Auteur Topic: p2kflex P2000 Telegram BOT  (gelezen 31330 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2021, 17:06:53 »
Gebruiksaanwijzing p2kflex P2000 Telegram BOT

Zoek de @p2kflexP2000bot op Telegram (of via de link https://t.me/p2kflexP2000bot)
Vervolgens dient u onderin op Starten te drukken. Soms gaat dit de eerste keer niet direct goed en verschijnt er een rood uitroepteken. Klik in dat geval op de verschenen regel /start
Je kunt nu je locatie sturen. Doe dit door onderin op het paperclipje te klikken.

Je kunt hiermee een aantal zaken delen, waaronder foto’s en bestanden maar ook uw locatie. Klik eerst in de keuzebalk onderin op Locatie, hierna kun je kiezen voor je huidige/ geselecteerde locatie of het delen van je live-locatie. Laatstgenoemde optie kan voor 15 minuten, 1 uur of voor 8 uur. Dit is iets van Telegram en is door de BOT niet aan te passen. Aangezien je telefoon regelmatig locatie-updates zal sturen en er altijd meerdere gebruikers zullen zijn die hun live-locatie willen delen, is de dringende vraag om dit alleen te gebruiken als je daadwerkelijk onderweg bent. Op het moment dat het delen stopt (handmatig, of automatisch na de gekozen periode) dan zal de laatst bekende locatie onthouden blijven en gebruikt worden in combinatie met de opgegeven radius.
NB: ivm belasting van de server worden locatie-updates maximaal 1x per minuut verwerkt en indien de nieuwe locatie minimaal 100m verschilt ten opzichte van de vorige locatie.

Door je locatie te delen stuur je een plattegrondje waar de P2000 BOT coördinaten uithaalt.
Deze coördinaten zullen vergeleken worden met die van de P2000 meldingen om op basis daarvan te bepalen welke bij jou in de buurt zijn en welke niet. De BOT zal bevestigen dat de locatie is ontvangen en nu kun je een radius (een straal) instellen rondom jouw locatie. Gebruik hiervoor het /radius commando, zie onder. Je kunt een radius opgeven van 1 tot 10km, bijvoorbeeld /radius 5

Met het /info commando kun je alle mogelijke commando’s opvragen, maar ook jouw op dat moment bekende locatie en radius.

Voor de volledige handleiding, inclusief afbeeldingen, zie https://www.p2kflex.nl/P2000bot.pdf

Online Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2021, 16:37:41 »
Eergisteren ook aangezet, werkt prima, de afstand geeft het bericht ook netjes aan.

Komende weken eens koekeloeren op andere locaties  ;)
Groeten van Michel

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2021, 13:46:18 »
Sinds gisterenmiddag in gebruik en werkt inderdaad. Is de maximale afstand die je kunt instellen 10km? Ik ontvang alleen nu af en toe een ambulance die in de buurt is gealarmeerd.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2021, 20:57:52 »
Sinds gisterenmiddag in gebruik en werkt inderdaad. Is de maximale afstand die je kunt instellen 10km?

Ja, anders wordt het erg druk qua pushberichten. Elke melding geeft al 2 berichten (plattegrond plus melding, tenzij het een opvolgende melding is voor dezelfde locatie). Ik merk nu al dat er met inmiddels toch al 194 gebruikers aardig wat meldingen worden verstuurd. Daar komt nog eens bij dat ik bezig ben met 2 aanvullende opties, namelijk het naast elkaar kunnen gebruiken van de gewone locatie en de live-locatie waardoor je op dat moment in feite 2x zoveel meldingen kunt ontvangen. Daarnaast een grotere straal voor incidenten, zodat je grotere incidenten verder dan de normale straal kunt ontvangen. Daar ben ik al wat mee aan het testen en dat werkt vooralsnog aardig, maar duurt nog wel even voordat het echt gebruikt kan worden :)

Offline Dutch Firefly

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #19 Gepost op: 3 mei 2021, 13:36:35 »
Ik heb de bot nu ongeveer een week meelopen en het werkt zonder problemen. Een optie met een paar te kiezen codes zou leuk zijn.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #20 Gepost op: 3 mei 2021, 15:17:41 »
Een optie met een paar te kiezen codes zou leuk zijn.

