Auteur Topic: Nexedge  (gelezen 3501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Nexedge
« Gepost op: 30 augustus 2012, 22:07:45 »
Is er iemand die in de omgeving van amsterdam , al iets op de VHF met nexedge heeft gehoord ?
Zal toch wel gebruikt worden in deze regio?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Nexedge
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2012, 08:11:32 »
Nexedge heb ik tot nu toe alleen op UHF gehoord. NS Watergraafsmeer heeft een trunkingnetje maar gebruikt het amper
In het westelijk havengebied werken enkele logistieke bedrijven met Nexedge in het 451/461 Mhz bandje.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nexedge
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2012, 16:39:12 »
Wij verkopen weleens Nexedge op UHF, VHF is hier geen vraag naar.
Is allemaal voor BHV en kraanmachinisten.
Denk dat de reikwijdte binnenshuis helemaal weinig wordt.
Verwacht niet dat je veel ontvangt op je scanner, ze moeten echt in de buurt zitten.

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: Nexedge
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2012, 11:59:07 »
Zondag een groot deel van de dag naar City swim in amsterdam geluisterd. Ze hadden daar een nexedge reprater staan op de 154 .1125.
Kon veel mee luisteren het signaal was zelfs in utrecht nog te horen. Stond volgens mij er hoog deze antenne.Weet iemand of je als analoge gebruiker daar veel last ervan ondervind als zo relais in je regio erbij staat ?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Nexedge
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2012, 12:53:48 »
Leuk, dus je hebt kunnen meeluisteren met een Nexedporto begrijp ik...?
Had je de juiste instellingen of was dit zonder meer gemakkelijk te programmeren? (neem aan zonder encryptie)
Ik had het wel digitale signaal wel gehoord maar dacht dat dit een mototrbo repeater was.
Probeer ook eens op 151.7125 daar hoor ik sinds kort ook een digitaal signaaltje op, niet zeker of het uit Amsterdam komt.

Als analoge gebruiker op dezelfde frequentie kun je wel last hebben van een sterk digitaal signaal, al gebruik je ctcss.
Een hotel rond het museumplein heeft een 25 Watt mototrbo repeater in gebruik: eerst op 464.9500 waar ook de Heineken Music Hall op werkt.
De digitale repeteer zend elke minuut een signaal uit wat tot de boel aardig dicht drukt tot ver in de omgeving
Inmiddels is men van frequentie veranderd naar 461.1375

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: Nexedge
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2012, 13:43:17 »
Hoi Mark,
Gewoon de 63 codes erin en scannen . Makkelijker kon het niet.