Auteur Topic: PDW versie 2.3 valt weg  (gelezen 8868 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2008, 13:24:36 »
Citaat van: "P-2000-atrick"
Ja...inderdaad ; ik had een groepscode 2029568 staan met lettend op de woorden; GOR0&nader bericht
Hoezo? ... kan dat inderdaad ook problemen geven?

Ik heb inderdaad iets gevonden waardoor PDW kan crashen indien het eerste filter een & teken bevat. Uiteindelijk had Leen dan toch een beetje gelijk, maar zonder al te diep in te gaan op de technische verklaring had het opzich niet zoveel met het & teken zelf te maken, maar het initialiseren van een stukje geheugen waarin alle stukjes text (dus in dit geval "GOR0" en "nader bericht" geplaatst worden, dit geheugen werd pas NA het lezen van eerste filter vrijgemaakt, terwijl dat op dat moment al beschikbaar had moeten zijn.

Voor iedereen dit deze discussie meeleest dus even het advies om geen &-teken te gebruiken in de tekst van het eerste filter. Uiteraard zal dit probleem in de eerstvolgende versie verholpen zijn. Overigens ben jij tot dusver -voor zover ik weet- de eerste die dit probleem meldt, dus zoveel problemen levert het blijkbaar niet op :-)

Groeten, Peter.

Offline bedankt voor jullie reacties

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW versie 2.3 valt weg
« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2008, 13:54:49 »
ok.... maar toch hartstikke mooi dat je dan weer iets heb gevonden om het systeem nog meer te optimaliseren!
Ik doe veel met dat systeem in mijn eigen interesse-gebied. Tja en dan kan je wel eens tegen iets technisch aanlopen. Maar daar ben jij dan weer voor. :)

Peter bedankt voor je hulp...anderen ook uiteraard!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Patrick :P