Auteur Topic: Frequentie KR-UV9D  (gelezen 10407 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Preventie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Frequentie KR-UV9D
« Gepost op: 21 april 2016, 16:08:24 »
Hallo,

Ik ben luisteraar en heb bovengenoemde portofoon (zend er niet mee)
Nu wil ik de de 460.000 en hoger gaan beluisteren. maar hij gaat niet verder dan 449.000. weet iemand hoe ik deze kan instellen. volgen de handleiding zou hij gaan van 400-512MHz.

ik heb de softweare van wouxun en deze werkt ook. waar en wat moet ik iets veranderen.


ik hoor het graag.

Offline delft1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2016, 20:40:02 »
Goedendag,
Ik heb de UV9D ook en heb met behulp van een unlockprogramma de frequentie limieten aangepast.
Eventueel heb je daar wat aan.

De frequentielimietunlocker kan je http://bami.rtstelecom.nl/downloads/KG-UV9D%20Frq%20Limit%20setup.zip downloaden.

Offline Preventie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2016, 12:09:18 »
Beste Delft 1965

Mij exusses voor deze late reactie delft 1965  

Heel hartelijk dank voor het unlockprogamma. Ik heb hem geinstalleerd en het werkt prima. Ben er heel blij mee


Groet,
MT

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1325
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2016, 09:31:40 »
Ik heb ook een UV-9D.
heb je een kleine handleiding hoe te werk te gaan.

Spoorfan

Offline Preventie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2016, 19:42:12 »
Spoorfan,

op wouxun.com kan je een handleiding downloaden

Offline delft1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2016, 20:38:54 »
Ik denk dat Spoorfan een handleiding zoekt van of over de unlocksoftware...  ;)
Je moet allereerst een programmeerkabel hebben en dan moet je zorgen dat je pc/laptop de juiste drivers heeft om met die programeerkabel overweg te kunnen. Dit is een beetje lastig als je Windows 10 gebruikt maar ik kan je wel aan een werkende driver helpen maar Google eerst zelf maar eens op Profilic USB to Serial Controller, dan vind je een kabel en ook wel een bijbehorende driver.
Dan is het gewoon je porto aan zetten, programmeerkabel aansluiten aan de pc of laptop en dan de unlocksoftware starten.
Dan bovenin de software eerst even de porto uitlezen en de gegevens opslaan, daarna kan je wat gaan stoeien met de frequenties per band, eventueel kan ik je wel helpen aan de maximale frequenties die de UV9D nog aan kan.

Kortom: met de juiste programeerkabel, driver en software kan je de min en max frequenties instellen op je porto.
Natuurlijk is dit alles voor jou eigen rekening want je wijzigt de basisinstellingen van de porto waardoor het een illegaal apparaat kan gaan worden.

Succes

Offline Preventie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2016, 10:30:55 »
Ik heb zelf windows 7 op mijn pc staan en daar werkt het perfect op. Zelf heb ik de porto 8D en 9D in mijn bezit en deze kan ik beide met de zelfde kabel bedienen. Het is een rode kabel met een tekst erop (support WIN8)

Beste Delft, zou ik de mini en maximale frequenties mogen hebben van jouw, ik ben wel benieuwd wat er te horen is op deze frequentiesols.Als je ze ook voor de 8D hebt zou ik helemaal blij zijn.

Offline delft1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2016, 19:39:06 »
Hallo,

Of het een en ander ook werkt op 8D kan ik je niet zeggen want ik heb die porto niet.
Ik krijg het niet voor elkaar om op dit forum een afbeelding te plaatsen dus heb ik je email gestuurd.

Succes!

Ps, je hebt het over een rode kabel, maar de kleur van een kabel zegt niets over of het zal werken of niet.
Het schijnt zelfs dat een handige knutselaar een kabel zelf kan maken, je moet dan een usb naar serieeel convertertje hebben of zelf maken. Een standaard kabeltje kost gemiddeld €12,50. Voor dat geld ga ik niet zelf zitten prutsen.
De kleur van mijn programeerkabel is gezellig zwart.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1325
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2016, 10:58:46 »
Hallo Delft 1965,

Als ik de proram software van Wouxun gebruik kan ik de frequentie banden nog niet aanpassen. Ik denk omdat ik de porto eerst moet unlocken.
Als ik de unlock software van jouw link probeer te downloaden krijg ik de melding dat het wordt geblokkeerd omdat het ongewenste software zou bevatten.

Andere suggestie?

