Auteur Topic: Storing door slimme meter  (gelezen 15530 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Storing door slimme meter
« Gepost op: 4 januari 2017, 19:21:09 »
Storing Door slimme Meter . het betreft een van de eerste slimme meters . nou zo slim is die ook weer niet ze kunnen hem niet eens op afstand uitlezen . maar het stoort wel als de ziekte . op een heel stuk Hf band en de onderste VHF band. het betref een van de eerste meters .
zie filmpje die ik net gemaakt hebt



groetjes Peter NL12892

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2017, 06:21:10 »
Die slimme meter werkt waarschijnlijk via PLC... de huidige veelal via GSM.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2017, 07:01:46 »
de huidige veelal via GSM.

En LTE Link of CDMA450 Link.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2017, 16:56:23 »
ja ik denk ook dat het via PLC werkt. de storing klinkt het zelfde en dat is waarschijnlijk ook de rede dat ze hem niet op afstand kunnen uitlezen.
ik zal binnen kort eens infomeren wanneer wij die nieuwe Meter krijgen . ik heb gekeken op de site van Liander maar voor ons dorp nog geen planning bekent voor die nieuwe meter zul je net zien zijn wij weer als laatste aan de beurt . ik kan wel een nieuwe gaan eisen maar aangezien de hele Flat er een heeft heeft dat geen zin zal ik toch de storing blijven houden . dus maar even geduld hebben

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2017, 01:28:57 »
Pak de hele klimbim in met alufolie. Zorg dat het overal electrisch dicht is. Kans is groot dat je er vanaf bent. Klein kooitje van Faraday bouwen dus. Misschien moet je zelfs die hele rotzooi even los maken van de muur zodat je ook bij de achterkant komt.

Niet geschoten is altijd mis. Maar dat is wat ik hier zowiezo van plan ben als dat bigbrother ding door m'n strot geramd wordt  in 2019 >:(.
QRO, einde probleem!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2017, 07:32:02 »
Pak de hele klimbim in met alufolie. Zorg dat het overal electrisch dicht is. Kans is groot dat je er vanaf bent. Klein kooitje van Faraday bouwen dus. Misschien moet je zelfs die hele rotzooi even los maken van de muur zodat je ook bij de achterkant komt.

Dat heeft volgens mij weinig zin, want de elektriciteitskabels vormen gigantische antennes voor het PLC-signaal.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2017, 16:52:52 »
ook toevallig kom ik thuis ligt er een kaartje in de bus Van Liander wij waren bij u aan de deur voor werkzaamheden helaas was u niet thuis . of ik wil bellen voor een afspraak . waarschijnlijk hebben ze al een brief gestuurd gehad maar om dat wij regelmatig geen post ontvangen heb ik die misgelopen . maar goed dan ben ik er binnenkort van verlost . ik wacht met spanning af wat ik nu wel weer kan ontvangen zo als het jaren geleden was .
Groetjes Peter NL12892

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2017, 19:17:27 »
Pak de hele klimbim in met alufolie. Zorg dat het overal electrisch dicht is. Kans is groot dat je er vanaf bent. Klein kooitje van Faraday bouwen dus. Misschien moet je zelfs die hele rotzooi even los maken van de muur zodat je ook bij de achterkant komt.

Dat heeft volgens mij weinig zin, want de elektriciteitskabels vormen gigantische antennes voor het PLC-signaal.

Inderdaad. Daar zou ik (na jou opmerking) zelfs rekening mee houden bij het ontwerp. Juist om mijn soort wensen tegen te werken.

Voor mij gloort er nog een sprankje hoop aan de horizon...: https://www.privacynieuws.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=18349:uitslag-stelling-over-de-slimme-meter-%E2%80%99klant-heeft-er-niets-aan%E2%80%99&catid=45:slimme-energiemeters&Itemid=231&acm=177_366

Er is nu geen hard argument meer, behalve spionage, om zo'n ding te plaatsen. Niet dat ik nu gelijk denk dat het niet alsnog verplicht word hoor... We wachten maar weer af...

Sry voor de offtopicness. Ik zou niet weten hoe je dat ding moet ontstoren. Open maken mag niet want daar moet je een zegel voor verbreken. De antenne/apparatuur zo ver mogelijk weg plaatsen is het enige wat mij nog invalt... Als het echt niet anders kan, verhuizen. Maar ik weet wat ik zeg... Zucht :(
QRO, einde probleem!

