Auteur Topic: Is er behoefte aan een NL adsb server?  (gelezen 7350 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Gepost op: 26 januari 2016, 03:24:48 »
Zoals adsbexchange doet is het niet super moeilijk om dit op te zetten.

Naast de database van Johan wil ik eigenlijk wel weer een nieuw projectje en eens gaan kijken of hier werkelijk behoefte voor is.

Dus laat maar weten hieronder, bij weinig behoefte ga ik er niet te veel tijd in stoppen.

Groet Hans

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 410
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2016, 08:50:56 »
zou wel leuk zijn als er wat meer coverage zou zijn bij de kleine vliegvelden hier in hoogeveen, ik zie de vliegtuigen op fr42 en adsbexchange, maar zodra ze drenthe in vliegen vallen ze weg en hoor ik ze alleen nog maar op de radio, vooral in de zomermaanden wordt hier heel veel gevlogen. Ik zie het wel zitten, ik woon pakweg 2 kilometer van het vliegveld, op mijn eigen Virtual Radar Server zie ik ze wel, ik zou ik zou ook best data willen feeden.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2016, 15:50:31 »
Ook al is mijn bereik beperkt, ik wil best meehelpen feeden met mijn piAware (omg. Randstad)  8)

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2016, 20:10:19 »
De eerste feeds zijn gekoppeld op de testserver...
http://porto4u.nl:8080/VirtualRadar/

Wie heeft er nog een feed mogelijkheid om mee te testen?

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 410
Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2016, 21:25:22 »
De website receiver moet nog even omgezet worden van "receiver" naar "merged feed", dan zie je mijn feed in Noord Nederland ook :D
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2016, 21:08:06 »
Ik wil ook wel mee doen met feeden, maar je moet wel uitkijken dat je niet de zoveelste site wordt met wat mensen er aan.  Want er zijn er al aardig wat heb ik begrepen.  Bovendien draaien de meeste van ons zelf ook VRS.  Iedereen kan die zo op een VPSje zetten.

Het heeft denk ik alleen zin als het specifiek om de MLAT dekking gaat. Maar dan kom je er niet met een paar receivers. Dan heb je minstens 50 man nodig verdeeld over heel NL.  Als ik kijk naar adsbexchange, die hebben op zich al een leuke dekking maar ook daar is het niet 100% en dat is waar de meerwaarde te halen valt.

Dus als je er aan begint zou ik wel serieus zijn,  maar dan zou ik de site ook niet voor de hele wereld beschikbaar maken maar goed dat ben ik.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline weddy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2016, 16:04:47 »
Ik feed ook via piaware de adsbexchange
ik wil ook wel een feed toevoegen heb een ruime dekking van heel nederland.
Ik hoor het wel

Edwin
Div ontvangers van 25mhz  tot 10ghz zowel atv als breedband
Antennes : inverted v voor hf , x5000 voor 2mtr 70cm 23cm , dl6wu yagi 23cm band , dl6wu yagi 13 cm band , log per 800mhz tot 6ghz ,  lnb met 20db hoorn voor 10ghz

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2016, 10:36:45 »
Leuk idee, ik woon in Rdam en heb middels een buitenantenne inmiddels redelijk coverage, kijk maar op http://flightinfo.linuxpro.nl en lijkt mij een leuk idee om data met elkaar te delen.. Ik zou 's kunnen kijken of er een soort centrale database op te zetten is waar de diverse feeds in terecht komen. Ik run zelf twee servers die in een datacentrum staan dus misschien biedt dat mogelijkheden.

Op die manier hebben we allemaal wat aan elkaars data en gaan we stapje verder dan bijv. flightradar waar je wel jouw stream kan aanleveren maar er eigenlijk niets voor terug krijgt...

Offline Dutchradar.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
    • Dutchradar.nl de Luchtvaartradar van Nederland.
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2016, 11:47:42 »
Goedemiddag,

Ik ben zelf ook bezig om een landelijk dekkend netwerk op zetten met Mlat dekking.
Zelf gebruik ik een Raspberry pi met Flightaware software.

het voordeel hiervan is de toegang tot hun Mlat netwerk, nu kan ik met 1 eigen ontvanger Mlat verkeer zien die uit gepeild word met behulp van omringende Flightaware ontvangers.

Nu ben ik namelijk opzoek naar ontvangers in Nederland die willen delen.
De connectie kan direct lopen van ontvanger naar mijn VRS server of van VRS naar VRS server.
alle ontvangers die gegevens aanleveren kunnen ook mijn gegevens krijgen van wat ik ontvang.

Graag zie ik een reactie tegemoet.
Dit mag via het forum of per mail ( Michelns2@gmail.com)

Met vriendelijke groet,
Michelns

Offline hobbykast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
    • Luchtvaart online
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2016, 18:36:29 »
Zeker wel ik. Dit is mijn ontvangst zie http://www.luchtvaartonline.nl delen kan ik ook .

Offline Ruudbstreek

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2016, 16:09:00 »
Hallo allen. Ik heb een aantal jaren de "grote jongens" een feed bezorgt en ben daar onlangs mee gestopt. Ik vroeg meerdere malen een feed retour en dat is bij iedereen onmogelijk. Wel feed ik nog https://opensky-network.org vanwege de stats en de heatmap waar ik de performance van mijn ontvangen signaal kan checken.

Een aantal weken terug heb ik het plan opgepakt om een nieuwe exchange te bouwen. Heb een aantal test gedaan en die bevielen niet. Ik ben nu aan het kijken binnen java wat de mogelijkheden zijn. De bedoeling is een volautomatische exchange te bouwen. Dus als je een feed levert krijg je de totale verzameling terug. daarnaast kijk ik of het mogelijk is iedere feeder zijn eigen statistieken te leveren.

Mochten er suggesties zijn hoor ik het graag.

Offline ernieek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Is er behoefte aan een NL adsb server?
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2017, 00:59:15 »
is er nieuws hier over of ligt het project stil?

wil graag feeden en data terug ontvangen