Auteur Topic: PDW versie 2.4  (gelezen 17317 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2008, 17:40:36 »
Citaat van: "hunter"
Maar zo 'goed' als ik ben wijs ik mensen wel op alternatieven, maar zelfs dan is het nog niet goed...

Ik geloof niet dat er iemand heeft gezegd dat jouw aangedragen alternatieven niet goed zijn. Het is alleen zo dat er mensen zijn die daar niet zo bedreven in zijn. Ik bijvoorbeeld hou me ook nog eens bezig met een heel andere kant van deze hobby en daar gaat ook aardig wat tijd in zitten. Om me dan ergens anders in te verdiepen terwijl versie 2.16 nog gewoon volstaat hoeft voor mij dan niet echt.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 710
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2008, 18:23:13 »
Citaat
Heb ik ooit de indruk gewekt dat er bepaalde vruchten afgeworpen zouden moeten worden? Simpel gezegd wil ik er met mijn PDW gewoon niets (meer) mee te maken hebben. Of dat nu iets zal bijdragen dat doet niet ter zake, het is simpelweg mijn besluit. P2000 stond al online voordat PDW die mogelijkheid bood, maar nu kan dat ineens niet meer omdat het in de tussentijd kant-en-klaar in PDW heeft gezeten?

Als je echt zou willen dat er met PDW geen enkele mogelijkheid meer is om iets op Internet te publiceren, dan moet je opties als een "command line" er ook uit halen. In feite zou je zelfs de mogelijkheid om bepaalde bestanden aan capcodes te koppelen uit PDW moeten halen en van PDW een programma moeten maken waar je enkel en uitsluitend mee kan monitoren wat er gedecodeerd wordt en meer niet. Zo gauw er data vastgelegd gaat worden is er een mogelijkheid om die data te publiceren. Blokkeer die mogelijkheid dan ook. Het is wat aan de hypocriete kant om te stellen dat JOUW PDW niet meer gebruikt mag worden om op Internet te publiceren maar dat de huidige versies van PDW die mogelijkheid, via een omweg, wel degelijk hebben.

Ik sluit me bij de andere sprekers aan dat het verwijderen van de HTML mogelijkheid een groot gemis is, ook omdat de argumentatie voor het verwijderen geen hout snijdt. Mij verbaast het dat je laat leiden door het wangedrag van 1, daardoor het plezier van honderden anderen verpest en daar steeds weer op terug moet komen. Laat die PD5HW lekker het heen en weer krijgen. Als hij/zij al iets doet(n) wat niet mag, dan is het aan de Nederlandse overheid om daar tegen op te treden. Weest niet zo verbaasd cq. geirriteerd als je om reacties op PDW vraagt en mensen aangeven weer graag een HTML/FTP optie te hebben. Als je software schrijft of aanpast en dat regelmatig released, zelfs al doe je dat zonder enige winstoogmerk, dan moet je ook wat (stevige) kritiek kunnen incasseren als er mensen blijken te zijn die anders over zaken denken dan jij doet. En niet met een hele flauwe opmerking komen in de trant van:"ik proef wat gemakzucht..." als mensen gewoon hun wensen uitspreken.......

GJN

  • Gast
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2008, 22:20:31 »
PDW 2.4 heb ik nu ook draaiend, bedank Peter.
Wat een reacties op dat er geen HTML/FTP er meer in zit.
Het is een goede zaak dat Peter dit er uit gehaald heeft en ik denk dat de on-line monitoren meer verpest hebben  dan dat er nu geen html/ftp meer in het programma zit.
Command line misschien er ook uit?

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2008, 22:29:27 »
Commandline heeft in de praktijk teveel beperkingen. Zo mag de output (uit het hoofd) niet meer dan 260 tekens bedragen.

Bij het slopen van de commandline benadeel je overigens wel veel mensen die veel tijd en geld hebben besteed aan het bouwen van bijvoorbeeld een extern display.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2008, 08:57:51 »
Het is weer een geweldig programma, hoe dan ook!!!
Het feit dat er iemand zo veel tijd in steekt en het ook nog eens gratis laat downloaden, verdiend (zeker vandaag de dag) in mijn ogen een hele dikke vette pluim!!!

En als je iets niet zelf doet of maakt, houdt dat nou eenmaal in dat je niet kan of mag verwachten dat het 100% aan al je wensen voldoet!

Persoonlijk had ik graag naast de POCSAG/FLEX, ACARS, MOBITEX en ERMES-functies ook graag een ATIS-functie in PDW gezien t.b.v. de scheepvaart.
Maar ja, zoals gezegd; je kan niet alles hebben!

Dus nogmaals; laten we blij zijn, dat we PDW nog steeds gratis kunnen downloaden en dat er iemand is die zich er in verdiept en er heel veel tijd in steekt om het steeds maar weer te verbeteren!!
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #20 Gepost op: 18 maart 2008, 11:51:34 »
Citaat
Het is weer een geweldig programma, hoe dan ook!!!
Het feit dat er iemand zo veel tijd in steekt en het ook nog eens gratis laat downloaden, verdiend (zeker vandaag de dag) in mijn ogen een hele dikke vette pluim!!!

Hier sluit ik me bij aan.............

Offline Rudolf

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 60
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2008, 17:21:49 »
Citaat van: "Erik"
Citaat
Het is weer een geweldig programma, hoe dan ook!!!
Het feit dat er iemand zo veel tijd in steekt en het ook nog eens gratis laat downloaden, verdiend (zeker vandaag de dag) in mijn ogen een hele dikke vette pluim!!!

