Auteur Topic: DMO Vervanging  (gelezen 21613 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
Re: DMO Vervanging
« Reactie #30 Gepost op: 11 november 2013, 14:56:59 »
kan iemand me uit leggen waarom digitaal beter is dan analoog ??

De fout-correctie bij analoog zit tussen je oren, het is dus (mede) afhankelijk van je vermogen om spraak te herkennen tussen andere geluiden en ruis.
Een digitaal systeem heeft een eigen foutcorrectie die vaak verrassend goed werkt.
Zelf heb ik een paar testen gedaan in diverse NS stations op diverse plaatsen (ook in tunnels) met 2 portofoons.
De zendende partij zond met 2 portofoons tegelijk, één analoge en één digitale, met gelijk zendvermogen.
De ontvangende partij had links en rechts een portofoon, zodat er een soort van stereo effect werd gekweekt.
De resultaten waren allemaal in het voordeel van de digitale systemen!

Welke digitalen porto welke freq ?? en welke analogen porto ??

Offline marcel19

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Re: DMO Vervanging
« Reactie #31 Gepost op: 13 november 2013, 16:39:30 »
Is het hebben van een Tetra portofoon verboden?

of word dit gedoogd?

want kan er 1 krijgen namelijk en die Zijn geprogrammeerd met de 16 landelijke brw DMO groepen.

Hou dit dan in dat ik in mijn woonplaats hilversum ook kan mee luisteren?


alvast bedankt voor diegene die mij kan vertellen hoe het allemaal precies zit.

greetz

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: DMO Vervanging
« Reactie #32 Gepost op: 13 november 2013, 17:09:04 »
Is het hebben van een Tetra portofoon verboden?

of word dit gedoogd?

want kan er 1 krijgen namelijk en die Zijn geprogrammeerd met de 16 landelijke brw DMO groepen.

Hou dit dan in dat ik in mijn woonplaats hilversum ook kan mee luisteren?


alvast bedankt voor diegene die mij kan vertellen hoe het allemaal precies zit.

greetz

Die portofoons zijn overal te koop vanaf € 75.-
Meestal zijn de accu's matig tot slecht. Hangt ervan af waar je ze koopt.

Zorg dat je een Clear versie koopt, ik kom vaak de TEA2 versie tegen. Die laatste geeft je recht op een geheel verzorgde vakantie voor 1 persoon.

Er wordt niks gedoogd. Het is gewoon een illegaal apparaat tenzij je een zendmachtiging hebt van AT of als amateur, of via de netwerkbeheerder.
Zenden en betrapt worden kost je ook al je zakgeld voor de rest van je leven.
Bij zenden stoor je mogelijk de hulpverlener en kun je indirect mensen in gevaar brengen.
Ga dus ook niet lekker opvallend en interessant doen met dat ding, want het werkt averechts bij zowel publiek als hulpverleners.

Hilversum staat niet in mijn lijst, maar ik weet dat er mensen zijn die daar meeluisteren. Kwestie van de kanalen even proberen, of bij een incident je ogen goed de kost geven.