Auteur Topic: 469.350Mhz  (gelezen 15923 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
469.350Mhz
« Gepost op: 6 maart 2015, 13:58:05 »
Vanmorgen ving ik op deze frequentie een hele discussie over medicijnen of deze nu gehaald of gebracht zouden worden.
Heel duidelijk te ontvangen in het centrum van Rotterdam. Misschien dat verzorgingshuis aan de Crooswijksekade of  huize Atrium ofzo?
Iemand enig idee??
Later hoorde ik zeggen dat "die nieuwe" waarover gebeld is nu in de lift zit en of die boven opgevangen kan worden. Daarna tot op heden niets meer gehoord.
Misschien iets van het EMC?

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 474
  • Rotterdam
Re: 469.350Mhz
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2015, 07:27:10 »
De Rubroek op de Crooswijkse kade heeft Kenwood PMR-porto's. Ik zal als mijn scanner het weer doet eens luisteren.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2015, 18:42:16 »
Vanmiddag weer gesprekken gehoord: "Ga jij straks nog naar die vergadering op de 5e etage? " Antw: "Nee, want ik moet om kwart over drie op EP zijn".

Verder ging het over een vervoerdienst, dat die de laatste tijd steeds zo laat komen nadat ze hebben gebeld.
Daarna weer stil, het valt op dat ze maar mondjes maat in de lucht zijn en ook maar korte gesprekken voeren.

Ik heb verder geen idee wat dit kan zijn maar het is heel duidelijk te volgen in het centrum van Rotterdam.
Heeft er iemand verder ook iets gehoord? Spoorfan misschien??

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: 469.350Mhz
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2015, 08:43:10 »
Ik had hem nog niet meegeluisterd. Zet hem vandaag bij. Als ik iets weet hoor je het. Heb je misschien een Tq?

Spoorfan

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: 469.350Mhz
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2015, 08:53:22 »
Nog een toevoeging. Bij de politie is EP bureau eendrachtsplein in Rotterdam. Vervoersdienst zou kunnen duiden op het vervoer van verdachten of gevangenen door de parketpolitie of de dienst van justitiële inrichtingen (DV&O).

even opletten wat er verder wordt gezegd.


Spoorfan

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4898
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: 469.350Mhz
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2015, 14:29:53 »
469.350/97.4 was in gebruik bij Dienst Justitiële Inrichtingen Detentieboten Merwehaven. Zou dus zomaar een justitie gebruiker kunnen zijn die deze in gebruik heeft genomen. Ligt met alle ex-PVD frequenties wel wat voor de hand, maar is geen harde regel...
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2015, 08:11:42 »
TQ is mij helaas niet bekend, gisterenavond korte gesprekken over de verkiezingen en over de koffie, verder helemaal niet interessant. Vanmorgen rond 07.00u: " er staat personeel van CSU voor de lift, kunnen die binnengelaten worden?"
Even later: " Jongens, van Gansewinkel is er" en " CSU is voor de 5e en 6e etage".

Daarna weer stil.
Misschien toch een frequentie van een facilitaire dienst van EMC? Of een ander ziekenhuis?  Dat CSU is die schoonmaak gigant ik weet niet of het iets van justitie is, deze doen toch alles via C2000?
Ook dat medicijnverhaal eerder doet je toch aan iets van een ziekenhuis denken?
Mogelijk dat met EP een gebouw aanduiding wordt bedoeld? Dat heb je wel bij EMC daar worden de verschillende bouwdelen zo aangeduid, gebouw BD, gebouw PA en misschien ook een gebouw EP?
Ik geloof dat het politiebureau aan het Eendrachtsplein niet veel meer doet.

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2015, 19:13:51 »
Vanavond om 20.00u wordt er gevraagd of men weet waar de waterafsluiter zit? Antw: "nee joh ik kan niet alles weten".
Dan weer stil.

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2015, 15:08:34 »
Hele tijd niets meer gehoord,vanmorgen weer het CSU ritueel, er stonden weer medewerkers bij de lift en of die naar binnen mochten. Na een halfuur werd er gevraagd of de ochtendmedicatie al was uitgezet (of klaargezet of zoiets) dit werd met een Ja correct beantwoord daarna de hele dag niets meer tot 16.00u geluisterd.

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2015, 14:48:41 »
Gisterenavond om ongeveer 23.50u weer in de lucht, het gesprek ging over een far arts die was geweest en dat meneer niet weg mocht voordat de far arts had overlegt en heeft terug gebeld. Ik heb nu maar even google bezocht en FAR blijkt te staan voor Forensisch Artsen Rotterdam.

Ik hou deze frequentie nu toch voor iets van het EMC, het gesprek hier ging waarschijnlijk over een overleden iemand die niet vervoerd mocht worden voordat die far dat had doorgebeld.
Die afkorting EP die we eerder hoorde kan inderdaad een afkorting van een locatie binnen het ziekenhuis zijn, verschillenden ruimten worden zo aangeduid heb ik van een insider gehoord. Dat EP kan staan voor Erasmus Parkeren of parkeergarage of Erasmus Patelogie bijv.
Waarschijnlijk dus geen politie bureau Eendrachtsplein.
Ruimtes van de Daniel worden wel met DD DDHK of DDK aangeduid en bij Sopie met SK of SKZ.

Ik ben benieuwd of iemand anders ook nog iets heeft gehoord?
Misschien een nieuwe frequentie van EMC die we aan ons lijstje kunnen toevoegen??

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 282
Re: 469.350Mhz
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2015, 15:34:17 »
Ik krijg het idee dat het gaat om de arrestantenafdeling op het Haagseveer, die zit volgens mij op de 4e en 5e etage.
Bij het google’n kwam ik ook FAR tegen zie het vetgedrukte kopje Onmenselijk

http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centrum-noord/regionaal-nieuws/artikel/2406431/politiegeweld-hij-schopte-me-in-mijn-kruis.aspx

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2015, 11:31:33 »
Ik heb het stukje gelezen, is wel uit 2012 hieruit kan je wel concluderen dat die FAR artsen zijn belast met de medische verzorging van arrestanten maar op de frequentie werd ook over de 6e etage gesproken en zo hoog is het niet aan het Haagseveer.
Verder gaat alles toch via c2000 daar?

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: 469.350Mhz
« Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2015, 11:13:31 »
Ik heb ook het idee dat het de arrestantenafdeling is.

Spoorfan

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 469.350Mhz
« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2015, 11:15:58 »
Na een aantal dagen niets gehoord te hebben, vanmorgen vroeg even in de lucht, ging over een defect van de koeling, deze werd te warm en gaf daardoor een alarm dat ergens centraal binnen kwam.
Toen werd er gezegd: ik zal de chef van de wacht in kennis stellen, is het in gebouw BE?
Dit is toch herkenbaar van het EMC? Daarna weer stilte.

Ik denk toch dat het iets van het EMC is, ze hebben meerdere frequenties naast 467.390.
Zo gebruiken ze ook 469.510 die ook maar weinig in de lucht is net als 469.450.
469.350 past dan ook wel in dit plaatje?

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 282
Re: 469.350Mhz
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2015, 19:34:13 »
Nou het blijft vaag. Wat is gebouw BE trouwens? Ik ben niet zo op de hoogte van EMC terminologie.
Chef van wacht vind ik ook wel passen bij een arrestantenafdeling, maar dan is het radioverkeer wel erg weinig.

Heb je de bekende (heb ze niet paraat) frequenties van arrestantenbewaking Haagse Veer nog wel eens gehoord?