Auteur Topic: Realistic PRO 2042  (gelezen 11183 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4918
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Realistic PRO 2042
« Reactie #15 Gepost op: 24 november 2007, 17:09:28 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Ik heb dit zelfde een keer met 1 van mijn PRO's gehad. Die heb ik toen naar de plaatselijke scannerboer (Barning te Rijnsburg) gebracht, hij haalde hem uit elkaar, maakte het toetsengebeuren stof- en vetvrij waarna de boel nog vele jaren probleemloos draaide.

Zo te zien heeft Iceboy moeite om de scanner te demonteren zodat hij erbij kan. Daarna is het vrij eenvoudig: schoonmaken met een wattenstaafje en 96% alcohol. Meestal helpt dat. Als dat niet lukt, zijn er (best dure, ongeveer EUR 40) reparatiekits te koop waarmee je het grafiet van de toets kunt herstellen.

Rene

Ron 01

  • Gast
Re: Realistic PRO 2042
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2007, 18:21:11 »
Het toetsenbordje bestaat uit een rubber matje waar de knoppen op zitten. Aan de achterzijde van deze knoppen zit (inderdaad) een plaatje grafiet welke bij het indrukken 2 printspoortjes doorverbind.
Als de scanner bijvoorbeeld in een rokerige ruimte staat zal deze eerder verontreinigd zijn.
Om deze knoppen weer werkend te krijgen zul je toch echt het spul uit elkaar moeten (laten) halen en reinigen.
Misschien is er een behulpzame (zend)amateur in je omgeving die je daarmee wil helpen?

Offline Iceboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Realistic PRO 2042
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2007, 20:14:44 »
Iedereen bedankt voor de informatie en aanwijzingen. Ik zal eens even op zoek naar een "handige" electroneut in de buurt. ;)
Stay Tuned

Een Hartelijke Groninger Groet (EHGG)  ,  Iceboy

UBC 780 XLT * UBC 92 XLT Close Call * YUPITERU MVT 7100 * KENWOOD TM-D700 E