Die komt in de volgende update :)

Offline Dutch Firefly

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #21 Gepost op: 3 mei 2021, 15:23:26 »
Een optie met een paar te kiezen codes zou leuk zijn.

Die komt in de volgende update :)

:)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2021, 19:57:04 »
Ben je verplicht als je de app installeert om Telegram toegang te geven tot je contacten, camera, bestanden en noem maar op?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #23 Gepost op: 4 mei 2021, 22:12:22 »
Ben je verplicht als je de app installeert om Telegram toegang te geven tot je contacten, camera, bestanden en noem maar op?

Volgens mij niet, maar voor je locatie is dat wel nodig. Contacten kan handig zijn zodat je weet wie van je vrienden Telegram heeft. Volgens mij zijn het dezelfde vragen als bij WhatsApp en hoef je echt niet bang te zijn dat er rare dingen gebeuren op de achtergrond. Contacten heb ik al uitgelegd, camera om direct foto's te kunnen versturen, bestanden om die weer als bijlage te kunnen versturen, allemaal van dat soort dingen. Kan zijn dat bepaalde functies niet goed werken als je niet alle permissies geeft :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #24 Gepost op: 5 mei 2021, 17:14:00 »
Eerdaags hoop ik de update draaiend te hebben. Vooruitlopend daarop; het is mogelijk om bepaalde capcodes niet te tonen, zoals lichtkrantcodes en andere zaken die altijd als 'extra' meelopen. Deze codes kunnen gemeld worden zodat ik ze uit kan sluiten op Telegram

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #25 Gepost op: 6 mei 2021, 16:07:12 »
Nou het staat er hier nu ook op, ik ben benieuwd.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #26 Gepost op: 6 mei 2021, 16:12:28 »
Nou het staat er hier nu ook op, ik ben benieuwd.

Ah jij hebt de radius op 2x 5km staan. Je kunt de incidentradius ook groter zetten als je wilt, voor opschalingen en MMT inzetten buiten de gewone straal :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #27 Gepost op: 6 mei 2021, 16:15:15 »
Ik las het allemaal, eerst maar even de omgeving bekijken.
Maar ik dacht dat MMT meldingen altijd verschijnen? Zo lees ik het namelijk in het pdf bestand.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #28 Gepost op: 6 mei 2021, 16:20:07 »
Ik las het allemaal, eerst maar even de omgeving bekijken.
Maar ik dacht dat MMT meldingen altijd verschijnen? Zo lees ik het namelijk in het pdf bestand.

Als je zelf iets ontwikkelt en schrijft dan is het niet altijd makkelijk om alles op de juiste wijze uit te leggen. Misschien staat het niet helemaal duidelijk in de PDF, maar het komt erop neer dat als je ambulance uitschakelt, MMT meldingen wel door blijven komen, binnen de opgegeven straal. Je kunt die straal vergroten voor grotere incidenten en MMT inzetten. Dus bijvoorbeeld binnen 5km alles ontvangen (wat je geselecteerd hebt) en in een grotere straal de meer "interessante" incidenten. Dat was in elk geval de opzet, zegmaar. Zet hem anders op 10, 15 of wat je wilt en kijk wat er gebeurt. Er verschijnt een icoontje voor als het een "incident" is.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #29 Gepost op: 6 mei 2021, 16:25:05 »
Ik ga er eens mee spelen.

Offline Glenn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
    • UBC 3500 XLT Community
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #30 Gepost op: 8 mei 2021, 11:08:52 »
Interessant, ik lees eens mee  ;)