Auteur Topic: Opnieuw aangestoken  (gelezen 2763 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Fonz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Opnieuw aangestoken
« Gepost op: 10 april 2013, 20:54:30 »
Ik ben al enkele weken aan het rondsnuffelen hier en wil  me toch nog even voorstellen.
Toen ik 8 a 9 jaar oud was bracht ik een bezoek aan de zolder van mijn oom. Hij is inmiddels overleden maar was zendamateur (PAoKSB) en zijn zolder stond dan ook vol met communicatie apparatuur, al dan niet zelf gebouwd.
Ik was meteen verkocht en het duurde niet lang of ik bouwde mijn eigen ontvanger met een electronica bouwdoos van Tandy (Radio Shack). Op mijn 13e kocht ik mijn eerste (kristal) scanner en het luisteren begon toen echt.
Later een pocket scanner (Commtel Com 104) en een Basis scanner (Realistic Pro 2020) gekocht.
Totdat c2000 geintroduceerd werd veel geluisterd maar daarna is het spul in een doos op zolder verdwenen.
Mijn vader kocht onlangs een pocket scanner van Uniden en het begon bij mijj weer wat te kriebelen.
Toen ik 2 maand geleden mijn zolder moest opruimen voor het maken van een slaapkamer kwam ik de doos met scanners weer tegen en ik was direct weer aangestoken door het luister virus.
Inmiddels een hoekje op zolder gemaakt met mijn scanners, 27mc en wat retro computers. Mijn zelfgemaakte open dipool antenne van 70cm en een open dipool van een meter geeft redelijk ontvangst, maar je raad het al, ik wil meer, haha.
Mijn verlanglijstje: Een andere basisscanner, een discone en een GPA op mijn schoorsteen.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: Opnieuw aangestoken
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2013, 20:58:14 »
GPA? niet een mooi glasvezel ding, hoe heete die ook alweer, A-99?
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Fonz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Opnieuw aangestoken
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2013, 21:05:12 »
Vergeleken met mijn mobiele sprietje bevestigd aan mijn dakraam op zolder is een GPA al een hele verbetering.

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Opnieuw aangestoken
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2013, 12:01:10 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Opnieuw aangestoken
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2013, 17:22:03 »
Wat een hoop nieuwe aanmeldingen deze week. Welkom, veel plezier op het forum en met de hobby.

Offline Scanner053

  • Aeronautical Station Operator
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
    • LuchtvaartO_NL
Re: Opnieuw aangestoken
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2013, 12:23:39 »
Welkom!
Scanners & Transceivers:
UBC 9000XLT | UBC 125XLT | 2x UBC 355CLT | YAESU FTA-450L
Antennes:
Diamond D-777 | Sirio GP 160 | FlightAware 1090MHz ADS-B
PiAware (RPI3B+)
sharing data with several ADS-B Flightradars

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Opnieuw aangestoken
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2013, 10:03:28 »
Hij is inmiddels overleden maar was zendamateur (PAoKSB) en zijn zolder stond dan ook vol met communicatie apparatuur, al dan niet zelf gebouwd.

Klaas was een bekend persoon in Nederland, jammer dat hij nu een silent-key is, dat wist ik niet.