Auteur Topic: UBC 100XLT koptelefoon aansluiting  (gelezen 1844 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
UBC 100XLT koptelefoon aansluiting
« Gepost op: 17 september 2015, 21:22:03 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, voor het ontvangen van P2000 meldingen in PDW heb ik er vandaag een mooi scannertje bij gekocht.
Een 2e hands UBC 100XLT, met een kapotte accu wat niet uitmaakte omdat hij toch aan de stroom komt te hangen.

Nu kwam ik er achter toen ik hem aan wilde sluiten dat de koptelefoon aansluiting kleiner is als 3,5 mm. Weet iemand hoe klein deze is en wat voor aansluiting daar op moet?
Heb al even zitten googelen maar kan het zo snel niet vinden.

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: UBC 100XLT koptelefoon aansluiting
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2015, 21:30:38 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, voor het ontvangen van P2000 meldingen in PDW heb ik er vandaag een mooi scannertje bij gekocht.
Een 2e hands UBC 100XLT, met een kapotte accu wat niet uitmaakte omdat hij toch aan de stroom komt te hangen.

Nu kwam ik er achter toen ik hem aan wilde sluiten dat de koptelefoon aansluiting kleiner is als 3,5 mm. Weet iemand hoe klein deze is en wat voor aansluiting daar op moet?
Heb al even zitten googelen maar kan het zo snel niet vinden.

Hallo Ricie,

Dan is het waarschijnlijk de 2,5mm variant en die kom je niet zo heel erg veel tegen.
Bij een onderdelenzaak kun je zondermeer een losse connector kopen en dan zal de rest kinderspel zijn.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: UBC 100XLT koptelefoon aansluiting
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2015, 06:27:21 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, voor het ontvangen van P2000 meldingen in PDW heb ik er vandaag een mooi scannertje bij gekocht.
Een 2e hands UBC 100XLT, met een kapotte accu wat niet uitmaakte omdat hij toch aan de stroom komt te hangen.

Nu kwam ik er achter toen ik hem aan wilde sluiten dat de koptelefoon aansluiting kleiner is als 3,5 mm. Weet iemand hoe klein deze is en wat voor aansluiting daar op moet?
Heb al even zitten googelen maar kan het zo snel niet vinden.

Hallo Ricie,

Dan is het waarschijnlijk de 2,5mm variant en die kom je niet zo heel erg veel tegen.
Bij een onderdelenzaak kun je zondermeer een losse connector kopen en dan zal de rest kinderspel zijn.

Er zijn ook verloopjes van 3,5 naar 2,5 die je bijvoorbeeld hier vindt: http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=121.
Luisterspulletjes :)