Auteur Topic: Terug van weggeweest.  (gelezen 2734 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline DWVS

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Terug van weggeweest.
« Gepost op: 7 september 2013, 10:06:00 »
Hallo beste forumleden. Na een stop van ongeveer 10 jaar kwam ik een paar maanden geleden weer mijn oude vertrouwde Bearcat 120 XLT tegen. Opnieuw de gebruiksaanwijzing doorgelezen, aangezet en ik was weer verkocht. Het begon na een paar dagen weer te borrelen.....ik wil meer!

Wat wil ik dan?

Mijn situatie is als volgt. Woon in een hoog flatgebouw en het dak is 60 meter hoog. Daar wil ik een antenne op plaatsen en dan de kabel naar mijn appartement halen. De kabel zal al met al zo'n 40 meter lang moeten zijn.

Daar naast wil ik een goede tafelscanner die ik eventueel kan aansluiten op de pc om zo via software alles te kunnen programmeren.

Wat wil ik ontvangen? Alles wat mogelijk is van de laagste tot hoogste frequenties.

Oke, en nu mijn vragen.... wat voor een soort antenne heb ik hier voor nodig als je rekening moet houden met heeeeeel veeeeel wind op 60 meter hoogte tijdens storm. Is een coax van 40 meter te doen of zit daar heel veel verlies in? En last but not least welke goede scanners zijn er nu zo al te verkrijgen.

Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen mijn oude hobby weer op te pakken.

Groetjes,
Philip

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2013, 10:26:42 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline vladi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
    • scannerforum.
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2013, 10:50:53 »
Philip ten eerste van harte welkom,ik wil zeggen tegen je leef je eigen uit op dit forum [heel veel info ] succes

Joop

nl13649 ;)
Uniden 3500/AOR8200./ROTOR:KENPRO KR-400RC.

Offline Scanner053

  • Aeronautical Station Operator
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
    • LuchtvaartO_NL
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2013, 11:39:21 »
Welkom!  :)
Scanners & Transceivers:
UBC 9000XLT | UBC 125XLT | 2x UBC 355CLT | YAESU FTA-450L
Antennes:
Diamond D-777 | Sirio GP 160 | FlightAware 1090MHz ADS-B
PiAware (RPI3B+)
sharing data with several ADS-B Flightradars

Offline mikado

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 209
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2013, 18:10:23 »
Welkom op dit mooie forum.
Als je het voor elkaar krijgt met de antenne op het dak zit je aardig goed, trouwens ik zit zelf ook op een dikke 4 meter  ;)

Groet Jol

Offline DWVS

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2013, 19:34:03 »
Hallo Mikado,

Die antenne gaat er wel komen. De persoon die daar over gaat en toestemming moet geven ben ik zelf ;D

Weet iemand trouwens in de buurt van Den Haag of omstreken een goede winkel waar ik eens goed rond kan snuffelen en kan zien wat er op scanner gebied allemaal mogelijk is?

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2013, 12:36:50 »
Hallo Philip. Welkom op dit forum. Een zaak in de buurt van Den Haag weet ik zo niet. In Rotterdam zit Abee en Breda JBE. Beide zaken zijn via internet te bezoeken.  Overigens denk ik dat er op dit forum genoeg informatie is te vinden omtrent jou vragen. Veel succes en plezier met de hobby.  :)
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter ,Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Terug van weggeweest.
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2013, 17:25:19 »
Welkom op dit forum. Veel plezier met de hobby.