Offline Rico

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2017, 22:25:53 »
maar goed dan ben ik er binnenkort van verlost

Hoezo dan, krijg je andere meters ?  Heb je dit aangevraagd ?
UBC125XLT, BC125AT, Albrecht AE125H, UBC9000XLT, UBC370CLT, Yupiteru MVT-7000 en MVT-7100, Baofeng UV-5RE, Baofeng UV-17 PRO GPS

Offline Boudewijn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
    • de Kristal Scanner
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2017, 10:42:15 »
Misschien is dit nog relevante informatie uit het overigens gratis DKARS magazine.
Lees op pagina 31 - http://downloads.dkars.nl/DKARS%20Magazine%20201503.pdf
UNIDEN SDS 200E, UBC 125XLT, Icom 9100, Icom 7300, Icom IC-R8500, ELAD FDM-DUO-r, Wellbrook ALA 1530, mini Whip, ICOM AH-7000, SSB LNA-5000, Diamond BC 100-S, ADS-B Radarcape, Fleetmon

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2017, 10:02:04 »
Nou Liander is geweest ze hebben eerst de meter verwijderd . maar de storing bleef . ze hebben wel gelijk de Meter vervangen door een Echte slimme meter  de oude meter was dus geen slimme Meter. ze hebben nog gemeten of het geen net vervuiling is dat was het niet . nu heb ik een melding gemaakt bij het AT even afwachten wat daar nu weer uit komt . dus was het niet de Meter die stoorde ze hebben ook gelijk alles netjes aan gesloten de en nog wat overbodige dingen weg gehaald. top gedaan door Liander .
dus afwachten wat daar weer uit komt .
Voor Liander excuses dat ik het een slimme meter had genoemd . maar ik wis niet beter . werd verteld door de monteur die het installeerde . was een extern bedrijf die dat toen gedaan had.    
Groetjes Peter NL12892

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2017, 18:27:20 »
vandaag gebeld door het AT dat ze gisteren op de parkeerplaats hadden gestaan maar niets konden vinden ze vroegen of de storing er nog was . ik zij ja . toen vertelde ik dat als ze vanaf de straatlantaarn richting de voor deur zouden lopen daar de storing begint . ze zijn weer terug gegaan en toen hebben
ze 2 storing`s  bronnen gevonden 1 konden zie niets aan doen viel binnen de norm was een PLC modem . de tweede was de ratel die ook te horen was op verschillende banden dat was een experial  box van Telford die hebben ze vervangen voor een ander .
dus is de storing hier wel een stukje minder geworden maar buiten de amateur banden stoort dat nog wel aardig . op de amateur banden is het goed te doen .daar storen die dingen niet . bij de experial box werkte de telefoon lijn als antenne . ja dat stoort dan door de hele flat hier .
nou maar hopen dat er in de toekomst niet meer van de boxen hier gebruikt gaan worden .
dus kunnen we weer van de hobby gaan genieten .

Offline bluethunder

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2017, 14:44:07 »
Je bent niet verplicht om een slimme meter te laten installeren.
2x realistic pro-2021, realistic pro-26, uniden xlt3500, 4x ubc9000xlt

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2017, 17:22:48 »
dat klopt maar het is wel handig je kan pressies zien wat je gebruik is . en zo kan je wel wat makkelijker besparen  . en ook handig is het actuele stroom gebruik zo kan je gemakkelijk stroom vreters opsporen . maar wil je niet dat ze hem uitlezen dan kan je dat gewoon uitzetten .
maar ik vind het wel handig . ik ben er blij mee

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2017, 18:15:57 »
Je bent niet verplicht om een slimme meter te laten installeren.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Heb ook recentelijk de slimme meter geweigerd.
Krijg je keurig een bevestiging van in de bus en in de kleine lettertjes staat even aangegeven dat dat in gaat houden dat je op termijn geen dag/nacht tarief meer kunt gebruiken bij een dubbel tarief meter.  >:(
Zo wordt je dus op termijn toch gedwongen om een slimme meter te nemen.
Nu is het natuurlijk zo dat die meter helemaal niet zo slim is ,aar dat je met de vrijgekomen informatie mogelijk slimme dingen kunt gaan doen.
Zeker energieleveranciers worden dan heel erg slim  :-X
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna