Auteur Topic: Zijn dit nou condities of uberhaupt hele goeie signalen?  (gelezen 4032 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Zijn dit nou condities of uberhaupt hele goeie signalen?
« Gepost op: 6 november 2006, 02:45:59 »
Hey hallo mensen!
Ja ik weet hoe laat het is (3:35 am) maar ik zit net even met mijn yupiteru MVT-7100 op een door mij gemodificeerde loop antenne (zo'n ding wat je vaak bij een sony radio krijgt, maar dan wat gemodificeert) een beetje over de kortegolf te slingeren en mijn scanner blijft hangen op een knalhard signaal op 3786 khz waar er een paar mensen QSO zitten te werken.
Een call die ik gemiddeld 20x per minuut hoor is HF740KO.
Dit is een special event station uit Polen!!!

Nu vraag ik mij af, hoe het in vredesnaam mogelijk is dat ik een station uit polen ontvang hier in het hart van het land op een gemodificeerd AM loop antennetje.

Gert Jan

  • Gast
Re: Zijn dit nou condities of uberhaupt hele goeie signalen?
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2006, 06:48:00 »
Tja, dat is de wondere wereld van HF ;)

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Zijn dit nou condities of uberhaupt hele goeie signalen?
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2006, 09:13:43 »
hahaha ja dat blijkt gert-jan.
Het was trouwens met de yupi 7100 die ik van jou had gekocht.
Lekker de schermverlichtig aan gezet. search tussen 3500 en 3800 khz in gezet en gaan liggen.

En daar waren de polen!

Offline Johan PD1JMB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
    • http://www.dynode.nl
Re: Zijn dit nou condities of uberhaupt hele goeie signalen?
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2007, 16:06:42 »
Ik krijg zo nu en dan ook weleens Russen te horen (die hoor je ook weleens op 3630 KHz op de achtergrond). En Engelsen... Duitsland daar zitten er altijd zoveel te blazen, niks bijzonders :)

Ik heb hier ook weleens amerikanen gehad op de totaal voor 20m onaangepaste 27mc Boomerang en een AR8000.  Dat heb je met HF, zo nu en dan hoor je dingen die niet onmogelijk zijn maar wel vrij zeldzaam :)