Auteur Topic: Programmer werkt niet!  (gelezen 3712 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Jules

  • Gast
Programmer werkt niet!
« Gepost op: 5 september 2008, 19:33:48 »
Goede avond,

Vanavond heb ik mijn vrij nieuwe Jupiter Pro 8.6 opnieuw willen programmeren met het programmeer bakje. Daarbij is iets misgegaan, maar ik weet niet wat er aan de hand is.
Ik had de pager aan toen ik de file overschreef. Toen deed ik de pieper uit en daarna om de nieuwe file van kracht te laten worden. Het display was echter anders dan het had moeten zijn. Als ik op de selectie of de lees toets drukte, verdween of verscheen het batterij indicatiesymbool. Als ik naar het menu ging, was de enige optie "verlaat menu".

Ik verwijderde de batterij en deed hem er weer in. Toen verscheen op het display: PROGRAMMEER MODUS !  Ook na het opnieuw plaatsen van de batterij staat dit er en het ingedruken van de knopjes richt ook niks uit.

Ik wilde daarom opnieuw de software overschrijven. Toen bleek dat dit niet kon. Op het computerscherm verscheen de tekst: The programmed board is not responding. Ook het rode lampje brandt dan niet meer. Dit ligt NIET eraan dat de kabel niet goed in de printerpoort zit. Ik heb daarnaast mijn pager al vaak succesvol geprogrammeerd (vlak ervoor nog).

ECHTER: Wanneer ik de file wil overschrijven zonder dat de pager in het bakje zit, verschijnt de tekst: The programm date is empty, are you sure overwrite it? ja nee    Wanneer ik dan op nee druk begint het rode lampje in het bakje WEL weer te branden. Zodra ik dan de pieper er in doe en opnieuw wil overschrijven staat er echter weer The programmed board is not responding en gaat het lampje uit.

Kortom, wanneer m'n pieper wel in het bakje zit doet'ie het niet en anders wel. En ondertussen heb ik niks aan mijn pieper zelf. Wat ik zelf denk dat er fout is is dat bij het overschrijven de eerste keer het bakje afhaakte bij verify en dat daarom de pager is blijven hangen in de programmeermodus. Maar verify wil die dus niet meer doen.

Heeft iemand dit eerder gehad? Wie weet wat ik moet doen of dat het bakje gewoon echt stuk is? Alvast ontzettend bedankt en ik hoop snel weer gebruik te kunnen maken van mijn pieper.

Jules

Jules

  • Gast
Re: Programmer werkt niet!
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2008, 20:26:32 »
Mijn pieper doet het weer gelukkig. Het bakje doet nog steeds raar maar het is me gelukt hem "te foppen". Als ik het bakje dus leeg heb en wil overschrijven, geeft'ie dus aan dat'ie leeg is en of ik het toch wil proberen. Dan pas doe ik mijn pieper erin en druk op ja. dan begint hij wel te schrijven. Verify daarna doet hij echter weer niet omdat hij dan volgens mij weer controleerd of het bakje leeg is of niet en het geval wil dus dat hij het niet doet wanneer  de pieper erin zit. Normaal blijft hij ik denk daarom hangen in de programmeer modus, maar toen ik dit deed zonder dat er een batterij in de pager zat om hem na het schrijven erin te doen deed hij het ineens weer normaal. Ik denk omdat hij dan niet eens door heeft op een nieuwe file te draaien, hij gaf ook niet de tekst pass ! bij het aangaan. Ik ben blij dat mijn pieper het weer doet maar neemt niet weg dat mijn bakje nog steeds ontzettend raar doet, k'zal contact opnemen met p2000shop als dit zo blijft.

Een ingewikkeld verhaal maar simpeler kan ik het denk ik niet maken. Reacties van meerwetenden blijven welkom.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Programmer werkt niet!
« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2008, 00:14:30 »
Citaat
The programmed board is not responding

Die melding krijg ik ook wel eens, maar bij mij is het dan gewoon een kwestie van de pager gewoon goed stevig in het bakje te duwen. Blijkbaar maken de pinnetjes dan even niet goed contact.

vr.gr.
Mars

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Programmer werkt niet!
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2008, 09:29:55 »
Anders ff je pc opnieuw opstarten, dat wil ook nog wel eens helpen.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Programmer werkt niet!
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2008, 09:44:03 »
Citaat van: "Jules"
Mijn pieper doet het weer gelukkig. Het bakje doet nog steeds raar maar het is me gelukt hem "te foppen". Als ik het bakje dus leeg heb en wil overschrijven, geeft'ie dus aan dat'ie leeg is en of ik het toch wil proberen. Dan pas doe ik mijn pieper erin en druk op ja. dan begint hij wel te schrijven. Verify daarna doet hij echter weer niet omdat hij dan volgens mij weer controleerd of het bakje leeg is of niet en het geval wil dus dat hij het niet doet wanneer  de pieper erin zit. Normaal blijft hij ik denk daarom hangen in de programmeer modus, maar toen ik dit deed zonder dat er een batterij in de pager zat om hem na het schrijven erin te doen deed hij het ineens weer normaal. Ik denk omdat hij dan niet eens door heeft op een nieuwe file te draaien, hij gaf ook niet de tekst pass ! bij het aangaan. Ik ben blij dat mijn pieper het weer doet maar neemt niet weg dat mijn bakje nog steeds ontzettend raar doet, k'zal contact opnemen met p2000shop als dit zo blijft.

Een ingewikkeld verhaal maar simpeler kan ik het denk ik niet maken. Reacties van meerwetenden blijven welkom.

Draai de schroefjes van de rand bovenop een beetje los. Ik denk dat de programmeerpennen net naast de contactjes in de pager prikken. De rand kan je nu wat verschuiven en dat kan het probleem oplossen. Je moet het programma altijd starten met de programmer aan je PC. een pager in het bakje gedurende de opstart. De pager kan geprogrammeerd worden zonder batterij. Als je meerdere versies software hebt, controleer dan de versie die je opstart. De tekst PASS komt alleen in beeld als er werkelijk een verandering is tussen de gegevens in de pager en wat je er net ingeblazen hebt. Al zou je pager totaal in de war zijn door een verminkte file, dan kan je nog steeds de standaard file erin blazen en moet alles weer normaal zijn na het plaatsen van de batterij. Oja, altijd de ketting van je pager halen voor je gaat programmeren anders zakt de pager niet omlaag in het bakje.
Leen