Auteur Topic: Even voorstellen !  (gelezen 3282 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Even voorstellen !
« Gepost op: 14 april 2013, 20:53:19 »
Hallo allemaal ,
Ik ben Peter Sanders , ik ben 21 jaar en kom uit de regio Haaglanden , Delft.
Ik heb veel interesse in de hulpverlening , en wil me daar ook verder in verdiepen.
Ik zit hier op het scannerforum omdat ik graag ook wat verder in het communicatie bij de brandweer haaglanden , maar verder tot nu toe nog niks echt over gevonden

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Even voorstellen !
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2013, 10:23:27 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Even voorstellen !
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2013, 19:02:06 »
Hallo allemaal ,
Ik ben Peter Sanders , ik ben 21 jaar en kom uit de regio Haaglanden , Delft.
Ik heb veel interesse in de hulpverlening , en wil me daar ook verder in verdiepen.
Ik zit hier op het scannerforum omdat ik graag ook wat verder in het communicatie bij de brandweer haaglanden , maar verder tot nu toe nog niks echt over gevonden

Peter, welkom.
Alarmering geschiedt middels pagers. Kun je gewoon meekijken, via de monitorcode, kazerne code, OVD's etc.
Ze gebruiken beperkt DMO, dit zou je kunnen meeluisteren. Maar bied weinig meerwaarde.

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Even voorstellen !
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2013, 22:38:44 »
Hallo allemaal ,
Ik ben Peter Sanders , ik ben 21 jaar en kom uit de regio Haaglanden , Delft.
Ik heb veel interesse in de hulpverlening , en wil me daar ook verder in verdiepen.
Ik zit hier op het scannerforum omdat ik graag ook wat verder in het communicatie bij de brandweer haaglanden , maar verder tot nu toe nog niks echt over gevonden

Peter, welkom.
Alarmering geschiedt middels pagers. Kun je gewoon meekijken, via de monitorcode, kazerne code, OVD's etc.
Ze gebruiken beperkt DMO, dit zou je kunnen meeluisteren. Maar bied weinig meerwaarde.

Meestal alleen bij inzetten en oefeningen ? Maar als je ermee thuis zit te wachten tot je wat hoort zal niet werken he ?

Offline Svennie1998

  • Sven11jaar@live.nl
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Even voorstellen !
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2013, 11:01:50 »
Welkom!
Sven Ravensbergen
15 jaar
Uniden Bearcat USC230-E

Offline Scanner053

  • Aeronautical Station Operator
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
    • LuchtvaartO_NL
Re: Even voorstellen !
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2013, 12:23:19 »
Welkom!
Scanners & Transceivers:
UBC 9000XLT | UBC 125XLT | 2x UBC 355CLT | YAESU FTA-450L
Antennes:
Diamond D-777 | Sirio GP 160 | FlightAware 1090MHz ADS-B
PiAware (RPI3B+)
sharing data with several ADS-B Flightradars

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Even voorstellen !
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2013, 15:45:12 »
Heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn vraag ? Iemand die het weet ?

Citaat
Peter, welkom.
Alarmering geschiedt middels pagers. Kun je gewoon meekijken, via de monitorcode, kazerne code, OVD's etc.
Ze gebruiken beperkt DMO, dit zou je kunnen meeluisteren. Maar bied weinig meerwaarde.

Meestal alleen bij inzetten en oefeningen ? Maar als je ermee thuis zit te wachten tot je wat hoort zal niet werken he ?

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: Even voorstellen !
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2013, 18:50:55 »
Ja, alleen bij inzetten in pricipe. DMO, een directe porto-porto functionaliteit van de C2000 portofoons buiten het netwerk om, is de digitale opvolger van de "kleuren porto's" die de brandweer hier vroeger voor gebruikte. Is mee te luisteren, hoewel pas echt interresant bij een grote inzet, met een daarvoor juist geprogrameerde Tetra-portofoon.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Even voorstellen !
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2013, 21:59:21 »
Ja, alleen bij inzetten in pricipe. DMO, een directe porto-porto functionaliteit van de C2000 portofoons buiten het netwerk om, is de digitale opvolger van de "kleuren porto's" die de brandweer hier vroeger voor gebruikte. Is mee te luisteren, hoewel pas echt interresant bij een grote inzet, met een daarvoor juist geprogrameerde Tetra-portofoon.

En de programmeerkabels of zo iets dergelijks, iets waarmee je het programmeert kan je zelf doen of moet je bij een echte programmeur zijn ?