Auteur Topic: specificaties scannerkristallen  (gelezen 2666 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Charles-98

  • Gast
specificaties scannerkristallen
« Gepost op: 28 augustus 2018, 13:05:46 »
Ik heb een leverancier gevonden die nog kristallen kan slijpen voor een oude kristalscanner. Die leverancier zit in Tsjechoslowakije en de communicatie gaat in de engelse taal. Nou kan ik een heel eind komen met de vertaalrobot, maar nu worden er specificaties gevraagd en die kan ik nergens vinden.
Het antwoord met de vragen die ik kreeg:

Citaat
we are able to produce the crystals according to defined specification and we need to know the basic parameters:

- crystal frequency

- package? HC-50/U   ??

- parallel or series resonance? If parallel, please specify loading .....xx... pF?

- adjustment at 25 deg C (... ppm) and temperature stability (... ppm) over operating temperature range.... (from … deg C to … deg C)

Can you try to specify?
 

Best regards
Josef Vozenilek

Ik dacht dat het allemaal gewoon bekend zou zijn, het gaat immers om oude bekende ontvangers.
Prijzen weet ik zo niet, maar uit het oostblok lijkt me minder duur dan de veel bekendere leverancier Klove.

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1226
Re: specificaties scannerkristallen
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2018, 14:33:03 »
Maar bij Klove ben je wel verzekerd van kwaliteit.....
.
Succes.
M.vr.gr. John
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Charles-98

  • Gast
Re: specificaties scannerkristallen
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2018, 15:02:01 »
Daar ben ik niet meer zo zeker van. Ze hadden inderdaad een goede naam, maar lees nu op het net diverse verhalen over Klove. Dat de kwaliteit achteruitgegaan zou zijn sinds de overname, maar ook berichten over frequentieverloop van door hun geleverde kristalletjes. Al zijn ze wel soms tegenstrijdig en dan vraag ik me af wat de waarheid is.

En voor een 10-kanaalscanner gaat het dan wel erg duur worden. Dan kan ik maar beter even geduld hebben, een half jaar ofzo, en hopen dat er volgend voorjaar er wat te vinden is op de jaarlijkse vlooienmarkt in het autotron. Naast al het moderne en nieuwe spul wat daar aangeboden wordt.
De kristalscanner is leuk voor erbij en dat ie het dan ook gewoon doet. Voor het dagelijks gebruik heb ik meerdere programeerbare scanners.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: specificaties scannerkristallen
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2018, 09:41:35 »
"Tsjechoslowakije" bestaat al enkele jaren niet meer. Het zijn twee landen geworden: "Tsjechië" of "Slovakije".

73

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: specificaties scannerkristallen
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2018, 19:03:08 »
Sorry het moet zijn: Tsjechië EN Slowakije.

73

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Boudewijn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
    • de Kristal Scanner
Re: specificaties scannerkristallen
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2018, 18:27:25 »
Misschien heeft deze meneer nog het een en ander: http://www.kristalscanner.nl
Hij zal vast wel het een en ander dubbel hebben.
In het verleden heb ik ook veel informatie over kristallen (de verschillende codes en wat ze betekenden) gegeven aan Scannerpagina van het Noorden maar die zie ik niet meer op internet en er was er nog 1 nl: Bommeltje maar die heeft nu hele andere content. Maar voor de site kristalscanner.nl > niet geschoten is altijd mis.

Succes!
UNIDEN SDS 200E, UBC 125XLT, Icom 9100, Icom 7300, Icom IC-R8500, ELAD FDM-DUO-r, Wellbrook ALA 1530, mini Whip, ICOM AH-7000, SSB LNA-5000, Diamond BC 100-S, ADS-B Radarcape, Fleetmon

Charles-98

  • Gast
Re: specificaties scannerkristallen
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2018, 20:04:24 »
Ja, die kende ik al en ben daar ook al eens op bezoek geweest.
Nee, hij kon mij niet verder helpen.