Auteur Topic: Up to Date lijsten  (gelezen 8926 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Up to Date lijsten
« Gepost op: 6 augustus 2016, 12:08:20 »
Hallo,
Ik heb een Uniden Bearcat XLT 3500 scanner, een prachtig apparaat, welnu, door vreselijke omstandigheden waar ik liever niet over wilt uitweiden, ben er heel lang uit geweest dus bij lange na niet meer up to date, zou ik graag nieuwe frequenties (eventueel bestanden), waren dit niet CSV of MEM bestanden die je in zijn geheel in en keer kon importeren? Wat is het verschil eigenlijk?
Als er iemand is die mij daarin zou willen helpen heel graag.
Ik zoek hoofdzakelijk Burger Luchtvaart, Maritiem, OV, zend amateurs, en eigenlijk alles wat goed te ontvangen is.
Ik heb nog de standaard antenne maar ik begrepen dat er voor mobiel gebruik ook andere en betere antenne's te verkrijgen zijn.
Ik woon in Spijkenisse en ontvang bijna niets, althans ik hoor het niet het zou misschien beter gaan met een andere antenne die voor vele frequenties en mobiel gebruik is want regelmatig ben ik straks weer te vinden op Schiphol bij de spottersplaatsen.
Dus dingen die je kant en klaar kan importeren gaat mijn voorkeur naar uit, al het andere zoals scannerlijsten is ook heel erg welkom want alles wat ik had zal na ruim 2 jaar hopeloos verouderd wezen vermoed ik zo.
Alvast heel hartelijk dank voor eventuele reacties hoor,

Hartelijke groeten, Bert
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2016, 12:37:51 »
Hoi Bert!

Ik ben afgelopen week ook even op de spottersplaats geweest.
Ik heb de frequenties en verdere info van http://www.vliegtuigenspotter.nl/spotters-info/frequenties-luchtvaart/

Gerben

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2016, 12:12:56 »
Dank je voor de link, was deze even kwijt, zijn er ook nog mensen die kant en klare bestanden hebben?
Ook daarvoor dank hoor eventueel!

Groetjes
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2016, 12:37:01 »
Waarom niet de bestanden gebruiken die binnen dit forum worden bijgehouden? Ik zie in het bestand onder de link onmiddelijk wat incorrectheden.
Luisterspulletjes :)

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2016, 14:57:06 »
Hallo, dank voor je reactie hoor, ben er een paar jaar uitgeweest door omstandigheden dus moet er weer helemaal inkomen....leg eens uit aub?
Incorrect mmmm dat is niet wat je wilt dan he, ondanks de goede bedoelingen. Dan is die lijst daar op die site ook niet goed bijgehouden lijkt mij he.


Dank hoor
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2016, 15:13:13 »
Dan is die lijst daar op die site ook niet goed bijgehouden lijkt mij he

En dat is ook vaak het probleem naar mijn mening. Een lijst is prima, maar bijhouden is een tweede.
Naar mijn bescheiden mening ben je hier op het scannerforum op het juiste adres. In meerdere topics staan overzichten waarvan ik
weet dat ze met regelmaat geupdate worden.

Je noemt bijvoorbeeld de burger luchtvaart, in die sectie op dit forum kom je denk ik een heel eind.

Grtz

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2016, 21:23:20 »
Er zijn hier 2 forumleden die actief hun lijsten bijhouden (Johan Beck en elsinga).

Hun website en lijst is te vinden onder:
http://frequentiedatabase.tk/
http://www.pc5e.nl/info/scannerfrequenties

Natuurlijk geen garantie dat er geen fouten in zitten.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2016, 06:07:09 »
En mijn lijst wordt niet wekelijks als PDF online gezet, dus de wijzigingen van de laatste tijd heb je niet altijd beschikbaar.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2016, 06:33:51 »
Ik dank jullie wel hoor. Ga er eens mee stoeien!
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Vliegtuigenspotter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
    • Vliegtuigenspotter
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2017, 10:19:04 »
Ik heb de frequenties en verdere info van http://www.vliegtuigenspotter.nl/spotters-info/frequenties-luchtvaart/