Hier sluit ik me bij aan.............

Hier sluit ik me ook helemaal bij aan.

Groeten,
Rudolf.
Retevis RT82 - Retevis RT84 - Ailunce HD1 - Swissphone sQuad Flex P2000

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #22 Gepost op: 19 maart 2008, 23:08:19 »
Ik ben eindelijk ook over op PDW 2.4...

Ik heb gelijk een feature request:

Momenteel kan je voor de emailfunctie kiezen voor de melding in het onderwerp, in het bericht of in het onderwerp en bericht.

Een mooie aanvulling zal zijn, of om al bovenstaande instellingen te vervangen voor het volgende:

De melding in het bericht en de filternaam (dus niet de capcode of woord waar filter op triggert) in het onderwerp.

Ik heb de Gmail applicatie op mijn telefoon en een flatfee data-abonnement en nu komen de berichten binnen zonder onderwerp. Ik heb verschillende postvakken waar ik de diverse berichten naartoe wil sluizen. Bijvoorbeeld alle meldingen die het woord "vianen" bevatten naar de Postvak IN en alle berichten die geen "vianen" bevatten naar een aparte map, zodat ik ze niet in de Postvak IN zie. Nadeel van de Gmail applicatie is dat er geen wildcards gebruikt kunnen worden bij de woordfilters. Wanneer "(vianen" binnenkomt, dan komt het bericht in de aparte map en niet in de Postvak IN. Kan ik filteren op het onderwerp, dan is dit probleem ook de wereld uit geholpen en het staat nog een stuk netter ook dan "geen onderwerp".

exLid057

  • Gast
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #23 Gepost op: 19 maart 2008, 23:15:08 »
Citaat van: "Remon"
Ik ben eindelijk ook over op PDW 2.4...

Ik heb gelijk een feature request:

Momenteel kan je voor de emailfunctie kiezen voor de melding in het onderwerp, in het bericht of in het onderwerp en bericht.

Een mooie aanvulling zal zijn, of om al bovenstaande instellingen te vervangen voor het volgende:

De melding in het bericht en de filternaam (dus niet de capcode of woord waar filter op triggert) in het onderwerp.

Ik heb de Gmail applicatie op mijn telefoon en een flatfee data-abonnement en nu komen de berichten binnen zonder onderwerp. Ik heb verschillende postvakken waar ik de diverse berichten naartoe wil sluizen. Bijvoorbeeld alle meldingen die het woord "vianen" bevatten naar de Postvak IN en alle berichten die geen "vianen" bevatten naar een aparte map, zodat ik ze niet in de Postvak IN zie. Nadeel van de Gmail applicatie is dat er geen wildcards gebruikt kunnen worden bij de woordfilters. Wanneer "(vianen" binnenkomt, dan komt het bericht in de aparte map en niet in de Postvak IN. Kan ik filteren op het onderwerp, dan is dit probleem ook de wereld uit geholpen en het staat nog een stuk netter ook dan "geen onderwerp".

Heel makelijk optelossen, laat pdw naar een mail sturen van af deze mail door sturen naar waar je naar wild, dit kan op capcode en op woord, zo doe ik het ook en werkt uit de kunst en super snel, jou idee is ook wel mooi, maar dan graag ook BCC er in zo dat niet iedereen iemand zijn mailadrest ziet

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2008, 00:50:03 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Heel makelijk optelossen, laat pdw naar een mail sturen van af deze mail door sturen naar waar je naar wild, dit kan op capcode en op woord, zo doe ik het ook en werkt uit de kunst en super snel, jou idee is ook wel mooi, maar dan graag ook BCC er in zo dat niet iedereen iemand zijn mailadrest ziet

Tja, dan wordt het een beetje omslachtig.

Dan moet ik vanuit PDW met emailadres1 de alarmering sturen naar emailadres2, op de computer waar emailadres2 op uitkomt moet ik dag en nacht Outlook hebben draaien, met de Outlook van emailadres2 wordt er gefilterd (berichtregel) op "vianen" en dan stuurt emailadres2 de alarmering op zijn beurt de email door naar emailadres3 (Gmail)...

Nadeel is dat ik dan alleen alarmeringen van Vianen op mijn Gmail (op mijn telefoon) krijg. Het is juist de bedoeling om alarmeringen voor Vianen uit te laten komen in de Postvak IN van Gmail en de rest labelen en doorsturen voor het mapje Regio.

Voordeel van Gmail is dat ik daar de filtering en forwarding kan instellen, zonder zelf een mailclient of mailserver te hoeven draaien. Maar zoals gezegd, werken wildcards daar niet.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2008, 15:57:15 »
Het was 3 dagen prutsen, maar heb de filtering van de mail toch voor elkaar. :)

exLid057

  • Gast
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2008, 16:43:38 »
Citaat van: "Remon"
Het was 3 dagen prutsen, maar heb de filtering van de mail toch voor elkaar. :)

:)

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #27 Gepost op: 21 maart 2008, 16:53:08 »
En hoe heb je het uiteindelijk voor mekaar gekregen?

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2008, 19:22:55 »
Dat laat zich niet 123 uitleggen helaas.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.4
« Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2008, 19:26:25 »
Citaat van: "Remon"
Ik heb gelijk een feature request:
Een mooie aanvulling zal zijn, of om al bovenstaande instellingen te vervangen voor het volgende:
De melding in het bericht en de filternaam (dus niet de capcode of woord waar filter op triggert) in het onderwerp.

Zoiets is niet 123 ingebouwd helaas.

Groeten, Peter.