Auteur Topic: Toevoeging voor mensen die PDW draaien  (gelezen 67313 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #240 Gepost op: 4 augustus 2022, 19:36:10 »
Is er ook ergens voor het door sturen naar telegram een mogelijkheid om in te stellen dat hij alleen in bepaalde tijden van de dag info naar telegram stuurt, zo iets van 07:00 tot 17:00. Ik kan daar niks over vinden in het programma.

mvg PE

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #241 Gepost op: 4 augustus 2022, 20:25:11 »
Persoonlijk begrijp ik niet de meerwaarde? Je kan in telegram ook instellen dat je geen geluid krijgt op een vooraf ingestelde tijd. Of via de app instellingen.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #242 Gepost op: 5 augustus 2022, 12:12:42 »
Ik heb die instelling niet gevonden, gaat om bijvoorbeeld in de nacht automatisch stil tussen 23:00 en 07:00.
Waar is dit in de bot app en telegram te vinden? Gaat er dus om dat ik hem niet per kanaal in bepaalde tijd stil kan zetten zo ver ik kan vinden dus dan de vraag kan dit wel via evt update van PDW Reader?

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #243 Gepost op: 6 augustus 2022, 06:54:12 »
Ik zie ook de meerwaarde er niet van. Dit kan je instellen in telegram, en anders op je telefoon. (Bij iPhone heet dat focus)
Groeten, Martijn

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #244 Gepost op: 7 augustus 2022, 21:25:37 »
Bij de samsung kan dit alleen per dag handmatig, vandaar ook de vraag hier over. Zou het instellen makkelijker maken :)

Mvg Pe

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #245 Gepost op: 19 augustus 2022, 19:43:19 »
Goedenavond,

ik maak gebruik van de virtuele com poort oplossing.
nu staat er dat ik in mijn geval PDW de meldingen moet laten versturen naar com poort 3 maar waar stel ik dit in binnen PDW?

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #246 Gepost op: 19 augustus 2022, 20:29:14 »
Goedenavond,

ik maak gebruik van de virtuele com poort oplossing.
nu staat er dat ik in mijn geval PDW de meldingen moet laten versturen naar com poort 3 maar waar stel ik dit in binnen PDW?

Ik ben er inmiddels uit, met serialsend


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #247 Gepost op: 30 augustus 2022, 11:30:07 »
Inmiddels heb ik de telegram bot ook gekoppeld, echter werkt deze maar op 1 telefoon heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Via bothfather heb ik een bot aangemaakt, ook diverse wijzigingen in de privacy helpen niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #248 Gepost op: 30 augustus 2022, 12:35:46 »
Inmiddels heb ik de telegram bot ook gekoppeld, echter werkt deze maar op 1 telefoon heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Via bothfather heb ik een bot aangemaakt, ook diverse wijzigingen in de privacy helpen niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je zal de BOT moeten toevoegen in een Groep / Kanaal. Dan kan je deze op heel veel telefoons zien. Iedereen kan dan je groep/kanaal volgen als ze dat willen, of je stelt hem in dat alleen jij bepaald wie in de groep/kanaal mag.

Als je de bot hebt, werkend. Maak dan een groep/kanaal aan, hier voeg je de BOT toe en geef je deze alle rechten. Nu komen de meldingen in je groep binnen.

Ik ben een handleiding aan het schrijven omdat er meer vraag naar is, maar ja gezien het allemaal vrijwillig is kan het even duren en vraag dan ook even geduld. Of je moet zelf even wat gaan spelen, je kan niets kapot maken namelijk.

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #249 Gepost op: 30 augustus 2022, 20:55:47 »
Inmiddels heb ik de telegram bot ook gekoppeld, echter werkt deze maar op 1 telefoon heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Via bothfather heb ik een bot aangemaakt, ook diverse wijzigingen in de privacy helpen niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je zal de BOT moeten toevoegen in een Groep / Kanaal. Dan kan je deze op heel veel telefoons zien. Iedereen kan dan je groep/kanaal volgen als ze dat willen, of je stelt hem in dat alleen jij bepaald wie in de groep/kanaal mag.