Spoorfan

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1325
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 11:01:46 »
Ik denk dat Spoorfan een handleiding zoekt van of over de unlocksoftware...  ;)
Je moet allereerst een programmeerkabel hebben en dan moet je zorgen dat je pc/laptop de juiste drivers heeft om met die programeerkabel overweg te kunnen. Dit is een beetje lastig als je Windows 10 gebruikt maar ik kan je wel aan een werkende driver helpen maar Google eerst zelf maar eens op Profilic USB to Serial Controller, dan vind je een kabel en ook wel een bijbehorende driver.
Dan is het gewoon je porto aan zetten, programmeerkabel aansluiten aan de pc of laptop en dan de unlocksoftware starten.
Dan bovenin de software eerst even de porto uitlezen en de gegevens opslaan, daarna kan je wat gaan stoeien met de frequenties per band, eventueel kan ik je wel helpen aan de maximale frequenties die de UV9D nog aan kan.

Kortom: met de juiste programeerkabel, driver en software kan je de min en max frequenties instellen op je porto.
Natuurlijk is dit alles voor jou eigen rekening want je wijzigt de basisinstellingen van de porto waardoor het een illegaal apparaat kan gaan worden.

Succes

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik kom er toch nog even op terug. Bij de bami software boven geeft mijn pc een veiligheidswaarschuwing. Ik ben dus op zoek gegaan naar de Wouxung software. Die vond ik, maar wat ik ook doe na het instaleren op mijn porto blijkt elke keer weer dat hij nog steeds niet kan luisteren op de uitgebreide RX banden. Heb je een tip?

Spoorfan

Offline delft1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2017, 13:37:25 »
Hallo Spoorfan.
Stuur me even pb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2017, 19:08:04 »
Heren, Die veiligheids waarschuwing is alleen een overmatige reactie van de virus scanners op programma's die iets willen aanpassen. Deze bevatten program codes om iets te kunnen hacken/aanpassen in orginele instellingen zoals hier in dit geval het frequentie bereik van deze porto's. Datzelfde geldt ook voor programma's waarmee je serie nummers en andere beveiligingen omzeilt. Als je tijdelijk je beveiligings software uitschakelt, zul je zien dat het perfect werkt, en absoluut geen virus of wat dan ook is. Voor alle zekerheid, kan je deze onvertrouwde software via een Sandboxie uitvoeren. Dan weet je zeker dat je pc/laptop geen gevaar loopt.

Zie deze link Sandboxie.

Voor het verdere, blijft een ieder zelf verandwoordelijk. Neem mij dus niets kwalijk.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2017, 20:11:27 »
Ik weet uit ervaring van iemand dat er 2 types Wouxun maar ook baofeng in omloop zijn. De ene heeft standaard de ruime frequentiebanden en sommigen niet die moet je dus unlockken. MAARRRRRRRRRR, er zijn porto's van beide merken die niet te unlocken zijn. Ik heb 2x een soort gelijk verhaal vernomen en destbetreffende persoon heeft kosteloos de porto kunnen omruilen bij de leverancier.

Offline CULater

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Frequentie KR-UV9D
« Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2017, 19:55:04 »
Ik denk dat Spoorfan een handleiding zoekt van of over de unlocksoftware...  ;)
Je moet allereerst een programmeerkabel hebben en dan moet je zorgen dat je pc/laptop de juiste drivers heeft om met die programeerkabel overweg te kunnen. Dit is een beetje lastig als je Windows 10 gebruikt maar ik kan je wel aan een werkende driver helpen maar Google eerst zelf maar eens op Profilic USB to Serial Controller, dan vind je een kabel en ook wel een bijbehorende driver.
Dan is het gewoon je porto aan zetten, programmeerkabel aansluiten aan de pc of laptop en dan de unlocksoftware starten.
Dan bovenin de software eerst even de porto uitlezen en de gegevens opslaan, daarna kan je wat gaan stoeien met de frequenties per band, eventueel kan ik je wel helpen aan de maximale frequenties die de UV9D nog aan kan.

Kortom: met de juiste programeerkabel, driver en software kan je de min en max frequenties instellen op je porto.
Natuurlijk is dit alles voor jou eigen rekening want je wijzigt de basisinstellingen van de porto waardoor het een illegaal apparaat kan gaan worden.

Succes

Ik krijg het niet voor elkaar.Drama.
De poort is goed , maar steeds Failed Connection. Please check if powered on or well connected the COM port.

 Wie kan helpen