Auteur Topic: Stadstoezicht Rotterdam  (gelezen 45922 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Stadstoezicht Rotterdam
« Gepost op: 2 oktober 2005, 11:47:22 »
Naar aanleiding van eerdere postings heb ik een tijdje wat frequenties meegeluisterd. Hierbij een lijstje van wat ik nu vrijwel zeker weet.
Het gaat vooral over stadstoezicht rotterdam.
155.9875 Stadstoezicht R-dam centrum (simplex)
163.6500 idem zuid
163.7300 idem west (lijkt in de plaats gekomen van 172.950)
163.8100 idem (wordt sporadisch gebruikt nog geen inzicht in welk district)
163.8300 stadstoezicht Capele a/d Ijssel (ook op metrostation Capelse brug) (ook Blijdorp Zoo met andere tq)
167.4700 Stadstoezicht R-dam noodoproep (simplex?)
168.2100 stadstoezicht R-dam (wordt sporadisch gebruikt geen idee van district) (simplex)

Eerder waren 172.9350 en 172.9500 in gebruik maar die zijn naa ingebruikname van de 163 MHz frequenties stil, dus kennelijk niet meer ingebruik.

Als iemand nog aanvullingen of opmerkingen heeft hoor ik het graag.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2005, 13:06:03 »
Citaat van: "spoorfan"
155.9875 Stadstoezicht R-dam centrum (simplex)

Ik dacht dat dit iets van parkeerzaken was. En bovendien zie ik toezichthouders in het centrum allemaal met UHF portofoons lopen.

paul19622

  • Gast
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2005, 13:29:49 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "spoorfan"
155.9875 Stadstoezicht R-dam centrum (simplex)

Ik dacht dat dit iets van parkeerzaken was. En bovendien zie ik toezichthouders in het centrum allemaal met UHF portofoons lopen

Klopt hoor Johan de lijst is verre van compleet, momenteel hoor ik op 155.9875 MHz alleen maar nummers doorgeven en vervolgens volgt daar een adres op dus iets van parkeer vergunningen opvragen dit gebeurd in Delft op precies dezelfde manier alleen noemen ze het hier parkline opvragen. Op 163.6500 MHz heb ik Stadstoezicht Schiedam en sinds ik het vandaag hoor nog iets wat lijkt op een tweede kanaal van de parkeerdienst Rotterdam. Verder zal ik ze weer gaan bijzetten want helemaal onjuist heeft spoorfan het niet want ook ik hoor op 163.7300 + 172.9500 MHz gesprekken wat verdacht veel lijkt op Stadswachters. En zojuist een gesprek op 163.7300 MHz van een ingegooide winkelruit op de Schiedamseweg :?

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2005, 18:37:54 »
Ik heb ook niet gezegd dat de lijst compleet is.

Voor wat betreft de 155.9875.
De parkeerwachters maken in Rotterdam tegenwoordig deel uit van stadstoezicht. Het is post van Vollenhovenstraat. Ik hoor zo nu en dan ook vragen voor milieu, maar inderdaad veel parkeerzaken.

Betreffende de UHF porto's.
Er zijn verschillende gebieden waar er wordt samengewerkt tussen de politie, de particuliere bewakingen en stadstoezicht en de RET en NS. Ik ken er 3. Rotterdam CS gebied frequentie 466.6500 (roepnaam 7.00), gebied lijnbaan en koopgoot 467.2500 (roepnaam victor 400) en rond de westkruis kade 467.3500(veelal 4.19 als aanroep). Andere frequenties ken ik niet, maar in het kader van het naderende c2000 blijf ik zoeken. Het zijn niet allemaal politiefrequenties, maar die luistert wel mee.

Op het CS wordt ook door de informaten en vaak ook door de PDL van die uhf porto gebruik gemaakt voor veiligheidszaken. Tevens de marokaanse vaders en de particuliere veligheidsdienst.

Op de 172.95 hoor ik al 2 of 3 weken niets meer, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.

OP 163.650 hoor ik stadstoezicht zich in melden van de post Piekstraat. Dat is op Feyenoord.

Als het goed is  hebben de stadswachters dan ook een VHF porto bij zich.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2005, 18:45:44 »
Citaat van: "spoorfan"
Betreffende de UHF porto's.
Er zijn verschillende gebieden waar er wordt samengewerkt tussen de politie, de particuliere bewakingen en stadstoezicht en de RET en NS. Ik ken er 3. Rotterdam CS gebied frequentie 466.6500 (roepnaam 7.00), Op het CS wordt ook door de informaten en vaak ook door de PDL van die uhf porto gebruik gemaakt voor veiligheidszaken. Tevens de marokaanse vaders en de particuliere veligheidsdienst.

