06-09 A1 SCHWARTZENBERGWEG HICHTUM

Groeten, Peter.