Auteur Topic: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.o  (gelezen 6850 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Michael

  • Gast
Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.o
« Gepost op: 8 mei 2007, 13:33:45 »
Wie kan mij alle frequentie's geven van alle taxicentrale's in Eindhoven e.o. Ik hoor wel van een of andere taxicentrale iets op de 168.8350 maar weet niet van welke taxibedrijf dit afkomt.

Heeft iemand eveneens ook de frequentie(s) van Taxbus wat in Zuidoost Brabant rijdt ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2007, 13:37:53 »
Citaat van: "Michael"
Heeft iemand eveneens ook de frequentie(s) van Taxbus wat in Zuidoost Brabant rijdt ?

164.8300 MHz.

Michael

  • Gast
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.o
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2007, 13:43:47 »
Johan heb jij dan ook voor mij van de overige taxibedrijven de frequentie's ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.o
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2007, 13:45:16 »
Alleen Cibatax op 168.1500. En als je de zoekfunctie van dit forum had je die zelf ook kunnen vinden alsmede die van Taxbus.
En dan had je zelfs ook nog kunnen zien wie er op die 168.8300 zit (en niet 168.8350).
viewtopic.php?p=86223&highlight=cibatax#86223

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2007, 21:13:23 »
Citaat van: "Michael"
Wie kan mij alle frequentie's geven van alle taxicentrale's in Eindhoven e.o. Ik hoor wel van een of andere taxicentrale iets op de 168.8350 maar weet niet van welke taxibedrijf dit afkomt.

Heeft iemand eveneens ook de frequentie(s) van Taxbus wat in Zuidoost Brabant rijdt ?

168.8350 moet zijn 168.830. Jansen Taxi Nuenen (daarbij maakt ook Sonse Taxicentrale en A-tax Veldhoven en de Interlux Schipholbusjes deel van uit. Bij de Ataxgarage in Veldhoven staat een eigen antenne. Vanuit de cantrale kan een keus gemaakt worden om over Veldhoven of Nuenen te communiceren. De antenne voor de data staat bij Toyotagarage Jansen goed te zien vanaf de Europalaan in Nuenen.
Johan noemde Ciba taxi 168.150
Dan heb ik nog B-tax Veldhoven, 149.760
158.650 is ook een Eindhovense taxi. Op de gok af heb ik hem Eindhovense Taxi Centrale genoemd.
Verder heeft Hotax (industrieterrein De Hurk) 159.575. Maar ik heb me laten vertellen dat daar nog maar een wagen of 4 aan het rijden is en 's nachts de centrale niet meer bemand is. Dan wordt met de mobiele telefoon gewerkt.
Dan nog Veta taxi wat vroeger resorteerde onder de Ford garage Van der Meulen Ansems: 151.615.

Dat is wat ik zoal aan Eindhovense taxi erin heb staan.
Groet, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Michael

  • Gast
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2007, 12:13:48 »
Citaat van: "Welschap"
Citaat van: "Michael"
Wie kan mij alle frequentie's geven van alle taxicentrale's in Eindhoven e.o. Ik hoor wel van een of andere taxicentrale iets op de 168.8350 maar weet niet van welke taxibedrijf dit afkomt.

Heeft iemand eveneens ook de frequentie(s) van Taxbus wat in Zuidoost Brabant rijdt ?

168.8350 moet zijn 168.830. Jansen Taxi Nuenen (daarbij maakt ook Sonse Taxicentrale en A-tax Veldhoven en de Interlux Schipholbusjes deel van uit. Bij de Ataxgarage in Veldhoven staat een eigen antenne. Vanuit de cantrale kan een keus gemaakt worden om over Veldhoven of Nuenen te communiceren. De antenne voor de data staat bij Toyotagarage Jansen goed te zien vanaf de Europalaan in Nuenen.
Johan noemde Ciba taxi 168.150
Dan heb ik nog B-tax Veldhoven, 149.760
158.650 is ook een Eindhovense taxi. Op de gok af heb ik hem Eindhovense Taxi Centrale genoemd.
Verder heeft Hotax (industrieterrein De Hurk) 159.575. Maar ik heb me laten vertellen dat daar nog maar een wagen of 4 aan het rijden is en 's nachts de centrale niet meer bemand is. Dan wordt met de mobiele telefoon gewerkt.
Dan nog Veta taxi wat vroeger resorteerde onder de Ford garage Van der Meulen Ansems: 151.615.

Dat is wat ik zoal aan Eindhovense taxi erin heb staan.
Groet, Gert

Dank je wel Gert voor de frequentie's. Welke van alle frequentie's kan ik hier het beste beluisteren in de gemeente Nuenen. B-tax Veldhoven, 149.760 zal ik hier waarschijnlijk niet horen in Nuenen maar de rest zal ik ook inprogrammeren in mijn scanner  :)

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2007, 21:32:46 »
Citaat van: "Michael"
Dank je wel Gert voor de frequentie's. Welke van alle frequentie's kan ik hier het beste beluisteren in de gemeente Nuenen. B-tax Veldhoven, 149.760 zal ik hier waarschijnlijk niet horen in Nuenen maar de rest zal ik ook inprogrammeren in mijn scanner  :)

B-tax doet tegenwoordig veel met data. Dit is ten koste gegaan van mobilofoonverkeer maar dat wordt moeilijker om dat sowieso in Nuenen te ontvangen. (Ik gok op de afstand minimaal op 15 kilometer. Maar Jansen aan de Boord in Nuenen, TaxBus in Woensel omgeving van het Catharinaziekenhuis, Vetax in Stratum lijken mij mobilofoons die jij in Nuenen vrij probleemloos moet kunnen ontvangen. de response vanuit de auto's kan wat moeilijker worden ivm. afstand en lagere antennesituering.
Verder denk ik dat er in Helmond ook nog de Vertax is of zo? Mag voor Nuenen ook niet zo'n probleem zijn lijkt mij. Heb ik overigens geen frequentie van maar dat zul je vast wel ergens op de kop kunnen tikken.
Succes en ik hoor het nog wel, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Michael

  • Gast
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.o
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2007, 13:58:30 »
Welschap het meeste wat ik hoor is toch de Cibatax, Jansen Taxi (Nuenen) en Taxbus.

Van de overige frequentie's heb ik tot heden nog niets gehoord.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Op zoek Frequentie's van alle taxibedrijven Eindhoven e.o
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2007, 09:22:06 »
Citaat van: "Michael"
Welschap het meeste wat ik hoor is toch de Cibatax, Jansen Taxi (Nuenen) en Taxbus.

Van de overige frequentie's heb ik tot heden nog niets gehoord.

BlijF volhouden én die searchfunctie gebruiken.
Succes! Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best