Als je de bot hebt, werkend. Maak dan een groep/kanaal aan, hier voeg je de BOT toe en geef je deze alle rechten. Nu komen de meldingen in je groep binnen.

Ik ben een handleiding aan het schrijven omdat er meer vraag naar is, maar ja gezien het allemaal vrijwillig is kan het even duren en vraag dan ook even geduld. Of je moet zelf even wat gaan spelen, je kan niets kapot maken namelijk.

Bedankt voor deze aanvulling, ik heb alle rechten toegekend maar krijg niks binnen. Ik wacht graag tot het document gereed is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #250 Gepost op: 30 augustus 2022, 21:29:43 »
En dan zet je ook wel de groep/kanaal ID in de PDW reader erbij, dus op regel 2 o.i.d. moet je wel het ID plaatsen. begint met een -100 denk ik.

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #251 Gepost op: 31 augustus 2022, 20:30:23 »
En dan zet je ook wel de groep/kanaal ID in de PDW reader erbij, dus op regel 2 o.i.d. moet je wel het ID plaatsen. begint met een -100 denk ik.

Dit lijkt inderdaad te werken, er moet een prefix van -100 voor je telegram id


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #252 Gepost op: 3 september 2022, 07:26:41 »
Telegram groepsberichten.
Ervan uitgaande dat je telegram al geconfigureerd hebt, zo niet dan volg eest de stappen in de map van PDW-Reader om je Telegram Account te activeren.
Om Telegram in een groep of kanaal te gebruiken dien je een extra stap te doorlopen. Als je Telegram actief hebt in de Reader en de meldingen binnen komen op je GSM dan heb je alles goed ingesteld.
We gaan een stapje verder, je kan namelijk een groep of kanaal aanmaken, verschil is dat een groep vanzelfsprekend je groep is en dat een kanaal voor iedereen is. Als je de meldingen dus in een kanaal wil plaatsen dien je een BOT aan te gaan maken. Een BOT is een robot die jouw meldingen doorstuurt naar je groep of kanaal.
Als je BOTFATHER zoekt en deze actief maakt doorloop je de stappen die de BOT aangeeft, dit is niet moeilijk. Nadat je BOT actief is zal je een ID krijgen en een API, deze heeft als voorloop nummer -100 je moet deze ID plaatsen in de READER op plaats 2 ( daar heb ik hem ).
Nu moet je in jouw groep de bot toevoegen als gebruiker en deze alle rechten geven. Als de BOT nu een ADMIN is in je groep zal hij de meldingen plaatsen.
Als je even rustig kijkt en leest zal het zeer eenvoudig zijn, anders lees ik het wel en zal je proberen mee te helpen de BOT actief te zetten.
-   In de pen
Je telegramberichten ook delen in Twitter of Facebook. Dit kan ook alleen dan moeten we gebruik maken van IFTTT app. Deze is gratis tot 5 applicaties, dus meer dan voldoende.
Ik zal later uitschrijven hoe je de berichten dan doorzet naar IFTTT.
Heb je vragen m.b.t. dit item dan kan je me mailen op mail@theovermeulen.nl
Neem de tijd om even rustig te lezen, dan moet je er zeker uitkomen. Geduld is een schonezaak.

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #253 Gepost op: 3 september 2022, 09:19:40 »
De telegram werkt nu super, meldingen komen realtime binnen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline ErikS

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #254 Gepost op: 8 september 2022, 19:44:40 »
Goedenavond. Zouden jullie met mij willen meekijken naar het volgende? Ik krijg het namelijk niet helemaal werkend.

Ik heb het inmiddels werkend dat PDW Reader en telegram met elkaar communiceren. Ook de testberichten van SerialSend komen in PDW Reader en op Telegram binnen. Alleen ik krijg het maar niet voor elkaar om PDW berichten door te laten sturen naar PDW Reader. Ik gebruik alles op dezelfde computer.

Hebben jullie een idee wat er fout gaat?