Op CS zie je inderdaad veel mensen met UHF porto's lopen. Ook PreNed loopt daar met  die porto's. Bedoel je die soms met die particuliere veligheidsdienst? Tevens bestaat de benaming PDL (Perrondienstleider) bij de NS niet meer. Dat is gewijzigd in Knoco (Knooppuntcontroller) en de voormalige POPZ (Perronopzichter) heet nu PLP (Procesleider Perron).

Citaat van: "spoorfan"
Als het goed is  hebben de stadswachters dan ook een VHF porto bij zich.

Ik zal je zeggen dat ik inderdaad sommige toezichthouders in het centrum naast een UHF porto ook met een VHF porto heb zien lopen.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2005, 18:46:14 »
Rotterdam heeft geen parkeerwachters, maar parkeercontroleurs. P-wachters zitten op parkeerterreinen bij Ahoy. :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2005, 22:23:37 »
Citaat van: "spoorfan"
Betreffende de UHF porto's.
Er zijn verschillende gebieden waar er wordt samengewerkt tussen de politie, de particuliere bewakingen en stadstoezicht en de RET en NS. Ik ken er 3. Rotterdam CS gebied frequentie 466.6500 (roepnaam 7.00).

Vanavond was ik weer even op CS. Na een tijdje wachten was er wat communicatie op 466.6500. Op de onderband kwam het signaal keihard door dus die post moest wel op het CS staan. Het signaal op het relais (466.6500) vond ik nou niet al te hard. Er werd gevraagd om assistentie om een dronkaard te verwijderen uit de hal. Ik dus ook naar die hal en daar kwam 2 man spoorwegpolitie aangelopen. Zij werden opgevangen door een medewerker van de NS die hen verwees naar de dronkaard die daarop verwijderd werd.

paul19622

  • Gast
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 8 oktober 2005, 22:32:53 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "spoorfan"
Betreffende de UHF porto's.
Er zijn verschillende gebieden waar er wordt samengewerkt tussen de politie, de particuliere bewakingen en stadstoezicht en de RET en NS. Ik ken er 3. Rotterdam CS gebied frequentie 466.6500 (roepnaam 7.00).

Vanavond was ik weer even op CS. Na een tijdje wachten was er wat communicatie op 466.6500. Op de onderband kwam het signaal keihard door dus die post moest wel op het CS staan. Het signaal op het relais (466.6500) vond ik nou niet al te hard. Er werd gevraagd om assistentie om een dronkaard te verwijderen uit de hal. Ik dus ook naar die hal en daar kwam 2 man spoorwegpolitie aangelopen. Zij werden opgevangen door een medewerker van de NS die hen verwees naar de dronkaard die daarop verwijderd werd.

Klopt Johan die 466.6500 is hier in Delft bij mij redelijk te beluisteren. Overigens wordt er soms gesproken over schakelen naar kanaal 2. Deze heb ik echter nog niet kunnen vinden.

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2006, 20:14:36 »
Ook een aardige is 164.65 de bewakings toren op het Zuidplein

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2006, 20:17:22 »
Citaat van: "Carl"
Ook een aardige is 164.65 de bewakings toren op het Zuidplein

Is dat Falck die het winkelcentrum beveiligd?

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2006, 21:37:05 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Carl"
Ook een aardige is 164.65 de bewakings toren op het Zuidplein

Is dat Falck die het winkelcentrum beveiligd?

Ja klopt! best druk die frequentie

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2006, 12:32:01 »
Ja.Vanuit een soort verkeerstoren houden ze via camera,s het hele plein in de gaten.ook s,nachts.De hele dag is er verkeer op.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2006, 18:27:20 »
Waar is die "verkeerstoren"dan ergens op het Zuidplein, zit namelijk vanaf Hoogvliet ook nogal regelmatig naar deze frequentie te luisteren. Met name op de koopavond(den) en zaterdag en het is altijd weer een drukte van belang. Een "interessante frequentie als C 2000 geheel bij Rotterdam Rijnmond ingevoerd is.

groeten John R

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2006, 22:35:45 »
John,die toren zit op het grote plein tussen de hema en v/d.Kan niet missen je ziet de beeldschermen.

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Stadstoezicht Rotterdam
« Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2006, 22:43:32 »
Weet iemand welk kanaal de bewaking van de Maastunnel gebruikt?