Auteur Topic: Stadstoezicht Rotterdam  (gelezen 45926 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2006, 10:18:39 »
Gebruiken die frequenties dan? Volgens mij zitten die alleen maar in een centrale waar ze alleen met beeldschermen werken. Als er iets aan de hand is gebruiken ze direkte lijnen naar de GMK Rotterdam-Rijnmond. Ik heb ook nooit een bewaker gezien in of rond de tunnel.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2006, 15:02:39 »
Citaat van: "Arlé"
Gebruiken die frequenties dan? Volgens mij zitten die alleen maar in een centrale waar ze alleen met beeldschermen werken. Als er iets aan de hand is gebruiken ze direkte lijnen naar de GMK Rotterdam-Rijnmond. Ik heb ook nooit een bewaker gezien in of rond de tunnel.

Waarschijnlijk wordt met de vraag de Tunnelwacht van de voetgangers / fietstunnel mee bedoelt... ;)

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2006, 15:25:20 »
Citaat van: "Peter"
Citaat van: "Arlé"
Gebruiken die frequenties dan? Volgens mij zitten die alleen maar in een centrale waar ze alleen met beeldschermen werken. Als er iets aan de hand is gebruiken ze direkte lijnen naar de GMK Rotterdam-Rijnmond. Ik heb ook nooit een bewaker gezien in of rond de tunnel.

Waarschijnlijk wordt met de vraag de Tunnelwacht van de voetgangers / fietstunnel mee bedoelt... ;)

Inderdaad de tunnel wacht... Mijn fout volgende keer zal ik duidelijker zijn

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #18 Gepost op: 2 maart 2006, 08:03:37 »
150.2625 (M)-154.8625 (H) is zo te horen ook een frequentie van Stadstoezicht Rotterdam, gezien de aard van de gesprekken, komt overeen met 163.6500.

paul19622

  • Gast
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #19 Gepost op: 2 maart 2006, 12:15:01 »
Citaat van: "Peter"
150.2625 (M)-154.8625 (H) is zo te horen ook een frequentie van Stadstoezicht Rotterdam, gezien de aard van de gesprekken, komt overeen met 163.6500.

Deze is dan waarschijnlijk pas in gebruik en nieuw voor mij want veel heb ik er nog nooit op gehoord. Mogelijk is Stadstoezicht Parkeerbeheer van de 155.9875 MHz overgestapt op deze duplex-frequentie? 163.6500 MHz is namelijk het tweede kanaal van deze dienst....

groetjes,

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2006, 14:27:20 »
Ik hoor nog steeds stadstoezicht op 155.9875.

Ik heb nu ook 154.8625 er in gezet. Luisteren of ik wat hoor.

spoorfan

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #21 Gepost op: 6 maart 2006, 13:22:47 »
Pas was ik onderweg naar huis en toen liepen de heren van parkeerbeheer (afdeling van stadstoezicht) ter hoogte van station Rijnhaven. Ze liepen met UHF-porto's te zien aan de antennes.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2006, 17:59:27 »
Collega van me was zaterdagavond op het Centraal Station. De Teamleiders van het PBT van de NS liepen ook met die UHF porto's. Ze blijken zo'n 6 kanalen te hebben. Het kanaal voor op het CS zelf, 466.6500. Daarnaast wat kanalen van Stadstoezicht en dan denk ik aan de 467.2500 en de 467.3500 Daarnaast zat er ook een kanaal op voor contact met de Marokkaanse buurtvaders en voor contact met de RET Kaartcontrole.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2006, 19:15:51 »
En hij had z'n frequentiecounter niet bij zich???
Hmm... Jammer!!!
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2006, 19:18:26 »
Citaat van: "Arlé"
En hij had z'n frequentiecounter niet bij zich???
Hmm... Jammer!!!

Hij was aan het werk dus heeft dan genoeg andere attributen bij zich.

paul19622

  • Gast
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #25 Gepost op: 6 maart 2006, 21:16:16 »
Citaat van: "Johan Beck"
Daarnaast zat er ook een kanaal op voor contact met de Marokkaanse buurtvaders en voor contact met de RET Kaartcontrole.

Moeten deze ook UHF zijn of kan het ook VHF zijn wat die vaders gebruiken ;-)

groet,

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #26 Gepost op: 7 maart 2006, 21:06:35 »
Als dat allemaal in 1 porto geprogrammeerd is zal dat of allemaal UHF zijn, of allemaal VHF.... De kans dat beide (UHF en VHF) in 1 porto zit is vrij klein, al is die er wel....
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #27 Gepost op: 8 maart 2006, 07:32:31 »
Ik weet niet van 6 kanalen, maar het kanaal van CS wordt volgens mij door alle bij CS-veilig betrokken gebruikt. De KLPD spoorwegpolitie, de regiopolitie, stadstoezicht, de RET, de marokaanse vaders, de teamleiders PBT, particuliere beveiligers (voor zover aanwezig) en een aantal van de dames en heren van NS reizigers op het perron. Ze hebben allemaal een roepnummer in de 7.00 reeks. De 7.11 is b.v. de spoorwegpolitie.

Zover ik weet zijn de Rotterdam dekkende kanalen van stadstoezicht nog allemaal in de VHF en wordt de UHF gebruikt voor de zogenaamde toezichtsmodellen, waarbij de meerdere diensten en particuliere beveiligers samenwerken in een bepaald gebied, zoals CS en de Lijnbaan en koopgoot.
De frequentie 154.8625 wordt gebruikt door de post Piekstraat, naast de 163.650.

Spoorfan

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #28 Gepost op: 8 maart 2006, 12:39:39 »
Citaat van: "spoorfan"
Ik weet niet van 6 kanalen, maar het kanaal van CS wordt volgens mij door alle bij CS-veilig betrokken gebruikt. De KLPD spoorwegpolitie, de regiopolitie, stadstoezicht, de RET, de marokaanse vaders, de teamleiders PBT, particuliere beveiligers (voor zover aanwezig) en een aantal van de dames en heren van NS reizigers op het perron. Ze hebben allemaal een roepnummer in de 7.00 reeks. De 7.11 is b.v. de spoorwegpolitie.

Zover ik weet zijn de Rotterdam dekkende kanalen van stadstoezicht nog allemaal in de VHF en wordt de UHF gebruikt voor de zogenaamde toezichtsmodellen, waarbij de meerdere diensten en particuliere beveiligers samenwerken in een bepaald gebied, zoals CS en de Lijnbaan en koopgoot.
De frequentie 154.8625 wordt gebruikt door de post Piekstraat, naast de 163.650.

Spoorfan

KLPD Spoorwegpolitie werkt toch al op C2000 ??

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #29 Gepost op: 9 maart 2006, 07:14:03 »
Dat klopt, de KLPD werkt ook op C2000 voor het verkeer tussen de meldkamer en de agenten en intern verkeer. Voor het project CS veilig werken ze ook op de analoge porto met alle andere deelnemers.
En en dus.

Spoorfan.