Ik zie hier meerdere comments dat de lijst niet up-to-date was, de lijst is inmiddels bijgewerkt. Henri le Beau, Tramscanner en Lord Flashheart behalve hier commentaar leveren wordt het ook gewaardeerd om specifieke incorrectheden te melden zodat dit kan worden aangepast.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21666
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2017, 11:29:18 »
Het melden van onjuiste gegevens is onbegonnen werk. Vele lijsten worden gekopieerd en op sites geplaatst, zonder enige credit er bij. 2 van de genoemde mensen ken ik persoonlijk al vele jaren en weet hoe serieus zij met de hobby bezig zijn. Heel veel van hun werk is hier op het forum terug te vinden. Maar ook wordt hun (en mij) gevraagd om lijsten van anderen bij te houden. Leuk bedacht hoor maar zo worden het lijsten van deze mensen en niet van de webmasters zelf. En dat geeft dan nog weleens wat wrijving, zeker als er geen credits bij worden vermeld. Men moet er soms zelf ook wel wat voor doen om hun lijsten up to date te houden. Ook ik krijg lang niet alles door en worstel elke dag hier de berichten op zoek naar nieuwe frequenties. Gelukkig hoef ik mijn database niet alleen bij te houden en heb ik daar hulp van een aantal mensen bij anders is het geen doen.

Offline Vliegtuigenspotter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
    • Vliegtuigenspotter
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2017, 11:48:40 »
Dit behoeft geen verdere discussie. Zoals vermeld zou ik het waarderen als onjuistheden worden gemeld. Als je dat om welke reden dan ook niet doet, ook fijn.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2017, 17:32:00 »
Dit behoeft geen verdere discussie. Zoals vermeld zou ik het waarderen als onjuistheden worden gemeld. Als je dat om welke reden dan ook niet doet, ook fijn.

Beste Vliegtuigspotter, ik zou niet weten waarom forumleden jouw lijstje uptodate zouden moeten houden. En gezien de toon waarop je daarom "vraagt" denk ik ook niet dat veel mensen daar warm voor zullen lopen. Echter, door gewoon te luisteren bouw de je beste lijst op. Evt. kun je gebruik maken van de vele waarnemingen die op dit forum te vinden zijn.

Overigens hoeft wmb niemand op mijn verhaaltje te reageren, ik zet de notificatie van dit topic UIT.
Luisterspulletjes :)

Offline Vliegtuigenspotter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
    • Vliegtuigenspotter
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2017, 18:02:04 »
Beste Vliegtuigspotter, ik zou niet weten waarom forumleden jouw lijstje uptodate zouden moeten houden.

Drie forumleden benadrukten hier dat de lijsten verouderd waren, dat was niet bij ons gemeld. Zoals ik aangaf hoeft niemand dat te doen, maar door elkaar te helpen als kleine luistercommunity komen we verder dan het becommentariëren van elkaar. Ik doe mijn best om informatie bij te houden en met een beetje hulp van de spotters/scanner community kunnen we elkaar helpen om frequenties actueel te houden.

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: Up to Date lijsten
« Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2017, 18:52:57 »
Citaat
Drie forumleden benadrukten hier dat de lijsten verouderd waren, dat was niet bij ons gemeld. Zoals ik aangaf hoeft niemand dat te doen, maar door elkaar te helpen als kleine luistercommunity komen we verder dan het becommentariëren van elkaar

Ik moet toegeven dat ik de neiging had te stoppen te lezen na het zinsdeel "dat was niet bij ons gemeld". Alsof ik een meldplicht naar jullie heb, maar goed daarna zeg je dat zelf ook. maar voor mij was de toon al gezet. Daarna heb je het over elkaar helpen... volgens mij is dat nu precies wat er op het scannerforum gebeurd. Maar dat is mijn mening.

Citaat
Ik doe mijn best om informatie bij te houden en met een beetje hulp van de spotters/scanner community kunnen we elkaar helpen om frequenties actueel te houden.

Helemaal correct, het grappige is (vind ik) nu dat o.a. ik het verwijt krijg dat ik alleen maar commentaar geef.

Ik heb naar mijn bescheiden mening de afgelopen jaren meerdere topics geopend of van repliek voorzien met verslagen van wat ik gehoord heb, vrij recent zelfs nog een civiele topic waarbij ik alleen het hoofdgebruiker met daarbij behorende freqs heb neergezet.
Ja ik geef commentaar en het is mijn onvermogen om altijd genuanceerd over te komen. Maar ik doe wel mijn best om een bijdrage te leveren aan dit forum over datgene wat ik hoor.  
Van jou kant heb ik dat freq wise totaal niet gezien, althans niet op dit forum. Hij komt op mij over, wel de lusten maar niet de lasten.

Dat is mijn zienswijze en ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.