Auteur Topic: Waterdicht afdichten pluggen  (gelezen 2125 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Waterdicht afdichten pluggen
« Gepost op: 13 oktober 2006, 22:33:50 »
In het verleden gebruikte ik hiervoor Tectyl, kortgeleden werd mij zelfvulcaniserende tape geadviseerd. Iemand die betrokken is geweest bij het plaatsen van proffesionele antenneplaatsingen wil nu bij mij siliconenvet gebruiken. Wat kan ik nu het beste doen?
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000, Uniden SDS100E, Uniden 125XLT + Diamond MR77.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Waterdicht afdichten pluggen
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2006, 06:55:40 »
Citaat van: "Meeluisteraar"
In het verleden gebruikte ik hiervoor Tectyl, kortgeleden werd mij zelfvulcaniserende tape geadviseerd. Iemand die betrokken is geweest bij het plaatsen van proffesionele antenneplaatsingen wil nu bij mij siliconenvet gebruiken. Wat kan ik nu het beste doen?

Mijn pluggen komen na jaren blinkend tevoorschijn als ik de zelfvulcaniserende tape eraf haal.

Rene

spy-master

  • Gast
Re: Waterdicht afdichten pluggen
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2006, 14:15:13 »
Ik gebruik bijde .
Als ik het tape er niet mooi omheen kan slingeren gebruik ik ook sileconenvet .
Nadeel dat met vet het wel een boeltje word , maargoed coax en plug blijven wel droog .

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Waterdicht afdichten pluggen
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2006, 16:31:11 »
Citaat van: "spy-master"
Ik gebruik bijde .
Als ik het tape er niet mooi omheen kan slingeren gebruik ik ook sileconenvet .
Nadeel dat met vet het wel een boeltje word , maargoed coax en plug blijven wel droog .

Zo doe ik dat ook inderdaad. Kom ik er met de vulcan tape niet goed bij dan gebruik ik ook siliconenvet en heb ook nog de optie om kneedbare vulcaniserende "puttie" te gebruiken.