Auteur Topic: [Amateur] MTP700  (gelezen 5300 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Aeroxbird

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
[Amateur] MTP700
« Gepost op: 21 november 2015, 21:08:57 »
hallo allen,
momenteel heb ik een MTP700 en heb er een hand vol vragen over,
wat kan ik er mee? mag ik er mee zenden zonder vergunning?
hoe ver komt zoiets?
ik heb er niet echt veel details van alleen wat kleine gegevens die vind je hier onder :

mtp700 tetra portofoon
Deze portofoon werkt tussen de 380-440 mhz.
Zijn reeds geprogrammeerd met de dmo groepen van de hulpdiensten uiteraard niet zendend.
Amateur frequenties. wel zendend

zelf ben ik een Leek in alles omtrent porto verkeer etc, (wil er mee beginnen of met 27/mc)
als mensen tips en hints hebben hoor ik ze graag,

mvg
Aeroxbird

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: [Amateur] MTP700
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2015, 21:21:33 »
Welkom op het forum.
Om met je eerste vraag te beginnen. Je mag er alleen mee zenden als je een licentie hebt voor de betreffende frequentie of een abonnement bij bijvoorbeeld Entropia. Als je een zendamateur licentie hebt dan zou je op de daarvoor bedoelde frequenties mogen zenden. Maar afgaande op je vraag verwacht ik niet dat je een amateur licentie hebt (dan had je deze vraag namelijk niet gesteld).
Dus de 27MC optie lijkt hierbij dus de beste.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Aeroxbird

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: [Amateur] MTP700
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2015, 21:31:16 »
Welkom op het forum.
Om met je eerste vraag te beginnen. Je mag er alleen mee zenden als je een licentie hebt voor de betreffende frequentie of een abonnement bij bijvoorbeeld Entropia. Als je een zendamateur licentie hebt dan zou je op de daarvoor bedoelde frequenties mogen zenden. Maar afgaande op je vraag verwacht ik niet dat je een amateur licentie hebt (dan had je deze vraag namelijk niet gesteld).
Dus de 27MC optie lijkt hierbij dus de beste.

Elmar

hoi Elmar,

bedankt voor je reactie, en wat als ik er alleen mee luister op DMO? er zit namelijk geen C2000 op, ik ben echt een leek omtrent dit soort dingen (net mee begonnen om er een hobby van te maken) maar moet er blijkbaar nog veel van leren haha, ik heb wel eens van een 27MC gehoord maar ook daar 0 verstand van, hoor graag wat en hoe ik allemaal kan en mag zonder vergunning :) tevens hoe duur is een vergunning? of betaal jij je dan scheel? (ben 20jaar nu) misschien kan/wil jij helpen met wat en hoe (of anderen uiteraard :P )

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: [Amateur] MTP700
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2015, 22:33:20 »
27MC hoef je geen machtiging voor te hebben, spullen kopen en klaar. Maar uit een ander topic op het forum begrijp ik dat daar niet heel veel meer te beleven valt. Over DMO zijn hier ook al wat discussies geweest, je porto schijnt wat te zenden om de synchronisatie tussen de andere porto goed te houden. En je mag daar niet zenden en je gaat er ook geen licentie voor krijgen.
Wil je in TMO met je porto gaan werken dan ben je al snel aangewezen op het Entropia netwerk. Ik heb wel eens begrepen dat een aansluiting bij die jongens rond de 40,- euro per maand per porto kost. Je moet dan wel meerdere vrienden vinden om mee te babbelen (die ieder dus weer 4 tientjes neer moeten leggen) Anders ben je met jezelf snel uit gelult.

Misschien is het een idee om eens te kijken of je je amateur status kunt behalen. Je mag dan legaal dit soort apparatuur in huis hebben en uitkomen op de 430MHz om met andere amateurs te babbelen. Heb wel het idee dat er in de amateur wereld meer met dmr of analoog wordt gewerkt en dat de Tetra apparatuur niet heel veel wordt gebruikt.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Aeroxbird

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: [Amateur] MTP700
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2015, 22:44:19 »
27MC hoef je geen machtiging voor te hebben, spullen kopen en klaar. Maar uit een ander topic op het forum begrijp ik dat daar niet heel veel meer te beleven valt. Over DMO zijn hier ook al wat discussies geweest, je porto schijnt wat te zenden om de synchronisatie tussen de andere porto goed te houden. En je mag daar niet zenden en je gaat er ook geen licentie voor krijgen.
Wil je in TMO met je porto gaan werken dan ben je al snel aangewezen op het Entropia netwerk. Ik heb wel eens begrepen dat een aansluiting bij die jongens rond de 40,- euro per maand per porto kost. Je moet dan wel meerdere vrienden vinden om mee te babbelen (die ieder dus weer 4 tientjes neer moeten leggen) Anders ben je met jezelf snel uit gelult.

Misschien is het een idee om eens te kijken of je je amateur status kunt behalen. Je mag dan legaal dit soort apparatuur in huis hebben en uitkomen op de 430MHz om met andere amateurs te babbelen. Heb wel het idee dat er in de amateur wereld meer met dmr of analoog wordt gewerkt en dat de Tetra apparatuur niet heel veel wordt gebruikt.

Elmar

zijn ze ook als je geen vergunning hebt illegaal ookal liggen ze alleen al thuis :O?

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: [Amateur] MTP700
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2015, 06:16:20 »
je stel hier dezelfde vragen als op :zendamateur.com.

de antwoorden zullen hier echt niet anders zijn hoor................ :-\
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: [Amateur] MTP700
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2015, 08:51:28 »
Het dus gewoon houden bij de 27MC of je cobra voor pmr.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)